کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنی انتقادی با برخی از نمایندگان انقلابی مجلس؛

در حاشیه اعلام کاندیداتوری چند نماینده مجلس/ لطفا باور ذهنی مردم را خراب نکنید

11 ارديبهشت 1400 ساعت 14:01

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرده یا در حال فعالیت انتخاباتی هستند که این موضوع با تعجب بسیاری روبرو شده است. نمایندگانی که خود در گفتار سیاسی شان تاکید می کنند افرادی که توان مدیریتی در این جایگاه را ندارند نبایستی کاندیدا شوند.


گروه سیاسی جهان نیوز، امیر حمزه نژاد: انتخابات ریاست جمهوری سال جاری از حیث ورود افراد مختلف سیاسی برای کاندیداتوری در نوع خود قابل توجه است و رکوردی در این حوزه محسوب می شود. اگرچه هنوز فضای انتخاباتی مشخص نیست و آرایش و صف بندی‌های اصلی نمایان نشده است اما کم و بیش می توان گفت برخی از افرادی که امروز اعلام کاندیداتوری کرده یا اینکه فعالیت‌های انتخاباتی برای رسیدن به این پست را شروع کرده‌اند، در قدم‌های بعدی از گردونه این رقابت سیاسی خارج خواهند شد و فضای سیاسی کشور به سمت غربالگری انتخاباتی می رود.

اینکه افراد مذکور که به خوبی می دانند جایگاه سیاسی آنها به حدی نیست که بتوانند در این عرصه رقابت کنند، چرا سودای ریاست جمهوری بر سر دارند،‌ سئوالی است که پاسخ های مختلفی می توان به آن داد. برخی شاید در رزومه کاری خود قصد دارند برای آینده سرمایه گذاری کنند و کاندیداتوری انتخابات را به سابقه سیاسی خود اضافه نمایند. یا اینکه سودای ریاست جمهوری دوره های آینده را دارند و از امروز برای آینده تبلیغات می کنند. موضوع هر چه باشد این مسئله پررنگ است که این افراد وزن سیاسی امروزشان به جایگاه ریاست جمهوری نمی خورد.

در همین رابطه، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرده یا در حال فعالیت انتخاباتی هستند که این موضوع با تعجب بسیاری روبرو شده است. نمایندگانی که خود در گفتار سیاسی شان تاکید می کنند افرادی که توان مدیریتی در این جایگاه را ندارند نبایستی کاندیدا شوند.

موضوع اصلی اینجاست که این نمایندگان پست های کلیدی از جمله نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی تا ریاست کمیسیون های مهم را بر عهده دارند. مردم به این افراد اعتماد کرده و قرار بر این بوده که این افراد در طی 4 سال خدمت صادقانه انجام دهند. اما امروز دیده می شود که این افراد چشم به پست های بالاتری دارند که البته برای آنها دست یافتنی نیست!

این مسئله می تواند لطمه شدیدی به باور افکارعمومی خصوصا رای دهندگانی که به شخصیت‌های سیاسی مذکور اعتماد کرده اند، وارد کند. اول اینکه فردی که سودای خدمت در سر داشته باشد نه قدرت، در هر جایگاهی که باشد برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی فروگذاری نمی کند. دوم اینکه جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین پست ها در کشور است؛ چراکه نمایندگی مردم و پیگیری دغدغه های آنان اساسی ترین وظیفه هر شخصی است. دیگر مسئولان نیز بایستی خود را نماینده مردم بدانند اما مجلسیون با توجه به اینکه به طور مستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند و مردم انتظار ویژه‌ای از نمایندگان خود دارند و مراجعات نشان دهنده این موضوع مهم است، نبایستی کاری انجام دهند که افکارعمومی در این حوزه دلگیر و دلسرد شوند.

از سوی دیگر این افراد به نام نماینده انقلابی وارد گود رقابت مجلس شدند و مردم به آنها اعتماد کردند و امروز باید نماینده خوبی در این عرصه باشند و هر روز از عملکرد خود به مردم گزارش دهند و در این راستا نشان دهند که الگوی یک مسئول و نماینده انقلابی در جامعه هستند. در واقع مردم به عنوان نماینده انقلابی به آنها رای داده اند و کار انقلابی و جهادی نیز از آنها می خواهند.

اینکه امروز این افراد می دانند جایگاهی که به دنبال آن هستند دست یافتنی نیست اما با این وجود برای آن فعالیت ویژه ای آغاز کرده اند در عین اینکه باید در جایگاه نمایندگی خدمت کنند، لطمه جدی به کار خدمت رسانی آنها در خانه ملت وارد می کند. بنابراین این نمایندگان کار بی سرانجامی را در عین اینکه وظیفه محوله مهمی بر دوش دارند، در پیش گرفته اند که این موضوع مغایر با قول و قرارهایی است که با مردم گذاشته اند.

به هر جهت این روزها با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که به باور بسیاری از کارشناسان ریشه مدیریتی و نقص عمده در این عرصه دارد، مردم بیش از گذشته تشنه خدمت هستند. در این روزگار انباشته شدن مشکلات هر چقدر مسئولان ذی ربط در جهت خدمت رسانی برای مردم کار کنند کافی نیست و بایستی تلاشی ستادی و جهادی در این عرصه انجام دهند. گو اینکه صرف کردن این وقت گرانبها برای یک کار بی سرانجام و بی ثمر بیشتر از هر چیزی فرصت سوزی است. از سوی دیگر اینکه برخی افراد از جایگاه قدرتی سعی دارند به طور جهشی به قدرت دیگر و بالاتر رجوع کنند نیز این شبهه را ایجاد می کند که این افراد به دنبال خدمت رسانی نیستند و قدرت گیری بیشتر را دنبال می کنند.

به هر جهت امروز نمایندگانی که ازسوی مردم در مجلسی که یکسال از کار او گذشته انتخاب شده اند، بایستی الگوی مناسبی برای یک مجلس انقلابی باشند و در این راستا از کارهای زائد و بی ثمر و خارج از کار خدمت رسانی به مردم خودداری کنند.


کد مطلب: 762014

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/762014/حاشیه-اعلام-کاندیداتوری-چند-نماینده-مجلس-لطفا-باور-ذهنی-مردم-خراب-نکنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com