سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۶
۱۰۰
صادق خرازی، دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان:

لاریجانی به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد/ رهبری از ته دلش خاتمی را دوست دارد!/ پیروزی روحانی در سال ۹۲ نشان داد که انتخابات در ایران سالم برگزار می شود/ مردم ۸ سال زیر سایه فریب احمدی نژاد بودند/ مغز بهزاد نبوی مثل جوان بیست ساله کار می‌کند/ نتیجه فکر اقتصادی دولت روحانی تعطیلی واحد‌های صنعتی شد

پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 758414
اگر من به ۹۲ بازگردم به شعار‌های روحانی رای می‌دهم، اما به شخص او خیر.
لاریجانی به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد/ رهبری از ته دلش خاتمی را دوست دارد!/ پیروزی روحانی در سال ۹۲ نشان داد که انتخابات در ایران سالم برگزار می شود/ مردم ۸ سال زیر سایه فریب احمدی نژاد بودند/ مغز بهزاد نبوی مثل جوان بیست ساله کار می‌کند/ نتیجه فکر اقتصادی دولت روحانی تعطیلی واحد‌های صنعتی شد
گروه سیاسی جهان نيوز: صادق خرازی، فعال اصلاح طلب و دبیر کل حزب ندای ایرانیان که سابقه عهده داری سفارت ایران در پاریس هم در کارنامه خود دارد، با باشگاه خبرنگاران جوان گفتگوی مفصلی انجام داده است. البته خرازی در دل گفتگو به طور جدی سعی کرده است تا چهره خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه را تطهیر کند.

این چهره نزدیک به خاتمی علی رغم اینکه معتقد است پیروزی اصطلاحا مویی روحانی در سال 92 (270 هزار رای) نشان داد که انتخابات در ایران به طور سالم برگزار می شد اما به موضوع فتنه گری امثال خاتمی در سال 88 اشاره نکرده است که چرا با وجود اطلاع از دروغ بزرگ تقلب(اختلاف یازده میلیونی آرا) این موضوع را به طور علنی اعلام نکرد. نه تنها خاتمی هنوز هم راضی به اعلام این موضوع و عذرخواهی از ملت ایران نشده بلکه طلبکارانه مطالبی را هم درباره کشور مطرح می کند. به عبارت بهتر خاتمی همچنان باقی بر فتنه و باغی بر انقلاب اسلامی است و سال های سال است که رهبرانقلاب علی رغم تقلای جدی خاتمی، او را به حضور نمی پذیرند.

خرازی همچنین درباره روحانی گفته است: «اگر من به سال ۹۲ بازگردم به شعار‌های روحانی رای می‌دهم، اما به شخص او رای نخواهم داد». اعلام برائت اصلاح طلبان از یک دولت ناکارآمد آن هم در ماه های پایانی حاکمیتش برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست و صرفا یک بازی سیاسی با چشم انداز انتخابات بعدی تلقی می شود.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات خرازی را در ادامه خواهید خواند:

*یک نفر هم فکر می‌کند که اقتصاد را باید قفل کند تا تورم را تک نرخی کند که این یک جوک است، زیرا توسعه اقتصادی در همه دنیا با یک  تورم همراه است؛ تمام خردمندان اقتصادی به روحانی توصیه کردند که راه توسعه اقتصادی را همراه اشتغال ببیند. نتیجه فکر اقتصادی دولت و مشاوران آقای روحانی این شد که تمام شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی تعطیل شدند و امروز گرد مرگ بر روی همه آن‌ها نشسته است.

*محمدجواد ظریف یک ظرفیت است و توانایی های ویژه‌ای دارد و یکی از شاخص ترین مدیران تاریخ وزارت خارجه ایران است و کار خود را به خوبی بلد است؛ البته من اطلاع ندارم که او به میدان می آید یا خیر؛ ما باهم صحبت‌هایی داشته ایم اما در این زمینه اطلاعی ندارم و درباره خودم هم اگر حزب تصمیم بگیرد من بررسی خواهم کرد.

