چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۸

بسته استانی جهان نیوز// همدردی متفاوت با سی‌سخت زلزله‌زده/ سرقت از موزه هفت‌تپه، نافرجام ماند/ چرا شهردار اهواز برکنار شد؟/ جاده‌ای در همدان که بعد از پنج ماه بازگشایی شد +تصاویر

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 756929
هشتمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// همدردی متفاوت با سی‌سخت زلزله‌زده/ سرقت از موزه هفت‌تپه، نافرجام ماند/ چرا شهردار اهواز برکنار شد؟/ جاده‌ای در همدان که بعد از پنج ماه بازگشایی شد +تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی استان دیگر کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

کهگیلویه و بویراحمد - همدردی متفاوت با سی‌سخت زلزله‌زده

پس از زلزله ۵.۶ ریشتری سی‌سخت و خسارت به خانه‌ها و اموال مردم، سیل مهربانی و کمک ملت نوعدوست ایران به سمت سی‌سخت سرایز شد و شاهد همدردی جای‌جای ایران اسلامی با زلزله‌زدگان بودیم.

اما تصاویری متفاوت از همدردی و کمک به مردم زلزله‌زده سی‌سخت در فضای مجازی در حال انتشار است‌.سرما در مناطق زلزله‌زده استخوان‌سوز شده و وسایل گرمایشی پاسخ‌گوی سرمای سی‌سخت نیست و شاهدیم گاها مردم آتش روشن می‌کنند تا از سرما در امان باشند.

در این همدردی متفاوت اهالی روستای شهید دانشی آبمورد منطقه محروم لوداب یک وانت هیزم به مردم سی‌سخت اهدا کردند تا به برادران و خواهران سی‌سختی اعلام کنند که در این حادثه در کنار و همراه آنها هستند.

 
اصغهان - بازگشت 200 کارخانه تعطیل استان به چرخه تولید
عباس رضایی، استاندار اصفهان در سفر به تیران و کرون و بازدید و افتتاح پروژه‌های کشاورزی، روستایی و بهداشت و درمان و مسکن این شهرستان اظهار داشت: برغم تحریم‌ها و شرایط سخت ناشی از کرونا توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ کارخانه تعطیل این استان فعال شده اند، تصریح ‌کرد: باوجود تحریم و شرایط کرونا علاوه بر فعال‌سازی مراکز تعطیل، واحدهای تولیدی جدیدی مثل گلخانه‌ها راه‌اندازی شده که همه مصداق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است.

رضایی با بیان اینکه دغدغه همه مسوولان نظام خدمت به مردم و رفع چالش‌های جامعه است، اظهارداشت: با وجود شرایط سخت اقتصادی مردم صبر کردند و مسوولان در هر رده‌ای برای حل این نگرانی و سختی‌ها تلاش می‌کنند.

خوزستان - سرقت از موزه هفت‌تپه، نافرجام ماند
عاطفه رشنویی در خصوص سرقت نافرجام از موزه چغازنبیل اظهار کرد: ساعت ۵ بامداد روز یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹، سه سارق مسلح با ورود به محوطه تاریخی هفت‌تپه خود را به مقابل درب ورودی موزه هفت‌تپه رساندند که در این لحظه پرسنل حراست موزه با هوشیاری متوجه حضور سارقان شدند که این موضوع منجر به درگیری میان نگهبانان و سارقان پشت درب موزه شد.
 
وی افزود: با مقاومت نگهبانان و درگیری با سارقان تنها تعدادی از شیشه ‌های درب بیرونی موزه شکسته شد.
 
مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: با اضافه شدن سایر نگهبانان محلی، سارقان که چاره‌ای جز فرار نداشتند، از محل متواری شدند و خوشبختانه این حادثه بدون این‌که سرقتی انجام و آسیبی متوجه کسی شود، ختم به خیر شد.
 
او با تأکید بر این‌که سرقتی انجام نشده و هیچ آسیبی نیز به اشیای موزه وارد نشده است اضافه کرد: به دنبال این اتفاق، مراجع امنیتی و انتظامی شوش وارد عمل شدند و موضوع به صورت ویژه توسط کارشناسان در حال بررسی است و متعاقباً  اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
رشنویی بیان کرد: موزه هفت‌تپه مجهز به سیستم‌های الکترونیکی امنیتی از جمله دوربین‌های مداربسته، دزدگیر و سنسور است و سارقان گمان نکنند با چنین اقداماتی به راحتی می‌توانند به موزه دسترسی پیدا کنند.
 
