جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
همراه با استان‌ها؛ شماره ۱۱

بسته استانی جهان نیوز// تلاش داعش برای ورود به کشور در ایام نوروز/ هجوم آفرودبازها به دودانگه در وضعیت قرمز/ ناکامی دو مسئول دیگر در واکسن خواری/ فرود اضطراری هواپیما در جاده جاجرم/ عشایر ایلامی در مرز ورشکستگی

جمعه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 761147
یازدهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// تلاش داعش برای ورود به کشور در ایام نوروز/ هجوم آفرودبازها به دودانگه در وضعیت قرمز/ ناکامی دو مسئول دیگر در واکسن خواری/ فرود اضطراری هواپیما در جاده جاجرم/ عشایر ایلامی در مرز ورشکستگی
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی استان دیگر کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

کرمانشاه - عید امسال نفوذ «داعش» در مرز را خنثی کردیم
سردار یحیی الهی، فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: نیروهای مرزبانی در مرزها از زرق و برق دنیا و تشریفات به دور هستند و خالصانه خدمت می‌کنند و اجازه موج‌ سواری را به ضد انقلاب نخواهند داد؛ آنچه شاهد هستیم؛ امنیت پایدار در مرزهاست.

وی در خصوص اقدامات نیروهای ضد انقلاب و تروریستی در مرز نیز عنوان داشت: روزهای پایانی سال در حوزه دولت مرکزی در سومار گروهک‌های پراکنده داعش قصد نفوذ و تعرض به پاسگاه های مرزی را داشتند که با حضور مرزبانان و اشراف اطلاعاتی و امنیتی که از قبل وجود داشت آنچه در سر داشتن به خوبی خنثی شد؛ الحمدالله هیچ گونه دغدغه پیرامون تهدیدات فرامنطقه‌ای نمی‌بینیم و همه آن‌ها را با کمک خداوند و استعانت از ائمه اطهار خنثی می‌کنیم.

تهران - حریق عمدی در کمپ اعتیاد رباط‌کریم اطفاء شد
حمید رزاقی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رباط‌کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی که بامداد جمعه در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد رقم خورد با هدف فرار معتادین در حال بستری از این مرکز و کاملاً عمدی به نظر می‌رسد.

وی  تأکید کرد: خوشبختانه این حادثه مصدوم نداشته و فقط سالن آسایشگاه این کمپ دچار خسارت مالی شده است چرا که قبل از شعله‌ور شدن این مرکز افراد بستری پا به فرار گذاشتند.

مازندران - هجوم آفرودبازها به دودانگه در وضعیت قرمز
هجوم آفرودبازان در طبیعت مازندران مشکلات بسیاری به همراه داشت و آنان با خارج شدن از جاده و هجوم به دل دشت و مراتع  منطقه به این طبیعت حساس آسیب می‌زدند.

در ایام کرونایی باتوجه به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌‌ها پای افرودها به طبیعت استان باز نشد و همین امر موجب شد طبیعت استان قدری نفس بکشد.

روز پنج‌شنبه دوم اردیبهشت ماه امسال یک کاروان آفرودی تقریبا با ۲۰ خودرو و در وضعیت اسفبار قرمز کرونایی به منطقه بنافت دودانگه وارد شدند که واقعا نگران‌کننده است.

اینکه در چنین شرایط بغرنجی که شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در استان هستیم  شاهد تجمع کاروان خودرویی در منطقه محروم دودانگه در ماه رمضان هستیم که درمحله‌ها گشت‌زنی داشته باشند، سوالات بسیاری به همراه دارد.

هوشیاری و پیگیری عباسی فرمانده بسیج دودانگه ساری و بسیجیان تمامی این آفرودها از منطقه برگشت داده شدند.
 
کردستان - شهادت دو نیروی سپاه در درگیری با عناصر ضدانقلاب
رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) از درگیری رزمندگان این قرارگاه ‌با عناصر ضدانقلاب خبر داد و اعلام کرد: دو تن از عناصر ضد‌انقلاب در این درگیری ‌به هلاکت رسیدند.
 
در این اطلاعیه آمده است‌: به استحضار مردم شهید پرور می‌رساند ساعت بیست و پنج دقیقه اول اردیبهشت ماه رزمندگان بومی شهرستان مریوان با عناصر ضدانقلاب درگیر شدند.

در این درگیری تعدادی از اشرار ضد انقلاب زخمی شده و اعضای باقی مانده نیز با توجه به شرایط مرزی منطقه متواری شدند‌.

قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) به گروهک‌های ضد‌انقلاب هشدار می‌دهد منتظر عواقب جنایت‌های خود که علیه مردم بومی منطقه انجام می‌دهند باشند.

