کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراز وجود جدید آقای «ما اصولگراها»؛

مردم خموده و افسرده شدند چون از ارتباط سالم با دنیا ناامید هستند!/ مخالفان FATF یا ناآگاه هستند یا مغرض!

19 فروردين 1400 ساعت 12:12

اف ای تی اف با همه ایرادهای احتمالی که مخالفین می‌گویند دارد و من معتقدم 95 درصد از این حرف‌ها ناشی از دو نکته است که ناآگاه یا مغرضند باید به تصویب برسد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد مهاجری، از چهره های نزدیک به دولت و از گردانندگان سایت خبرآنلاین به تازگی ضمن توهین به مخالفان تصویب دو لایحه باقیمانده از لوایح اف ای تی اف، آنها را مغرض یا ناآگاه معرفی کرده است! مهاجری برای رسیدن برای هدف مدنظرش حتی پای تفاهم ایران و چین را هم به میان کشیده و گفته است که بدون اف ای تی اف از قرارداد ایران و چین هم بهره ای نمی بریم. جنس اظهارات گذشته مهاجری نشان می دهد که نباید با حسن ظن به گفته های او نگریست و همواره رگه های پررنگ سیاسی کاری در این بین نهفته است.

باید به آقای مهاجری گفت که اتفاقا آنها که در داخل هم صدا با طرف های غربی برای لوایح باقیمانده از FATF تلاش می کنند، مغرض هستند یا ناآگاه. این افراد همان هایی هستند که خسارت برجام را به ملت ایران تحمیل کردند و امروز هم بدون ضمانت اثرگذاری تصویب این لوایح، فقط اصرار دارند کشور را در این اوج تحریم در چاله جدیدی بیاندازند. غرض ورزی برخی ها در اینجاست که می دانند فشار طرف های غربی برای پذیریش لوایح باقیمانده به دلیل آن است که باقیمانده راه های دور زدن تحریم هم لو برود.

همچنین یکی از کارشناسان اقتصادی در مورد اینکه برخی می‌گویند اگر ایران به گروه ویژه اقدام مالی نپیوندد، بانک‌های چینی و روسی با ایران کار نخواهند کرد و همین الآن هم ارتباط خود را قطع کردند؛ می گوید: « FATF چنین قدرتی بر نظام بانکی دنیا ندارد و اگر کشورهای بزرگ مانند چین و روسیه نخواهند در این دایره کار کنند، FATF هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و باید با این کشورها تعامل کند».

نکته جالب دیگر آن است که مهاجری مردم ایران را خموده و افسرده به خاطر ناامیدی از ارتباط گیری سالم با دنیا توصیف نموده است! البته که نه مردم ایران افسرده هستند نه خموده، بلکه معتقد هستند با اظهار ضعف در مقابل دشمن و ارسال پالس «ما را بدبخت کرده‌اید» به بدخواهان ملت ایران، هیچگاه رابطه سالم با دنیا محقق نخواهد شد، اما دولتمردان مدعی تدبیر و حامیانشان حتی در ماه های پایانی عمر هشت ساله مسئولیت اصرار دارند در را بر همین پاشنه بچرخانند.

درباره «محمد مهاجری» بیشتر بخوانید:
زاکانی خطاب به مهاجری:برای محاکمه آماده شو

قالیباف از دست روحانی لجش گرفته
حمله به حاج حسین یکتا به خاطر «روایت مردم»
مجلس یازدهم مثل «زن بابا» محبوبیت ندارد
استفاده ابزاری از بیانات رهبری شیوه‌ اصولگرایان است!

جهانگیری یک مدیر عملیاتی و سالم است
اصولگراهای تندرو در خانواده هم دچار مشکل هستند

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از یادداشت مهاجری را در ادامه خواهید خواند:

*مردم چنین احساسی ندارند که قرار است مشکلاتشان حل شود. آقای روحانی در دوره‌های 92 و 96 با شعار تعامل با جهان وارد میدان شد اما به هر دلیلی نتوانست آن شعار را که یکی از روزنه‌های امیدی بود که داشت به سمت مردم باز می‌کرد اما به دلایل داخلی و خارجی نشد محقق کند. لذا من تصور می‌کنم  مردم مقداری نسبت به اینکه با جهان ارتباط سالم داشته باشند نا امیدند. وقتی کسی نسبت به اینکه بتواند با دنیا ارتباط داشته باشد ناامید باشد طبیعی است که دچار خمودگی و افسردگی شود. این خمودگی و افسردگی در جامعه سیاسی ما وجود دارد.

*اگــر در منــزلی برق قطع شــود نمی‌تـوان از یخچال استفاده کرد که حرفی کاملا منطقی است. حال شاید برخی بگویند ما مثلا از یخچال نفتی استفاده می‌کنیم که حرف خنده‌داری است. FATF راه معامله پولی با دنیا است. اصلا فرض کنیم این یک راه غلط است. می‌توان گفت چون یک راه وجود دارد و اگر از آن استفاده کنیم به خود آسیب خواهیم زد، پس هیچ وقت استفاده نکنیم؟ این به نظر من حرف دقیقی نیست. بنابراین FATF با همه ایرادهای احتمالی که مخالفین می‌گویند دارد و من معتقدم 95 درصد از این حرف‌ها ناشی از دو نکته است که ناآگاه یا مغرضند باید به تصویب برسد.  البته من تعداد آدم‌های کم دقت را بیشتر می‌دانم که همین‌ها تحت تاثیر افراد مغرض قرار می‌گیرد. اگر نتوانید راهی برای معامله با جهان پیدا کنید، یعنی FATF را نپذیرید حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. اگر FATF را نپذیرید چین قرارداد 25 ساله که چه عرض کنم قرارداد 250 ساله نیز با شما ببندد و بگوید که تمام امکانات چین را به ایران خواهم آورد بازهم توفیقی حاصل نخواهد شد.


کد مطلب: 759486

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/759486/مردم-خموده-افسرده-شدند-چون-ارتباط-سالم-دنیا-ناامید-هستند-مخالفان-fatf-یا-ناآگاه-مغرض

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com