کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید علی مطهری:

من به عنوان فرزند یکی از رهبران انقلاب برای آینده کشور احساس خطر می‌کنم/ اگر من رجل سیاسی نیستم پس کیست؟/ اگر روحانی انتخاب نمی‌شد شاید جنگ می‌شد

8 ارديبهشت 1400 ساعت 13:57

امثال ما که فرزند یکی از رهبران انقلاب یا شخصیت‌های بزرگ هستیم، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی مطهری، صاحب نظریات «اوباما فضا را برای ایران باز کرد که در عراق و سوریه نفوذ کردیم»، «فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده»، «یک عده دنبال ایجاد قداست بیجا برای جمهوری اسلامی هستند»، «ایران باید از کویت و عربستان قدردانی کند» و «ارتباط گیری امارات با اسرائیل تقصیر ایران هم هست» در اظهاراتی بامزه گفته است که ما فرزندان رهبرانقلاب بیشتر از مردم عادی احساس خطر برای آینده انقلاب و کشور می‌کنیم و تلاش می کنیم که کشور دست تندروها نیفتد! این ادعای مطهری در حالی است که مردم مومن و انقلابی معتقد هستند نباید گذاشت فرزندانی از شهدای برجسته انقلاب که تفاوت جدی با آن هشید پیدا کرده اند صرفا به خاطر رابطه ژنتیکی به مسیر انقلاب خسارت وارد کنند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات مطهری را در ادامه خواهید خواند:

*بالاخره اگر به‌جای آقای روحانی کسی دیگر انتخاب می‌شد، وضع دیگری داشتیم. برجامی نداشتیم و شاید وارد جنگ شده بودیم. پس این‌طور نیست که انتخاب افراد تأثیری نداشته باشد. 

*در دوره‌های قبل، وقتی آقای خاتمی انتخاب شدند، فضای کشور عوض شد، آزادی بیان بیشتر شد و برخی مشکلاتی که در نهادهای اطلاعاتی بود آشکار شد و بر آینده انقلاب و سرنوشت مردم تأثیر داشت.

*همین‌طور آقای هاشمی که انتخاب شدند، بحث سازندگی پیش آمد. انتخاب آقای احمدی‌نژاد هم آثار مخصوص خودش را داشت.

*البته امثال ما که فرزند یکی از رهبران انقلاب یا شخصیت‌های بزرگ هستیم، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم. یعنی احساس می‌کنیم در شرایط موجود، انقلاب و آینده کشور در خطر است و نمی‌توانیم ساکت بنشینیم، تصمیم می‌گیریم وارد میدان شویم. حالا ممکن است ردصلاحیت کنند یا رأی نیاوریم اما نمی‌توانیم انقلاب را رها کنیم تا برخی افراد تندرو زمام انقلاب را به دست بگیرند و ما را به حاشیه برانند.

* احساس کردم در شرایط موجود کسی باید بیاید که بتواند دولت مقتدری را تشکیل دهد و از دخالت‌های بیرونی در دولت جلوگیری کند. در نامزد‌‌های موجود تا‌به‌حال چنین کسی را ندیده‌ام.



*مصداق رجل سیاسی که قاعدتا باید باشم. اگر من نباشم، نمی‌دانم چه کسی رجل سیاسی است. حالا ممکن است مثل آنچه برای مجلس یازدهم مطرح کردند، به خاطر اظهارنظرهایی که داشته‌ام، عدم التزام عملی به نظام را بگویند.

*الان در شرایط خوبی هستیم و تندرو، معتدل و کندرو، همه حرفشان این است که باید به برجام برگردیم که این خیلی مهم است. قبلا می‌گفتند برجام خیانت است، اما الان حرف همه این است که اگر تحریم‌ها برداشته و راستی‌آزمایی شود، ما هم به برجام برمی‌گردیم؛ یعنی قبول دارند برجام به نفع کشور است.

*وضع موجود شاید 60 درصد بستگی به فشارهای خارجی داشته باشد.

*حجم فساد آن‌قدرها بالا نیست و آنچه در رسانه‌ها گفته می‌شود، کاملا منطبق بر واقع نیست. خیلی چیزها گفته می‌شود و بعدها معلوم می‌شود طور دیگری بوده است. خیلی جاها گفتند فساد بزرگی است و بعد می‌بینیم معوقات بانکی است. شخص، تسهیلات بزرگی در سال 90-91 از بانک گرفته و به نوسان شدید نرخ ارز بنابراین تأثیر این فسادها نسبت به تحریم‌ها و فشار خارجی خیلی کمتر است و قابل مقایسه نیست.


کد مطلب: 761761

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/761761/عنوان-فرزند-یکی-رهبران-انقلاب-آینده-کشور-احساس-خطر-می-کنم-اگر-رجل-سیاسی-نیستم-کیست-روحانی-انتخاب-نمی-شد-شاید-جنگ-می-شد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com