قزوین - ناکامی دو مسئول شهری الوند در واکسن خواری
خبری مبنی بر ناکامی ۲ نفر از مسؤولین شهری الوند در دریافت واکسن کرونا به‌جای پاکبانان الوندی، از خبرگزاری صداوسیما منتشر شد. این خبر بدون اشاره به منبع خبری خاصی از نیت سوء ۲ نفر از مسؤولان شهری الوند هنگام واکسیناسیون پاکبان‌ها جهت دریافت واکسن کرونا خبر داده بود که و ذکر کرده مسؤولین شبکهٔ بهداشت از موضوع مطلع شده و از این کار جلوگیری کرده‌اند.

این خبر به سرعت در فضای مجازی نیز منعکس شد و واکنش‌های متعدد کاربران را در پی داشت و کاربران از آن باعنوان تلاش برای واکسن خواری در الوند یاد کردند.

پیگیری خبرنگار فارس از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از بی‌اطلاعی این دانشگاه از خبر ذکر شده حکایت داشت. انوشیروان محمودی، شهردار الوند نیز در گفت‌وگو با فارس در قزوین، در رابطه با این موضوع اظهار کرد: ما در سال 1400 تزریق واکسنی برای پاکبانان الوند نداشته‌ایم، پیش از نوروز امسال برای پاکبانان الوند 350 دوز واکسن بهارات از طریق همکاران شبکهٔ بهداشت تزریق شد.

وی افزود: این‌که در برخی اخبار منتشر شده ۲ نفر از همکاران ما با اعمال نفوذ تصمیم به دریافت واکسن پاکبان‌ها داشته‌اند بی‌اطلاعم، زیرا بنده از 15 فروردین ماه تا پایان آن دچار کرونا بوده و در قرنطینه بودم و اطلاعی از این موضوع ندارم، اما در روزهای اخیر واکسنی به پاکبانان الوندی تزریق نشده است.

خراسان شمالی - فرود اضطراری هواپیما در جاده جاجرم
یک فروند هواپیمای آموزشی که از بجنورد به شاهرود رفته بود، درراه برگشت به علت کمبود سوخت قصد فرود اضطراری در فرودگاه جاجرم را داشت که به دلیل مسدود بودن باند فرودگاه، این هواپیمای ۲ نفره در جاده ارتباطی جاجرم فرود آمد.

کاپیتان فیروزکوهی معاون عملیات سامانه پرواز شرکت خصوصی هواپیمایی در این رابطه اظهار داشت: لزوم قرار گرفتن در ارتفاع پرواز برای عبور از کوه‌های اطراف بجنورد و وزش باد مقابل در مسیر هواپیمای آموزشی این شرکت موجب افزایش مصرف سوخت شده است.

وی ادامه داد: خلبان پرواز برای جلوگیری از خطر احتمالی درخواست فرود در فرودگاه جاجرم را داشته که بعد از اطلاع از عدم امکان فرود، در جاده مجاور آن به زمین نشست.

ایلام - ورشکستگی عشایر و دامداران ایلامی/ دام‌ها خریدار ندارند
ایلام یکی استان‌های پیشرو در عرصه دامداری در کشور و دارای دو میلیون و ۴۰۰ رأس دام سبک و سنگین است.

کیفیت گوشت قرمز تولیدی در این استان بسیار بالا است و همین عامل باعث شده گوشت به سایر مناطق کشور نیز ارسال شود.

علاوه بر تولید سالانه ۲۷ هزار تن گوشت قرمز، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن شیر، ۴۶۵ تن روغنی حیوانی و دیگر محصولات و فرآورده‌های لبنی و دامی در استان تولید می‌شود.

در مجموع بخش دامداری باعث رونق تولید فرآورده‌های دامی و اشتغال بسیاری از مردم استان شده است به طوری که فقط ارزش تولیدات سالانه قشر عشایر استان سالانه یک هزار میلیارد تومان است.

امسال وضعیت دامداران و عشایر استان ایلام اصلاً مناسب نیست، از یک طرف صادرات دام ممنوع است و از طرف دیگر دام‌های عشایر و دامداران خریدار ندارند و دولت هم حاضر نیست دام‌ها را با نرخ تضمینی از عشایر و دامداران استان خریداری کند.

معضل بزرگ فروش دام باعث شده بسیاری از عشایر و دامداران استان در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند و به دلیل کم آبی متأسفانه دام‌های خود را با قیمت‌های بسیار پایین به فروش می‌رسانند.


بیشتر بخوانید:
بسته استانی ۱۰ شماره جهان// جان مدیران شهری آبادان از جان پاکبانان مهم‌تر است!/ سلطان ای.سی.یو به دام افتاد/ آزادی یک زندانی با وساطت موکب اربعین/ رهایی گروگان پس از ۱۰ سال/ شهر یوزهای بی‌قرار کجاست؟


**تحریریه جهان نيوز از ارسال اخبار جذاب، موثق و دیده نشده فعالان رسانه ای استان ها به شدت استقبال می کند.
برچسب ها: بسته استانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *