شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۵
همراه با استان‌ها؛ شماره ۱۲

بسته استانی جهان نیوز// سگ‌ گردانی آقای مدیر با ماشین دولتی/ تجمع مردمی در مشهد به خاطر اظهارات ظریف/ چشم امید مردم سیستان و بلوچستان به پایان اردیبهشت/ دستگیری رئیس دفتر یک نماینده مجلس +تصاویر

جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب: 761938
دوازدهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// سگ‌ گردانی آقای مدیر با ماشین دولتی/ تجمع مردمی در مشهد به خاطر اظهارات ظریف/ چشم امید مردم سیستان و بلوچستان به پایان اردیبهشت/ دستگیری رئیس دفتر یک نماینده مجلس +تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی استان دیگر کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

خوزستان - برکناری یک مدیر دولتی به دلیل سگ‌گردانی با خودروی پلاک قرمز
روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن فیلم فردی سوار بر خودرو  پلاک دولتی اقدام به سگ گردانی در شهر می‌کرد این فیلم با واکنش‌ منفی  از سوی کاربران فضای مجازی روبرو شد.

 عباس حسینی پویا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در این رابطه، اظهار کرد: این فرد که معاون مالی اداری یکی از ادارات کل استان خوزستان بود توسط مسوول مستقیم خود از منصبی که داشت برکنار شد.

وی افزود:‌پس از اینکه این فیلم به دست ما رسید دستور دادیم به سرعت پرونده‌ای قضایی برای فرد خاطی تشکیل و به دادگاه احضار شود.

دادستان شهرستان اهواز گفت: از این فرد درخواست کردیم فردا با حضور در دادسرا در خصوص سگ گردانی با خودرو دولتی پاسخگو باشد و با وی برخورد خواهد شد.


خراسان رضوی - تجمع مردمی مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد
بعد از ظهر پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، جمعی از شهروندان مشهدی در اعتراض به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره سردار سلیمانی در مقابل نمایندگی امور خارجه در شرق کشور تجمع کردند.

معترضین حاضر در این تجمع، دست‌نوشته‌های در محکومیت سخنان تفرقه‌افکنانه جواد ظریف و یادآوری تاثیرات رشادت‌های میدانی سردار شهید سلیمانی در دست داشتند.






البرز- دستگیری سردسته باند خرید و فروش سلاح در کرج
عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه که به علت شیوع کرونا در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: در پی اقدامات گسترده اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت عمومی استان البرز بر روی سردسته یک باند قاچاق و فروش اسلحه و مهمات در سطح کشور، در پس از تلاش چندین ماهه ماموران، مخفیگاه متهم با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی در شهر کرج شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه این متهم بسیار حرفه‌ای بوده و هیچ گونه ردی از خود به جای نمی‌گذاشت، افزود: در ادامه ماموران با تحت نظر قرار دادن نامبرده، محل نگهداری سلاح و مهمات او را در شهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را در حین انتقال فشنگ جنگی دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ قبضه سلاح جنگی و ۲۱۸ عدد فشنگ جنگی غیرمجاز کشف شد.

محمدیان با بیان این که این متهم از طریق فضای مجازی اقدام به فروش سلاح و مهمات در سطح کشور می‌کرد، بیان کرد: تلاش برای شناسایی همدستان نامبرده در استان‌های مختلف کشور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آسایش و امنیت مردم خط قرمز پلیس و دستگاه‌های امنیتی کشور است، تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه خرید، فروش و نگهداری سلاح غیرمجاز است.

سیستان و بلوچستان - رئیس دفتر نماینده ایرانشهر دستگیر شد
سعید راشکی اظهار داشت: رئیس دفتر نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی به اتهام قاچاق سوخت دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد حدود ۴ روز پیش دستگیر شده و همچنان در بازداشت است و تحقیقات ادامه دارد تا میزان ارتشا و آنچه حاصل کردند، مشخص شود.

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر با اشاره به اینکه تحقیقات هنوز ادامه دارد و در صورت اثبات اتهام حتماً اقدام قضائی انجام می‌شود، تصریح کرد: این پرونده در ادامه پرونده بازداشت رئیس شرکت نفت ایرانشهر است.

چشم امید مردم سیستان وبلوچستان به پایان اردیبهشت
بیش از سه ماه از وعده آذری جهرمی، وزیر پرحاشیه دولت تدبیر و امید مبنی بر برطرف شدن محرومیت ارتباطی در سیستان وبلوچستان زمان می گذرد، اما همچنان ساکنین این خطه از کشور از ضعف زیرساخت های مخابراتی گلایه دارند. 

