پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۲
خیال پردازی ادامه‌دار؛

سید حسن توان بسیج‌ کردن جامعه را دارد!/ می‌تواند در نبود خاتمی یک چهره‌ مثبت و مؤثر در انتخابات باشد

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 757078
او به لحاظ ظرفیت فکری و عقبه اجتماعی و سیاسی‌ای که دارد و حمایت گسترده‌ای که می‌تواند از جانب نیرو‌های توانمند از ایشان صورت بگیرد و همچنین با ملاحظه توان بسیج‌کننده‌ای که در جامعه دارد، می‌تواند در نبود آقای خاتمی یکی از چهره‌های مثبت و مؤثر در انتخابات باشد.
سید حسن توان بسیج‌ کردن جامعه را دارد!/ می‌تواند در نبود خاتمی یک چهره‌ مثبت و مؤثر در انتخابات باشد
گروه سیاسی جهان نيوز: فیض الله غرب سرخی از عناصر تندروی جریان اصلاحات حسن خمینی و خاتمی را دو گزینه مناسب اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری معرفی کرده است.

او درباره حسن خمینی گفته است: «درباره سید‌حسن خمینی قصه متفاوت است. ایشان فاقد تجربه اجرائی کلان در سطح حکومت هستند اما او به لحاظ ظرفیت فکری و عقبه اجتماعی و سیاسی‌ای که دارد و حمایت گسترده‌ای که می‌تواند از جانب نیرو‌های توانمند از ایشان صورت بگیرد و همچنین با ملاحظه توان بسیج‌کننده‌ای که در جامعه دارد، می‌تواند در نبود آقای خاتمی یکی از چهره‌های مثبت و مؤثر در انتخابات باشد».

روز گذشته غلامعلی رجایی، مشاور سابق مرحوم هاشمی کاندیداتوری حسن خمینی را کاملا منتفی دانسته بود و مدعی شده بود که نظر حسن خمینی بر ورود خاتمی به انتخابات ریاست جمهوری است.

گفتنی است خاتمی به دلیل سوابق فتنه گرانه و حسن خمینی به دلیل عدم وجود هیچ گونه سابقه مناسب اجرایی و مواردی دیگر از پایین ترین احتمال تائید صلاحیت برخوردار هستند. نکته دیگر آنکه هردوی این افراد پیشنهاد رای به حسن روحانی را داند که هنوز از این موضوع عذرخواهی نکرده اند.

نکته دیگر آنکه هیچگاه این دوی افراد جزو کاندیدای مدنظر اصلاح طلبان نبوده اند و طرح این موارد بیشتر برای بازی با افکار عمومی است.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات عرب سرخی را در ادامه خواهید خواند:

*به نظر من این دو شخص کاندیدا‌های مناسبی هستند؛ آقای خاتمی که نیازی به توضیح ندارد؛ فردی ا‌ست که سطوح مختلف مدیریتی در کشور را تجربه کرده و اتفاقا جزء مدیرانی ا‌ست که وقتی در مقام ارزیابی او می‌نشینید، عملکرد قابل‌قبول و قابل‌دفاعی داشته است. من شخصا چون در کار اجرا و مسئولیت‌های آقای خاتمی در سال‌های ۶۱ تا ۸۴ بوده‌ام، از ظرفیت و توانایی‌های ایشان باخبرم. از نظر مقبولیت اجتماعی نیز نسبت به دیگر اشخاص، موقعیت بهتری دارد و می‌تواند کاندیدای مطلوبی از نگاه من و عمده دوستان اصلاح‌طلب باشد. درباره سید‌حسن خمینی قصه متفاوت است. ایشان فاقد تجربه اجرائی کلان در سطح حکومت هستند اما او به لحاظ ظرفیت فکری و عقبه اجتماعی و سیاسی‌ای که دارد و حمایت گسترده‌ای که می‌تواند از جانب نیرو‌های توانمند از ایشان صورت بگیرد و همچنین با ملاحظه توان بسیج‌کننده‌ای که در جامعه دارد، می‌تواند در نبود آقای خاتمی یکی از چهره‌های مثبت و مؤثر در انتخابات باشد اما اگر فکر کنیم که تمام ویژگی‌های مطلوب در نظر ما در یک نفر جمع شود، امری قطعی نیست و سخت می‌شود چنین شخصی را انتخاب کرد. حتی آقای خاتمی که من درباره ایشان مثبت فکر می‌کنم، برخی از نیرو‌های جامعه نگاه دیگری به ایشان دارند؛ بنابراین ما باید در مجموع بتوانیم به نامزدی برسیم که از نظر فکری به اصلاح‌طلبان نزدیک باشد و از نظر توانمندی‌های کلی و ظرفیت اجماع‌سازی بتواند بخش مهمی از نیروها و مردم را در سطح کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
اگر سید حسن خمینی کاندیدا شود، موج عظیمی راه می‌اندازد!


*آقای عارف یک مدیر با‌تجربه اجرائی‌ است، در چارچوب اصلاح‌طلبان قرار دارد، در سال ۹۲ نیز تجربه مثبتی از خود به جا گذاشتند و به حسب ضرورت می‌توانند دست به اقداماتی بزنند که مصالح کلی اصلاح‌طلبان را رعایت کرده باشد. شاید نکته مهمی که درباره وجه منفی درباره ایشان بتوان مطرح کرد، این است که به دلایل مختلف قدرت بسیج‌کنندگی را در سطح جامعه نداشته باشد. البته این ادعا نظر شخصی من است و در نظرسنجی‌ها ممکن است این‌طور نباشد اما به‌هر‌حال این وجه از این جهت که می‌تواند رأی‌آوری ایشان را تضعیف کند، باید به‌عنوان مورد بازدارنده در تحلیل من قرار گیرد اما از نظر ویژگی‌های کلی دیگر می‌تواند چهره قابل‌قبولی باشد.

بیشتر بخوانید:
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات روحانی، جنگ در داخل است
روحاني در سال ۹۲ مناسب‌ترین گزینه بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کلاانهایی که میدانندویقین دارندکه توسط شورای نگهبان تایید نمیشن وارد صحنه نخواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
سیدحسن مصطفوی نه رجل سیاسی است ونه مدیر اجرایی‌ .
Iran, Islamic Republic of
.....!!
Iran, Islamic Republic of
تازه می شه مثل سعید جلیلی!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس توان بسیج کردن مردم را نخواهد داشت حتی سید محمد خاتمی .
Iran, Islamic Republic of
خاتمی مهره جورج سوروس عامل انقلاب مخملی در ایران بود.
Iran, Islamic Republic of
کی گفته شما اصلاح طلبها در بین مردم جایگاه دارید؟ انتخابات مجلس یازدهم ثابت کرد کمتر از 4 درصد محبوبیت دارید..
مجید
Iran, Islamic Republic of
.....
مجید
Iran, Islamic Republic of
نزدیک انتخابات کرکره دکان را دادید بالا. این بیاید او نیاید .در این ۸سال چه کار کردید مردم را به خاک سیاه نشاندید.
Iran, Islamic Republic of
عجب باشه !!
Iran, Islamic Republic of
......