*همه می‌دانند که حسن روحانی تا چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ تنها ۳ درصد از رای مردم را داشت و چند عنصر باعث شد که آقای روحانی در جامعه اقبال پیدا کند. در اینکه آقای روحانی توانایی اجماع آرا را داشت شکی وجود ندارد، اما این موقعیت و مشروعیت و مقبولیت را نداشت؛ کمااینکه بار‌ها می‌خواست وارد فضای انتخابات شود، ولی نمی‌توانست، چون نخبگان او را نمی‌پذیرفتند. زیرا نخبگان در هر مقطعی از تاریخ ایران نقش داشته‌اند. زمانی که آیت‌الله هاشمی رد صلاحیت شد یک پژواک تلخ اجتماعی به وجود آمد و مردم ۸ سال زیر سایه فریب احمدی نژاد بودند.

*احمدی نژاد همه را فریب داد؛ او بر روی دوش علما نشست و از روی علما عبور کرد؛ به نام دین از روی علما گذشت، به نام علما از روی علما گذشت. به نام مستضعفان از مستضعفان گذشت و من برای او آینده خوبی را نمی‌بینم. روزی هم به او پیغام دادم اما متاسفانه افرادی که دور او جمع شده‌اند حرف‌هایی را می‌رنند که منافقین هم همان حرف‌ها را بیان می‌کنند. آقای روحانی حمایت یکباره آقای هاشمی را به دست آورد و هاشمی به او پیام داد که لازم نیست تو کنار بکشی. البته مسائل دیگری هم وجود دارد که من فعلا نمی‌خواهم آنها را بگویم.

*رئیس دولت اصلاحات هم تا روز دوشنبه قبل از انتخابات حمایتی از روحانی نکرده بود، اما  از روز یکشنبه و دوشنبه تقریبا می‌توان گفت که مانند شعله آتشی بود که به انبارهای مهمات می‌خورد و منفجر می‌شد و به مرور مردم نسبت به آقای روحانی یک اقبال خاصی پیدا کردند.

بیشتر بخوانید:
خرازی: تنها رئیس جمهوری که بینش و افق داشت، مرحوم هاشمی بود/ اردوغان یا حاکم دبی سواد زیادی ندارند، اما بینش دارند/ اگر سال ۸۴ هاشمی در ادامه مسیر خاتمی انتخاب می‌شد الان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی منطقه بودیم/ حتی اگر لاریجانی انتخاب می‌شد شرایط بهتر بود


*روز انتخابات من و آقای روحانی با هم بودیم و یکدیگر را دیدیم؛ آقای روحانی معتقد بود که به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد؛ اما شما شاهد بودید که با پنجاه درصد و مقدار محدودی رای آقای روحانی رئیس جمهور شد. همین مقدار اندک رای هم پاسخ بزرگی به بخشی از پرسش‌ها یا دغدغه‌ها یا نقدهایی بود که درباره انتخابات و تقلب مطرح می‌شود و نشان داد که انتخابات در ایران سالم برگزار می شود. با بیست ابطال صندوق می‌شد رای روند انتخابات را تغییر دهند؛ اما این اقدام انجام نشد و ما باید واقع بین باشیم. معتقدم که در این بحث‌ها نظام مظلوم واقع شده است.

*اگر من به سال ۹۲ بازگردم به شعار‌های روحانی رای می‌دهم، اما به شخص او رای نخواهم داد. من با آقای روحانی رفاقت بیشتر از ۴۰ سال داشته‌ام و او را دوست هم دارم و شاید ۵۰ بار به منزل یکدیگر رفته‌ایم و ده‌ها سفر شخصی با هم داشته‌ایم و از دوران دفاع مقدس در کنار هم بوده‌ایم، ولی علاقه شخصی من با منویات ملی ام متفاوت شده است.