دیماه سال گذشته بود که وزیر ارتباطات در سفری ۱۰ روزه به این خطه از کشور قول برطرف شدن محرومیت ارتباطی را داد و گفت "تا اردیبهشت ۱۴۰۰  کل محرومیت ارتباطی استان برطرف می‌شود"؛ اما این وعده عملی نشده، منجر شد تا همچنان مردمان صبور پهناور ترین استان کشور چشم انتظار وعده ای باشند که شاید تا پایان اردیبهشت ماه هم رنگ عملی شدن به خود نگیرد.
 
ضعف زیرساخت های ارتباطی، قطعی خطوط ارتباطی و اینترنتی در مناطق مختلف سیستان وبلوچستان سال هاست مردم صبور این خطه را سرگردان در بلندای ارتفاعات برای برقراری یک تماس و بهره مندی از اینترنت کرده به گونه ای که با شیوع ویروس منحوس کرونا و تغییر در روند زندگی و مهاجرت از دنیای حقیقی به مجازی از کشاورز و بقال دورترین روستا تا سازمانها، وزارتخانه ها، هایپر مارکت های بزرگ، پمپ های بنزین، شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی همه و همه بخشی از حیات خود را در گرو فعال بودن اینترنت می دانند.

رفیق نیمه راهی که انتقاد کاربران فعال توییتری را نیز به دنبال داشت، بیان این مطلب بدان جهت است که مردم این خطه پهناور به ویژه روستانشینان بارها از اختلال در اینترنت و عدم آنتی‌دهی مناسب تلفن همراه در بسیاری از نقاط گلایه داشته، از همراهی که اکثر مواقع همراهی نکرده، به ویژه از زمانی که آموزش‌های آنلاین مدارس و شبکه شاد دغدغه ای دوچندان برای خانواده ها به وجود آورد.

این مشکل تنها در مناطق روستایی و دور از دسترس به مرکز شهرها نیست، حتی در مرکز استان "زاهدان" هم علیرغم سیگنال قوی اما باز هم تلفن همراه همراهی نمی کند به گونه ای که برای دسترسی به یک صفحه وب یا اتصال اپلیکشن‌های تلفن همراه به داده ها، باید صبر ایوب داشت.

 در همین راستا مجید بامری یکی از کابران فعال مجازی در توییتی نوشت: "یادتونه چند وقت قبل آذری جهرمی اومد سیستان و بلوچستان گفت تا اردیبهشت 1400 دیگه هیچ قطعی تلفن و اینترنت نداریم و همه مناطق این استان از زیرساخت مخابراتی بهره مند میشن؟! هیچی خواستم بگم چهار روزه ارتباط مخابراتی بخشی از جنوب استان شامل جلگه دلگان به کل قطع شده".


جزئیات شهادت یک تکاور پلیس در سروان
حمید نوری، فرمانده قرارگاه عمار در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: اکیپی از عوامل گشت یگان تکاوری ۱۱۱ قرارگاه عمار استان سیستان و بلوچستان در راستای کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان سراوان به یک دستگاه خودرو ۴۰۵ که با سرعت در حال حرکت در مسیر "گشت" بود مشکوک می شوند.

وی افزود: ماموران به محض دیدن خودرو مذکور نسبت به تعقیب آن اقدام کردند و بعد از رسیدن به محدوده دهانه آب انار با توجه به اظهارات کارکنان و شاهدان در صحنه سرنشینان خودرو مورد تعقیب با استفاده از وسایل و مواد دودزا به منظور اخلال در دید کارکنان گشت انتظامی از محل متواری شده که خودرو سازمانی تکاوران انتظامی از جاده منحرف و واژگون می شود.

فرمانده قرارگاه عمار ادامه داد در پی این حادثه یکی از پرسنل ناجا به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و سه نفر دیگر مصدوم که برای درمان به بیمارستان اعزام شدند.


بیشتر بخوانید:
بسته استانی شماره یازده جهان// تلاش داعش برای ورود به کشور در ایام نوروز/ هجوم آفرودبازها به دودانگه در وضعیت قرمز/ ناکامی دو مسئول دیگر در واکسن خواری/ فرود اضطراری هواپیما در جاده جاجرم/ عشایر ایلامی در مرز ورشکستگی


**تحریریه جهان نيوز از ارسال اخبار جذاب، موثق و دیده نشده فعالان رسانه ای استان ها به شدت استقبال می کند.
برچسب ها: بسته استانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سگ گردانی مدیر با ماشین دولتی ، بدترین تیتر..
Iran, Islamic Republic of
عجب گل و بلبلی این دولت!، همه قماش آدمی درش پیدا میشود!،.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف است که معاون مدیر کل سگ گردانی آن هم با خودرو دولتی می کند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...