کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ریاست جمهوری جایی است که باید وارد شوم!

بایدن به طرفداری از ایران معروف است/ باید چند ماه دیگر حوصله به خرج داد تا گشایش‌هایی پیدا شود/ برجام از اول به نفع ایران بوده/ تفکر سیاسی من ریشه در نظریات امام دارد! +آشنایی با قدرت تحلیل علی مطهری

7 فروردين 1400 ساعت 0:01

اگر روابط اقتصادی ایران با جهان بهبود یابد، مردم به نامزدی معتدل و کسی که بتواند راه تعامل ایران با جهان را ادامه دهد رای می‌دهند.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی مطهری، کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم که به تعبیر روزنامه اصلاح طلب آرمان برای جلوگیری از حذف از عرصه سیاست خود را برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا کرده است، در ادامه گفتگوهایی که بعد از کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری داشته، اینبار گفته است: «بایدن و همکارانش به طرفداری از ایران معروف هستند، بنابراین نیاز به فرصت دارند و فکر می‌کنم باید چند ماه دیگر هم حوصله به خرج داد تا گشایش‌هایی پیدا شود»! این یعنی همان که در هشت سال دولت روحانی اجرا شد و وضع غیر قابل قبول کنونی را پدید آورد. هرچند که در ردصلاحیت مطهری جای تردید خاصی وجود ندارد اما همین چند روز پیش رهبرانقلاب گفتند که کاندیداها بدون توجه به مقوله رفع تحریم ها بگویند که برای اقتصاد کشور چه برنامه ای دارند.

البته که سطح تحلیل مطهری بیش از این نیست. مطهری در گفتگوهای گذشته خود ایران را مقصر پناه بردن حکام مرتجع منطقه به دامان صهیونیست ها دانسته بود! همچنین در جفایی آشکار و بدون توجه به روابط گسترده ایران و عمق راهبردی جمهوری اسلامی، ایران را جزیره ای توصیف کرده که فقط با حماس و حزب الله کار می‌کند! ادعای بامزه «اوباما فضا را برای ایران باز کرد که در عراق و سوریه نفوذ کردیم» هم از دیگر شاهکارهای تحلیل مطهری است. مطهری همچنین در اظهارنظر بامزه دیگری گفته بود که تسخیر سفارت آمریکا -که امام راحل از آن به انقلاب دوم همواره یاد کردند- باعث شد کشور در مسیر سختی قرار بگیرد! این نامزد انتخابات ریاست جمهوری چند هفته پیش نیز پیشنهاد داده بود که یک مدت مسائل منطقه را کم رنگ کنیم تا برجام پا بگیرد!

همه اینها در حالی است که این کاندیدای ردصلاحیتی انتخابات مجلس مدعی است نظریات او از امام خمینی(ره) و شهید مطهری نشات گرفته است.

مطهری چند روز پیش هم در یک وعده انتخاباتی گفته بود: «برای مسئولیت باید اهل سنت را به شیعه ترجیح بدهیم»! و «انتخاب زنان هم به مردان ارجحیت دارد».

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از گفتگوی علی مطهری را در ادامه خواهید خواند:

*شکست ترامپ، پیروزی ایران بود و هم اکنون گروهی در آمریکا مستقر شده‌اند که تصمیم دارند به برجام برگردند. در عین حال طبیعی است که دموکرات‌های حاکم بر کاخ سفید هم از طرف نمایندگان و سناتورهای جمهوری‌خواه و رژیم صهیونیستی تحت فشار هستند و اینطور نیست که بایدن به راحتی بتواند هدف خود را عملی کند.

*بایدن و همکارانش به طرفداری از ایران معروف هستند، بنابراین نیاز به فرصت دارند و فکر می‌کنم باید چند ماه دیگر هم حوصله به خرج داد تا گشایش‌هایی پیدا شود، همانگونه که در یکی دو ماه گذشته وضعیت فروش نفت ما بهتر شده است. چین نفت بیشتری از ما خریداری می‌کند، هند در حال آماده شدن است و این تغییرات خود به خود به بهبود نسبی وضع معیشتی مردم کمک می‌کند. این باعث می‌شود که مردم احساس کنند این راه ادامه پیدا خواهد کرد.