*برخی از وزرا می‌گویند که ما سال‌ها روحانی را ندیده‌ایم در کابینه می‌بینیم یا جلسات، ولی به صورت خصوصی خیر. مگر می‌شود کسی وزیر باشد، اما هفته‌ای یکبار رئیس خود را نبیند؟ او باید موظف باشد که روزی ۶ یا ۷ وزیر را ببیند و در فرآیند هفتگی خود همه وزرایش را ملاقات کند و باید ماهانه با تمام وزارت خانه‌ها و معاونینش جلسه داشته باشد.‌

*رئیس دولت اصلاحات یکی از شخصیت‌های بزرگ انقلاب بوده و هست. من در این ماجرا بوده ام و کار کردم و می دانم که ۸۰ درصد این اتفاقات سو تفاهم بوده است. روحانی‌ای که هر هفته به دیدار رهبری می‌رود آیا نباید دغدغه این را می‌داشت که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور از نظر اجتماعی و سیاسی که فاصله بین رهبری و خاتمی است را حل کند. من می دانم که مقام معظم رهبری از ته دلش خاتمی را دوست دارد و سید محمد خاتمی هم در قنوت نمازهایش مقام معظم رهبری را دعا می‌کند.

*یک خاطره‌ای را برای شما تعریف کنم مبنی بر اینکه آخرین سفر خاتمی مربوط به سال ۸۸ و سفر حج بود که ما به عربستان سعودی برای اجلاس کنفرانس بین المللی ادیان دعوت داشتیم و با رئیس دولت اصلاحات به عربستان رفتیم. رئیس دولت اصلاحات اولین باری که در این سفر مُحرم شد به من گفت که به نیت مقام معظم رهبری محرم شده‌ام؛ زیرا ایشان دستشان کوتاه است و نمی‌توانند بیایند و بار دوم هم به نیت پدرش محرم شد. همه می‌دانند که رئیس دولت اصلاحات چقدر نسبت به رهبری ارادت دارد.

*من درباره افراد صحبت نمی کنم؛ اما بهزاد نبوی که سابقه درخشانی دارد. بهزاد نبوی مغزش مانند یک جوان بیست ساله کار می‌کند.

*من نه با آقای لاریجانی صحبت و نه ملاقاتی داشته ام و به رغم توانایی های خوبی که از آقای لاریجانی سراغ دارم دیدگاه دیگری درباره او دارم. البته نمی‌توانم دیدگاه خودم را به صورت صریح درباره او اعلام کنم؛ اما صرفا می توانم بگویم که من برای ورود او اقدامی انجام نداده و به رغم احترامی که برای او قائلم اقدامی هم برای او انجام نخواهم داد. معتقدم که لاریجانی یکی از افراد مفید کشور است اما در جایگاه ریاست جمهوری قرار ندارد و برخوردار از مشروعیت عام هم برخوردار نیست.

