پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۱۰

بسته استانی جهان نیوز// جان مدیران شهری آبادان از جان پاکبانان مهم‌تر است!/ سلطان ای.سی.یو به دام افتاد/ آزادی یک زندانی با وساطت موکب اربعین/ رهایی گروگان پس از ۱۰ سال/ شهر یوزهای بی‌قرار کجاست؟

جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب: 760416
دهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// جان مدیران شهری آبادان از جان پاکبانان مهم‌تر است!/ سلطان ای.سی.یو به دام افتاد/ آزادی یک زندانی با وساطت موکب اربعین/ رهایی گروگان پس از ۱۰ سال/ شهر یوزهای بی‌قرار کجاست؟
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی استان دیگر کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

خوزستان - سوءاستفاده مدیران شهری از سهمیه واکسن پاکبانان آبادان
مسئولان مدیریت شهری آبادان با سو استفاده از سهمیه پاکبانان برای خود واکسن کرونا تزریق کردند.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص سرقت سهمیه واکسن پاکبان های این شهر توسط برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر اظهار داشت: تزریق واکسن براساس اولویت بندی اعلامی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پاکبانان در معرض درگیری بالا هستند، این اقشار از گروه‌های با اولویت برای تزریق هستند و براین اساس برای پاکبانان سهمیه کرونا در نظر گرفته شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اظهار تاسف بیان داشت: علوم پزشکی از شهرداری درخواست لیست پاکبانان برای تزریق واکسن کرده بودند که این نهاد اسامی را اعلام کرده بود و ما با اعتماد به این لیست تزریق کردیم.

وی گفت: متاسفانه پس از تزریق معلوم شد برخی مدیران شهری آبادان به نام پاکبان واکسن دریافت کردند که این مسئله در حال پیگیری است.

رئیس شورای شهر آبادان نیز با واکنش به این مسئله و سو استفاده برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان از سهمیه واکسن پاکبان‌ها  اظهار داشت: اگر این خبر صحت داشته باشد باید آن مدیر شهرداری و عضو شورای شهر از پاکبان‌ها معذرت خواهی کنند چون این سهمیه پاکبان‌ها بوده است.
 
شهروندان آبادانی که امروز در وضعیت سیاه کرونا قرار دارند، با اعتراض به این مسئله اظهار داشتند: این نوعی بی‌تعهدی و بی‌اخلاقی است و می بایست دانشکده علوم پزشکی آبادان اسامی این افراد را اعلام کند.


سیستان و بلوچستان - شهادت دو مرزبان غیور
مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان، به نام‌های استواریکم‌ "سیدابوالفضل هاشمی" و استواریکم "محمد نصیری" در راه پاسداری و حراست از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.

گفتنی است، استواریکم "هاشمی" متاهل و اهل شهرستان زاهدان و استواریکم "نصیری" مجرد و ساکن شهرستان زهک سیستان و بلوچستان بودند.

رهایی گروگان نیک شهری پس از ۱۰ سال
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون بیان کرد: با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر کودک ۹ ساله گروگان گرفته شده، پس از ۱۰ سال ربایش با همکاری پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران از چنگال آدم ربایان رهایی و نجات یافت.

وی ادامه داد: عاملان این اقدام خشن که غیر ایرانی بوده، طی یک اختلاف قبلی با عموی گروگان در یکی از مناطق نیکشهر دست به این جنایت زده بودند و پس از ربایش طفل را به یک از کشورهای همجوار منتقل کرده بودند که با همکاری پلیس اینترپل رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.
 
به گفته طاهری، پدر فرد ربوده شده از همکاری و تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران، پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر همچنین معتمدان و ریش سفیدان محلی به خاطر رهایی فرزندش از چنگال آدم ربایان قدردانی کرد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به فرار آدم ربایان به آن سوی مرزها، تلاش برای دستگیری عاملان جنایت از طریق پلیس اینترپل ایران و کشور همجوار تا ختم پرونده همچنان ادامه دارد.

هرمزگان - علت مرگ گربه ماهیان در ساحل جاسک مشخص شد
فرماندار جاسک از فاجعه تلف شدن گربه‌ماهی‌ها در ساحل جاسک کهنه در غرب شهر جاسک به طول 8 تا 10 کیلومتر خبر داد و آنرا یک تراژدی، بسیار دردناک و غیرطبیعی خواند.

محمد رادمهر گفته است برای دومین بار متوالی در فروردین امسال در ساحل جاسک شاهد تلف شدن گربه‌ماهی‌ها هستیم.

در نگاه اول دلیل این اتفاق به نظر بیماری می رسید که تمام گربه ماهیان در ساحل مرده اند و به این دلیل با سازمان دامپزشکی کشور موضوع را مطرح کردیم.

