کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حاشیه جدیدترین اظهارات آقای معاون اول؛

کد دهی ناخواسته در میان زرنگ بازی انتخاباتی/ اعترافات کلاب هاوسی جهانگیری نشانه چیست؟

12 ارديبهشت 1400 ساعت 12:13

اصلاح طلبان از فضاهای غیررسمی سعی دارند شایعات و اخبار جعلی و فیک هراس افکن را در دل مردم بیندازند و دوباره با این حربه خود را در قوه اجرایی کشور حفظ کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: جریان اصلاحات بعد از بروز گرانی‌های سرسام آور تلاش زایدالوصفی جهت جداسازی خود از دولت انجام داد اما بعد از چندی شاهد تکرار اعترافات شخصیت های این جریان هستیم که مطرح می کنند نیروهای این جریان بدنه دولت روحانی را تشکیل می دهند.

بعد از «بهزاد نبوی»، چریک پیر اصلاحات حالا «اسحاق جهانگیری» مطرح می کند که بخش اعظمی از بدنه مدیران دولتی را اصلاح طلبان تشکیل می دهند.

گویی اپلیکیشن صوتی کلاب هاوس فضایی ایجاد کرده که برخی یک فضای رسانه ای را با فضای خصوصی اشتباه گرفته و بی پرده حرف ها و نیات خود را بازگو کنند.

موضوعی که اصلاح طلبان در پشت تریبون‌های رسمی نمی زنند حالا در این فضا به آن معترف شدند.

در ماه های پایانی دولت و نزدیک به موعد انتخابات جهانگیری در کلاب هاوس چند نکته را مطرح کرده و از مردم خواسته رای دهند تا دولت به دست مافیا نیفتد!

معاون اول روحانی در این خصوص اعلام کرده که اصلاح طلبان پست های کلیدی دولت را اشغال کرده اند و نه تنها اصلاح طلبان شریک دولت روحانی و اعتدالگرایان هستند بلکه در وضعیت امروز کشور نیز نقشی محوری را ایفا کرده‌اند.

به باور بسیاری از کارشناسان اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی برای کشور بوجود آورده است اما عمده مشکلاتی که امروز مردم با پوست و گوشت و استخوان خود لمس می‌کنند به نقص مدیریتی بازمی‌گردد که حالا با اعتراف آقای معاون اول به خوبی دیده می‌شود که نقش اصلاح طلبان به دلیل اشغال پست‌های دولتی کم نیست و در واقع بسیار موثر است.

جهانگیری درحالی اعتراف می کند دولت روحانی با مدیران اصلاح طلب اداره می شود که باید گفت خود وی یکی از این مدیرانی بوده که همواره سعی داشته اثرگذاری خود را نهی کند؛ هر چند وی ماجرای منشی خود که گفته است حتی اختیار عوض کردن او را نداشته تعریف می کند اما از سوی دیگر وی در رای آوری روحانی بسیار اثرگذار بوده و یار پوششی رئیس جمهور در انتخابات بود و همچنین پای دولت تا انتها ایستاده و استعفا نکرده است.

آنچه از اعترافات کلاب هاوسی جهانگیری می‌توان استنباط کرد اینجاست که اصلاح طلبان جایزه ائتلاف با دولت روحانی را به خوبی گرفته‌ اند یعنی در سود این ماجرا باهم شریک شده‌اند اما زمانی که به زیان و هزینه می‌رسد قصد دارند خود را مبرا از دولتی که پست های کلیدی و حساس آن را در دست دارند، در ذهن افکارعمومی جا بزنند.

جالبتر اینکه این جماعت سیاسی هنوز به حربه‌های انتخابات سال 96 که هراس افکنی بوده متوسل می شوند. فیلم های جهانگیری در انتخابات این سال موجود است که به مردم هشدار می دهد که نسبت به آمدن دولتی که مشکلات اقتصادی ایجاد می کند هوشیار باشند اما حالا که وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات عدیده ای روبروست بازهم وی تاکتیک هراس افکنی را مورد استفاده قرار می‌دهد و با اتهام زنی عنوان می کند که اگر مردم به پاس صندوق های رای نیایند و به اصلاح طلبان رای ندهند دولت آینده را مافیا تسخیر خواهند کرد.

با این حال اصلاح طلبان از فضاهای غیررسمی سعی دارند شایعات و اخبار جعلی و فیک هراس افکن را در دل مردم بیندازند و دوباره با این حربه خود را در قوه اجرایی کشور حفظ کنند. اصلاح طلبان به خوبی می دانند که در این وضعیت اقتصادی با مشکلات زیادی که در کشور بروز کرده است، با ریزش شدید آرا روبرو شده‌اند اما از سوی دیگر برای اینکه افکارعمومی را مسموم کرده و ذهن آنان را مغشوش و مشوش کنند و فضای سیاسی کشور را گل آلود نمایند، از فضای غیر رسمی جهت ایجاد هراس اجتماعی و عمومی بهره برداری می کنند.

دو صحبتی که جهانگیری در کلاب هاوس انجام داد نشان دهنده همین تاکتیک است. اول اینکه این جریان از فضاهای غیر رسمی بهره برداری می کند و اخبار تند را به فضای انتخاباتی تزریق می کند اما با وجود اینکه دولت را در دست دارد و پست های کلیدی را اشغال کرده با خبرپراکنی‌هایی مانند مافیایی شدن دولت آینده این هراس را به دل مردم می اندازد تا کارنامه کاری دولتی که رنگ اصلاح طلبی داشته از ذهن مردم دور و هراس‌های بی جا ذهن آنان را اشغال کرده و آنان با ذهن مسموم به سراغ صندوق های رای بروند.


کد مطلب: 762117

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/762117/کد-دهی-ناخواسته-میان-زرنگ-بازی-انتخاباتی-اعترافات-کلاب-هاوسی-جهانگیری-نشانه-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com