احساستان به اسامی زیر را بیان کنید.
رئیس دولت اصلاحات: یکی از دوست داشتنی ترین افراد زندگی من
سردار سلیمانی: روح و جان من به فدای یک نگاه او باد؛ تکرار نشدنی است
شهید رجایی: یک شخصیت متواضع و مدیر و انقلابی که جایش در مملکت خالی است
سردار سعید محمد: نمی‌شناسم
سپاه پاسداران: ستون فقرات امنیت ملی کشور
عزت‌الله ضرغامی: خیلی ارتباط نداشتم با او
اسحاق جهانگیری: رفیق دوست داشتنی ولی خیلی اهل مماشات؛ خودش را نابود کرد
محمدباقر قالیباف: ژنرالی که فقط با گروهبان‌ها کار می‌کند
محمود ‌احمدی نژاد: فیک تاریخ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخابات سالهای 92 و 94 و 96 تورم 1000 درصدی و کوچک شدن سفره های مردم شد.
چهره جدیدمنافق
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
کی تا حالا شما سخنگوی رهبری شده اید و از ته دل ایشان خبر می دهید ؟ اگر رهبری به خاتمی علاقه داشت توی این ۱۲ سال یکبار اجازه دیدار به وی می داد
Iran, Islamic Republic of
حاضریدحتی از اونی که هم قطار شما نیست تیتر بزنید چون از دکتر احمدی نژادبدگویی میکند
Iran, Islamic Republic of
اونقدر سخیف شده رفتار جهان نیوز که هر کسی جریان احمدی نژاد و هر شخص دیگری رو بزنه اینا بدون سانسور با آب و تاب پوشش میدن .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب و اصولگرا دو لبه یک قیچی هستند
حامد
United States
پایگاه اقای احمدی نژاد طبقه متوسط به پایین است یا شاید بود. خودش خیال می کند می تواند طبقه متوسط را جلب کند .... اگر به همان طبقه طرفدارش می چسبید، رییس جمهور بعدی بود. الان هیچ.
Iran, Islamic Republic of
راستشو بخوای اونی که کشور به قهقرا برد اونی که تحریمهارو بوجود اورد دولت احمدی نژاد بود!!!!!!!! هرچند شما علافه ای ندارید ببینید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احمدی‌نژاد تمام‌شده. و ظاهرا شما هنوز اطلاع ندارید..
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز باید برای رعایت اصول روزنامه نگاری با بهزاد نبوی و احمدی نژاد هم مصاحبه کنید و جواب را درج کنید....
.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
............
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا اقای خرازی در رویاهای خود چه چیزها که ندیده....!!!!
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
سی و دو سال مملکت دست شما بود مملکت وضعیتش اینه ..
حسین ف
United Kingdom
.روحانی مورد حمایت تام شماها بود و شما باید جواب بدهید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
غفار
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اگر کارنامه خوبی !!! داشتن در سال 84 از یک کاندیدای گمنام به نام احمدی نژاد شکست نمی خوردند.
Iran, Islamic Republic of
.....
با تجربه
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد به طبقات محروم و متوسط و مستضعف جامعه خیلی خدمت کرد اما در دولتهای هاشمی و روحانی فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تورم و تبعیض به شدت افزایش یافت.
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدینژاد همون طبقات مورد اشاره را با خاک یکسان کرد. جوری که از نفرتش مردم رفتن به روحانی رای دادن. یادتونه که رای اکثر کاندیداها هم رای به روحانی بود؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
شماها متاسفانه همیشه به شعار رای دادید نه توانایی‌ها، ...
Iran, Islamic Republic of
آقای خرازی چرا شما در مناظرات مستند صحبت نمی کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
معلوم است آقای سعید محمد که خرازی او را نمی شناسد آدم خوب و مدیر لایقی است.
Iran, Islamic Republic of
به هر حال با توجه به این اقتصاد خرابی که دوستان آقای خرازی درست کردند رئیس جمهور آینده علاوه بر نیروی جوانی و شجاعت باید مدیر ، مدبر ، متعهد، دارای تجربه و... باشد .
Iran, Islamic Republic of
این ناشی از ضعف سیستم حزبی و انتخاباتی ماست و تا حل نشود همین ایرادات ادامه خواهد داشت
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
خاتمی در فتنه 88 خودش را خراب کرد و مغضوب رهبری شد.
حمید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد انسانی شریف است دوران ایشون خیلی هم خوب بود نه گرونی بود نه پول بی ارزش .
Iran, Islamic Republic of
پول بی ارزش!؟ یادت رفت دلار 700 یه شد بالای 4000 تومن پراید هفت تومنی شد بیست و یک تومن و..
Iran, Islamic Republic of
.....
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