کامبیز رخشانی مهر مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی کشور زوایای جدیدی از این تراژدی را باز کرد از نظر وی چون همه این ماهیانی که تلف شده اند مربوط به یک نوع ماهی و به یک اندازه هستند نظریه بیماری در مورد آنها منتفی است.

وی با احتمال بسیار زیاد و نزدیک به یقین معتقد است که اینها ماهی های صیادانی است که در دریا گرفتار طوفان و موج شده اند و صید های خود را رها کرده اند و آب و طوفان ماهی های بی‌جان را به ساحل آورده است.

رخشانی گفت: قایق ها و لنج هایی که برای ماهیگیری به دریا می روند بعضا گرفتار موج و طوفان سهمگین می شوند یا تورشان پاره می شود و مجبور می شوند صیدشان را رها  کنند که قایق خود را نجات دهند و این ماهی ها را آب به ساحل می آورد.

وی در بیان استدلالی برای قوت بخشیدن به این نظریه می‌گوید: فساد در برخی از این ماهی ها شروع شده بود و این نشان میدهد که این ماهی ها قبلا صید شده بودند.

وی ادامه داد: زمانی که تلفاتی به این شکل گسترده، یک سایز، یک گونه، یک سن و یک وزن هستند درباره علت مرگ آنها به بیماری یا مشکل محیطی مانند کشند قرمز مشکوک نمی شویم؛ چرا که اگر اینطور بود سایر ماهیان را هم درگیر می کرد.

این مقام مسئول افزود: صیادان معمولا با هدف اینکه چه نوع ماهی مثلا گربه ماهی، یال اسبی و تن ماهی صید کنند در مناطق و اعماق اقدام به صید می کنند.

رخشانی مهر تصریح کرد:گربه ماهی حرام گوشت است و در داخل مصرف نمی شود اما بازار خوب صادراتی دارد و به این دلیل صید این ماهیان هم زیاد شده است.

رخشانی مهر افزود: درعین حال نمونه برداری هایی هم از این ماهیان مرده  انجام شده که اگر بیماری بوده باشد مشخص شود اما احتمال آن واقعا واقعا کم است و مسئله رها شدن صید توسط صیادان تقریبا قطعی است.

وی در پایان گفت: مدیریت  جمع آوری لاشه ها و دفن بهداشتی و تعیین تکلیف آنها هم انجام شده است.


اردبیل - سلطان ای.سی.یو در گرمی به دام افتاد
به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: با تلاش مأموران انتظامی و آگاهی شهرستان گرمی سلطانی ای.سی.یو به دام مأموران پلیس افتاد.

سردار حسینی در جمع کارگاهان پلیس در اردبیل اظهار کرد: با مراقبت و پیگیری پلیس آگاهی شهرستان گرمی برای دستگیری سارقان وسایل داخل خودرو، سلطان ای.سی.یو در این شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

وی تصریح کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو به ویژه ای.سی.یو از خودروها و برخی تجهیزات دیگر، مأموران پلیس آگاهی شهرستان گرمی در گشت‌های خود با صاحب خودرویی برخورد کرده که در بازرسی انجام شده برخی تجهیزات داخل خودرو به ویژه ای.سی.یوی خودروهای به سرقت رفته در خودروی این سارق پیدا شد که با دستگیری سارق اموال مسروقه برای تحویل به صاحبان آنها آماده شده است.

سردار حسینی گفت: سارق در اظهارات خود به 12 فقره سرقت در یک ماه اخیر از خودروهای عمومی اعتراف کرده که ضرورت دارد صاحبان خودروها در مناطق مختلف استان مراقبت‌های لازم را انجام داده و خودروی خود را به سیستم حفاظتی مناسب مجهز کنند.


کرمان - آزادی یک زندانی با وساطت موکب اربعین
به گزارش فارس، از زمان شیوع کرونا که حضور در کربلا را نداشتیم، اما خادمان موکب دست از تلاش برنداشتند و علاوه بر خدمت به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و خدماتش در رزمایش مواسات و کمک به نیازمندان، در آزادی زندانیان هم گام بلندی برداشت و سال گذشته توانست با همت والای خادمان موکب، کمک خیران و همکاری مسؤولان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کار بزرگی انجام دهد و ۳۰ زندانی را آزاد کند.

اما موکب خاتم‌الانبیاء (ص) در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ یک زندانی را که همه از او به‌عنوان انسانی پاکدست و منصف یاد می‌کنند و حضورش در زندان را ناعادلانه می‌دانند، آزاد می‌کند، زندانی که آزادی‌اش شبیه یک معجزه می‌ماند.

به سراغ علی میربابایی مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفتم تا حکایت این آزادی را از زبان وی جویا شوم؛ میربابایی از وساطت یکی از دوستان در فاصله دو هفته مانده به عید نوروز برای آزادی این زندانی سخن میان می‌آورد.