*اگر روابط اقتصادی ایران با جهان بهبود یابد، مردم به نامزدی معتدل و کسی که بتواند راه تعامل ایران با جهان را ادامه دهد رای می‌دهند، چون به این نتیجه می‌رسند که شرکت آنها در انتخابات در تغییر اوضاع کنونی موثر باشد. بنابراین فکر می‌کنم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ متفاوت از انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود. اگر مشکل برجام با سرعت بیشتری حل شود، مشارکت بیشتر خواهد شد.

*از آنجایی که گروهی از قبل پیروزی خود را تضمین شده و از پیش تعیین شده می‌دانند، احساس کردم باید وارد شوم. دولت در کشور ما اقتدار ندارد و به همین دلیل همواره نهادها و افرادی در امور دولت دخالت می‌کنند. معتقدم دولت مقتدر باید در راس قرار گیرد بنابراین نیاز به رییس جمهوری داریم که بتواند مقابل فشارهای بیرونی مقاومت کند.

درباره «علی مطهری» بیشتر بخوانید:
بتمرگ و پفیوز را گفتم ولی آرام/ ادای کف گرگی را درآوردم
با هواکردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود!
فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده

قلب کدخدایی هنوز به ‌طور كامل سياه نشده
ردصلاحیت شدم اما به دل نمی‌گیرم/ برای آینده انقلاب نگرانم!
اوباما فضا را برای ایران باز کرد که در عراق و سوریه نفوذ کردیم
یک مدتی مسائل منطقه‌ را کم رنگ کنیم تا برجام پا بگیرد 
 
*در کشور ما به رییس جمهوری بهایی داده نمی‌شود و خیلی راحت حقوق او و ملت پایمال می‌شود. مردم به تفکری رای می‌دهند که کشور را در مسیری که می‌خواهند قرار دهد. 

*یکی از علل جاری نشدن تفکر شخصی که از مردم رای گرفته است، به عدم استحکام شخصیت رییس جمهوری منتخب بر می‌گردد، چون نمی‌توانند به درستی مقاومت کنند. با توجه به آشنایی که طی ۱۲ سال نمایندگی مجلس با امور کشوری پیدا کردم، فکر کردم عرصه ریاست جمهوری جایی است که باید وارد شوم.

*من از ابتدا مشی مشخصی داشتم و برای دسته بندی‌های فعلی اصالت قائل نبودم. تفکر سیاسی من ریشه در نظریات امام (ره) و شهید مطهری دارد.

*برجام از اول به نفع کشور بوده و الان هم به نفع ما است. این پیکر نیمه‌جان برجام حداقل دوبار آمریکا را شورای امنیت ناکام کرد.

*اگر همه متحد بودیم و حرف و عمل واحدی در روابط خارجی داشتیم به این نقطه نمی‌رسیدیم. پس از توافق برجام گشایش‌های زیادی داشتیم. تورم کم و رشد اقتصادی اتفاق افتاد. می‌توانستیم سرمایه‌گذاری‌های مهمی در کشور داشته باشیم که برخی کارشکنی‌ داشتند. 

*خیلی از کشورها عضو FATF هستند به این کنوانسیون‌ها پیوسته‌اند ولی کار خود را هم می‌کنند. اتفاقا ما در حالت عضویت در FATF بهتر می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.


کد مطلب: 758507

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/758507/بایدن-طرفداری-ایران-معروف-باید-چند-ماه-دیگر-حوصله-خرج-گشایش-هایی-پیدا-شود-برجام-اول-نفع-بوده-تفکر-سیاسی-ریشه-نظریات-امام-آشنایی-قدرت-تحلیل-علی-مطهری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com