پس دوران كي بود كه درآمد نفت و گاز رو هدر دادن و مجبور شدن هدفمندي يارانه ها رو اجرا كنن كه آغاز مشكلات اقتصادي يك دهه گذشته بود و سال 91 قيمت دلار 4 برابر شد
ننه ر ج
Iran, Islamic Republic of
صادق خرازی کی هستند...
Iran, Islamic Republic of
صادق خرازی: نظریه های آبکی
Iran, Islamic Republic of
کسی که خود را سیاستمدار ، نظریه پرداز و... میداند چطور شناختی از افراد کاندیدا ندارد و فقط به شعارهای آنها بسنده می کند؟!
Iran, Islamic Republic of
......
France
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
کاش ایشان میگفتند که اگر به روحانی رای نمی دادند به کی رای میدادند .....
Iran, Islamic Republic of
اینکه اقای خرازی گفته رهبری از ته دلش خاتمی را دوست دارد این توهین نیست?!!!!
مخبر
Iran, Islamic Republic of
ای آقا معلوم نیست چه خبر؟!
Iran, Islamic Republic of
.....
رر
Iran, Islamic Republic of
...
اسناعیل
Iran, Islamic Republic of
صادق خرازی دارای تفکر لیبرالی غیرانقلابی بوده .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آدم غصه دار می شود که وقت خبرگزاری ها به جای درج مشکلات مردم صرف مصاحبه میشود.
Iran, Islamic Republic of
دم انتخاباته آقای خرازی هم یکی از کاندیداها
عدلت
Iran, Islamic Republic of
این آقا بزرگ نکنید مگر این برای مملکت چه کار متبتی انجام داده
عباس م
Iran, Islamic Republic of
سفیر بوده فرانسه
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
صادقی
Iran, Islamic Republic of
....
!!
Iran, Islamic Republic of
خداوندا ! از جملات قصار اصلاح طلبان ؛ فقط به خودت پناه میبریم !!!!
مبینی
Iran, Islamic Republic of
آیا صادق خرازی از رهبری اجازه دارد که درون فکر و قلب رهبری را بنام خودش نقل کند؟ .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد ضد سرمایه داری بود فکر کنید تاریخ بخوانید دکتر احمدی تژاد مردمی هست
Iran, Islamic Republic of
جهان تیوز چرا کامنت نمی گذارید
سید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این آقا از ته دل رهبری خبرداره؟!
حمه روندز
Iran, Islamic Republic of
......
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام این دیگه کیه ؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ای ول داش محمود.(احمدی نژاد)
Iran, Islamic Republic of
ببینید وضعیت جهانی زمان روحانی و خاتمی و رفسنجانی با هم برابر نبود. اون زمان آمریکا درگیر کشورهای دیگه‌ای بود. افراد کمتری هم توانایی خرید کالاهای مصرفی را داشتند. ضعف های یک شخص توی بحران مشخص میشه..
سعید
Iran, Islamic Republic of
فرصت طلبی و خیانت خاتمی به ملت در فتنه 88که سیاست ورزی نیست....
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
شما که اینگونه بی محابا درمورد دیگران نظر می دهید،خودتان
چطور....؟!!!
United States
.....
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب خرازی مصاحبه نفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کسی مثل خاتمی که رهبری نمیخواد ربختش رو ببینه ما هم نمیخوایم ریختش رو ببینیم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اگر در نظام جمهوری اسلامی پیشرفتی شگفت انگیز داشتیمه، اونهم در زمان دکتر محمود احمدی نژاد بوده
Iran, Islamic Republic of
سلام
هدفتان از بولدکردن .... آنان چیه
Iran, Islamic Republic of
خاتمی صادقترین!!!! موضع را در رابطه با تقلب گرفت و در علن اظهار نظری در مورد آن نداشت و هیچ گونه مطلبی در مورد تقلب .بیان نکرد .
رضا
Iran, Islamic Republic of
وباز جهان برای تخریب احمدی نژاد به چنان خفت و دریوزگی افتاده ..
مهران
Italy
با سلام
رهبری هرگز یک لیدر فتنه را که باعث کشته و شهید شدن انسانهای بی گناه شده و باعث آن همه خرابی و آبروریزی برای نظام شده را دوست نخواهد داشت.
اریا
Iran, Islamic Republic of
اونایی که میگفتن احمدی نژاد بااصلاح طلباهمراهه تحویل بگیرن همه میکوبنش چه خبر ه
Iran, Islamic Republic of
..... .
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
......
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
بهزاد نبوی چی؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
به احمدی نژاد توهین نکن
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جهان مشخصه که اصلا به نفعتون نیست که مقام معظم رهبری خاتمی رو دوست داشته باشه....!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
یعنی باورکنیم خرازی این حرفهارازده؟؟.
Iran, Islamic Republic of
آقای خرازی
لطفا درخصوص علاقه حضرت آقا در مورد یکی از سران فتنه که آن همه خون به جگر ایشان کردند صحبت نکنید. لطفا برای خودتان از رهبر عزیز مایه نگذارید.