وی جلب رضایت شاکی را کار سختی می‌نامد اما قطعا تلاش موکب این سختی را به آسایش تبدیل خواهد کرد، از روزی که میربابایی تصمیم به برگزاری جلسه می‌گیرد، بدون آنکه کسی از خیران موضوع را بداند، یک نفر تماس می‌گیرد و برای آزادی یک زندانی ۳۰ میلیون تومان به موکب می‌پردازد.

میربابایی می‌گوید: هر زمان که برای کار خیر نیتی می‌کنیم همین گونه است و خدا ما را غافلگیر می‌کند و ما آن را یک نشانه می‌دانیم، دو روز بعد یک نفر دیگر تماس گرفت و ۳۰ میلیون تومان دیگر به موکب اهدا کرد و تا قبل از اینکه جلسه برگزار کنیم  ۱۰۰ میلیون تومان پول جمع شد.

بدهی بدهکار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان بود که با سود آن باید بالای ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شد تا زندانی آزاد شود، اما با وجود سرسختی که شاکی دارد، تنها، معجزه می‌توانست رضایت او را ایجاد کند.

طبق گفته‌های میربابایی، شاکی فکر می‌کند میربابایی و حاضران که به همراه مسؤولان آمده‌اند از اقوام زندانی هستند که آمدند وساطت کنند و شاکی همچنان "نه" می‌گوید، اما زمانی که میربابایی خود را معرفی می‌کند و نام موکب را می‌آورد، نام امام حسین (ع) که می‌شود، ورق برمی‌گردد و شاکی عنوان می‌کند که هرچه شما بگویید، نام امام حسین (ع) است من دیگر حرفی ندارم.

اما شاکی با پیشنهاد حاضران بدون آنکه فکر کند و مانع‌تراشی کند، سود پولش را هم می‌بخشد و فقط اصل پول را طلب می‌کند، شاکی نصف پولش را می‌خواهد و مابقی را قسطی طلب می‌کند، خیران هم پول خود را افزایش داده و به ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسانند و مابقی پول هم ماهانه از سوی زندانی پرداخت خواهد شد.

میربابایی عنوان کرد: ۱۵۰ میلیون تا ظهر همان روز به حساب فرد شاکی واریز شد و زندانی با وثیقه آزاد و به آغوش خانواده برگشت تا سال نو را در کنار خانواده آغاز کند.

وی بار دیگر تأکید می‌کند که ما برای پول آزادی این زندانی به هیچ کس زنگ نزدیم و تماس نگرفتیم بلکه افراد خیّر خودشان گویا مأمور خدا بودند، با ما تماس گرفتند.

عباسی، کارفرمایی که زندانی نزد او کار می‌کند، وی را فردی مورد اعتماد می‌داند و می‌گوید: هیچ راهی برای آزادی این زندانی که نزد بنده کار می‌کرد، نمی‌یافتم و هرکس را واسطه می‌فرستادیم شاکی دست رد به سینه‌اش می‌زد.

آقای عباسی که خود از بانیان خیر در این ماجراست، اضافه می‌کند، یک روز که خیلی در فکر رفتار و کردار خوب و مردانگی این زندانی بودم، به ذهنم جرقه موکب خاتم‌الانبیاء زده شد چراکه شنیده بودم در کار خیر و آزادی زندانیان دستی بر آتش دارند.

خراسان شمالی - جاجرم، شهر یوزهای بی قرار
منطقه حفاظت شده میاندشت در جاجرم به وسعت 85 هزار هکتار، از قدیمی ترین مناطق چهارگانه زیست محطیی کشور به شمار می رود که از سال 1352 تحت حفاظت قرار گرفته است. میاندشت منطقه ای پوشیده از دشت ها و کفه های وسیع با اقلیمی خشک، نیمه خشک و تراکم گیاهی نسبتا خوب با دارا بودن یک رودخانه فصلی به نام کالشور به یکی از بهترین زیستگاه ها برای یوزپلنگ ایرانی بدل گشته است.

همچنین این منطقه با داشتن گونه های جانوری چون کاراکال، گرگ، شغال، کفتار، آهو، قوچ و میش، هوبره، گراز، تشی، زرده بر و خرگوش، از جمله غنی ترین و متراکم ترین زیستگاه ها برای این گونه های جانوری استپی محسوب می شود.


بیشتر بخوانید:
بسته استانی شماره ۹ جهان// پشت پرده نامگذاری یک خیابان در اصفهان با دهن کجی به ارتش/ اقدام خوب دادگستری اشتهارد/ رونمایی از دیوارنگاره جدید مزار حاج قاسم/ تاثیر شگرف یک نوجوان از «بدون تعارف» ۲۰:۳۰+تصاویر


**تحریریه جهان نيوز از ارسال اخبار جذاب، موثق و دیده نشده فعالان رسانه ای استان ها به شدت استقبال می کند.
برچسب ها: بسته استانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا این مدیران شهرداری و شورای شهر اخراج نمی شوند . واقعا ما دل خوش کردیم به این مدیران که مملکت را اباد کنند ،؟