پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۰
پیشنهاد مهمان اصلاح طلب بی بی سی:

باید یک دولت آشتی ملی سر کار بیاید!/ اگر اصلاح طلبان به سمت لاریجانی بروند باید ائتلاف باشد نه حمایت!

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 760638
محمد صادق جوادی حصار عضو حزب اعتماد ملی(حزب کروبی) ضمن بازی با الفاظ گفته است: «اگر اصلاح طلبان با احتمال یک درصد به سمت لاریجانی بروند باید ائتلاف باشد نه حمایت»!
باید یک دولت آشتی ملی سر کار بیاید!/ اگر اصلاح طلبان به سمت لاریجانی بروند باید ائتلاف باشد نه حمایت!
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان در حدود شصت روز مانده به انتخابات هنوز سردرگم هستند. کاهش جدی به دلیل ناکارآمدی دولت مورد حمایتشان از یکسو و اختلافات داخلی باعث این موضوع شده است. گروهی از آنها در تلاش هستند تا با نام آوردن از فتنه گران به عنوان نامزد مورد نظر، شکست احتمالی را به دلیل نبود نامزد اصلاح طلب جا بزنند. برخی دیگر ائتلاف با لاریجانی را مطرح می کنند. محمد صادق جوادی حصار عضو حزب اعتماد ملی(حزب کروبی)در گفتگو با رویداد 24 ضمن بازی با الفاظ گفته است: «اگر اصلاح طلبان با احتمال یک درصد به سمت لاریجانی بروند باید ائتلاف باشد نه حمایت»! جوادی حصار دو هفته پیش هم از لاریجانی به عنوان گزینه روز مبادای اصلاح طلبان نام برده بود.

پیش تر هم جوادی‌ حصار که بارها با شبکه های ضدانقلاب نظیر بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال گفتگو کرده است بهترین راه چهار سال بعد را تشکیل یک دولت اعتدالی نظیر دولت روحانی با ریاست جمهوری افرادی نظیر لاریجانی یا علی مطهری عنوان کرده است.

به عبارت واضح تر، اصلاح طلبان دم از دولت اصلاح طلب می زنند اما چون می دانند با مشکل اقبال مردمی مواجه هستند، با نزدیک شدن به موعد انتخابات تلاش می کنند به هر وسیله که شده صندلی های قدرت خود را حفظ کنند.

بخش جالب دیگر آنجاست که این فعال اصلاح طلب پیشنهاد تشکیل دولت آشتی ملی داده است. شعار سیاسی و فریبکارانه آشتی ملی مدنظر اصلاح طلبان یعنی ما کشور را ده‌ها سال عقب بیاندازیم و بدون عذرخواهی در دولت بعد حاضر شویم!

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات جوادی حصار را در ادامه خواهید خواند:

*مقوله دیگر گشایش‌های داخلی است. به طور مثال حاکمیت و شورای نگهبان بگویند ما شیوه‌های نظارتی و گزینش‌گری را تغییر داده و آن را محدود به حدود قانونی روشن و قابل استناد می‌کنیم و دخالتی دیگر در امر انتخابات انجام نمی‌دهیم و نظارت استصوابی را کنار می‌گذاریم. پس طبق قانون هر فردی که واجد شرایط برای حضور در انتخابات است می‌تواند ثبت نام کند و گزینش نهایی را مردم انجام می‌دهند. از سوی دیگر باید یک آشتی ملی صورت بگیرد و دولتی تحت عنوان آشتی ملی به مردم ارائه شود که از همه جریان‌های سیاسی، فرهنگی و ملی شکل بگیرد؛ دولتی برآمده از خواست و اراده مردم که تمامی جریان‌های سیاسی جامعه و نه صرفا اصولگریان و اصلاح طلبان در آن سهیم و دخیل باشند.

درباره «جوادی حصار» بیشتر بخوانید:
روحانی نگفت مشکلات کشور را حل می‌کنم/ گفت تلاش می‌کنم!
اصولگرایان پایگاه مردمی ندارند/ از سیاست فاصله بگیرند!
محمود صادقی و پروانه سلحشوری سرمايه‌های ما هستند!
وقتی رئیسی کار پوپولیستی می‌کند روحانی هم تبلیغاتی جواب می‌دهد!


*اگر اصلاح طلبان به سمت حمایت از لاریجانی بروند یعنی شکستشان را پذیرفته‌اند زیرا بار‌ها اعلام کرده‌اند که فقط از گزینه اصلاح طلب حمایت می‌کنیم و اگر چنین کاری انجام دهند خلف وعده کرده‌اند و این موضوع از نگاه مردم پذیرفته نخواهد بود.

*اگر اصلاح طلبان با احتمال یک درصد به سمت لاریجانی بروند باید ائتلاف باشد نه حمایت! اصلاح طلبان در این شرایط باید یک مقاوله نامه شفاف و قابل راستی‌آزمایی داشته باشند و بگویند که ما از لاریجانی حمایت می‌کنیم و اگر رای آورد طبق این معاهده نامه مثلا معاون اول یا چند وزیر و استانداران از ما باشد. شرایط نباید به گونه‌ای باشد که بگوییم «علی برکت‌الله» و حمایت بلا شرط داشته باشیم. از لاریجانی باید حمایت مشروط داشته باشیم. خود لاریجانی هم بدون اصلاح طلبان رایی ندارد و شکست او حتمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی وجدانا هنوز تو این مملکت افراد ی پیدا میشن که بخوان به اصلاحطلبان ، این بانیان دلار 30 هزار تومنی و پراید 130 میلیونی رای بدهند؟
ناظر
Iran, Islamic Republic of
دولت فعلی که مال حزب شماست .ا ...
Iran, Islamic Republic of
دولت آشتی ملی یعنی اینکه فتنه 88 کار خوب و پسندیده ای بود و هر کس علیه فتنه گران حرفی زد باعث قهر ملی می شود و باید لال شود
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
یعنی الان همه باید روی کاندید مورد نظر شما ائتلاف کنن؟حالا اگر کسی لاریجانی رو نخواد باید چیکار کنه؟
Iran, Islamic Republic of
کسانی که همیشه دنبال فتنه و جنگ داخلی و دوقطبی سازی جامعه هستند چطور بعد از فضاحتی که به بار آوردند حرف آشتی می‌زنند . آیا جناب لاریجانی فقط سر بر جام با اصلاحات هم عقیده بود ؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
نيست اصول گراها براى هشت سال حمايت يكپارچه از محمود و اونهمه شاهكارهاى بى نظيرى كه از خودش به جا گذاشت از تك تك ملت عذرخواهى كردند ! ...
احمد
Iran, Islamic Republic of
دولت آشتی ملی همان دولت رییسی است انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
جناب تک تک ملت، مگر خاتمی و اطرافیانش بابت کرسنت و پروتکل الحاقی و خونهای آلوده و مفاسد اقتصادی بابک زنجانی و تاراج زمینهای منابع طبیعی و... از مردم عذر خواهی کرد . خدمات احمدی نژاد با وجود خطاهایش برای قشر ضعیف فراموش ناشدنی است و بر کسی پوشیده نیست اما مردم دول اصلاحات عذرخواهی نمیخواهند بلکه حق به یغما رفته خود را میخواهند . عذرخواهی که نون و آب نمیشود .
Iran, Islamic Republic of
شما بروید آشتی اش با ما!!!