او در پایان با بیان این‌که این اتفاق تلنگری برای توجه بیشتر به بالابردن ضریب امنیت محوطه‌ها و موزه‌ها است اضافه کرد: از همه مسئولان وابسته به موضوع تقاضا دارم رسیدگی به ارتقای امنیت در محوطه و موزه هفت‌تپه و چغازنبیل را با جدیت تا حصول نتیجه دنبال کنند تا دیگر شاهد وقایع ناگوار مشابهی نباشیم.

چرا شهردار اهواز برکنار شد؟
محمدجعفر فلسفی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: آذر ماه امسال در جریان ماموریت حجه الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کشور که از سوی آیت الله رئیسی به خوزستان برای تهیه گزارش از وضعیت شهرهایی که دچار آبگرفتگی شد، ظاهرا موضوعات مختلفی در خصوص عملکرد مدیران مطرح می شود که یکی از آن موارد وضعیت شهرداری اهواز بوده است.

وی افزود: در نامه ای که سازمان بازرسی به شورای شهر ارسال کرد اشاره شده که در جریان بررسی های انجام شده پیرامون «نحوه احراز صلاحیت آقای موسی شاعری به عنوان شهردار کلانشهر اهواز» ایرادهایی احصا گردیده است.

فلسفی در توضیح ایرادات وارد شده به شهردار سابق اهواز با بیان اینکه طبق آئین نامه اجرائی شرایط احراز سمت شهردار، فردی که بنا است در این مسند قرار بگیرد، باید دارای شرایطی باشد.

این مقام مسئول درباره این جزئیات گفت: این مصوبه در دی ماه سال 97 به تایید هیئت وزیران رسید و در بخش سوابق اجرائی این آئین‌نامه برای شهرداری‌هایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند تصریح شده؛ شهردار باید 9 سال سابقه مدیریت ارشد را دارا باشد.

این عضو شورا ادامه داد: همچنین برای معادل سازی سابقه مدیریت در بخش خصوصی وزارت کشور موظف شد دستورالعملی را با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و ابلاغ نماید که در نهایت شهریور ماه 98 وزارت کشور این دستورالعمل را ابلاغ کرد.

فلسفی بیان داشت: شاعریدر رزومه خود دارای سوابقی در بخش خصوصی بود که بطور مشخص می توان به مدیریت یک کانون تبلیغاتی اشاره کرد.

وی افزود: زمانی که او از سوی شورای شهر به وزارت کشور معرفی شد اوایل خرداد 98 بود و وزیر کشور در تاریخ 29 خرداد ماه سال 98 حکم انتصاب وی را صادر کرد سوالی که توسط سازمان بازرسی از وزارت کشور مطرح شد، این بود که این معادل سازی چگونه صورت گرفته آنهم در زمانی که هنوز دستورالعملی ابلاغ نگردیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مخالفان برکناری او ادعا داشتند «معادل سازی» صورت گرفته و هیچ ایرادی در کار نبوده و شاعری شرایط را داشته است، بنابراین بر اساس گزارش دقیق سازمان بازرسی که برای دستگاه های اجرایی الزام آور است نشستن شهردار سابق کلانشهر اهواز بر کرسی شهرداری برخلاف قانون بود و اگرچه از همان ابتدا برخی اعضا احتمال تائید نشدن شهردار سابق اهواز از سوی وزارت کشورا را زیاد می‌دانستد و اینکه این امر چگونه اتفاق افتاده محل سوال است.

فلسفی تصریح کرد: تبصره 4 ماده 80 قانون شورا‌ها گفته است که دوره خدمت شهردار‌ها به 4 شکل پایان می‌یابد؛ استیضاح، استعفا، تعلیق طبق مقررات قانونی و، فقدان هریک از شرایط احراز سمت شهردار به تشخیص شورای شهر که این مشکل را سازمان بازرسی متوجه شد و شورای شهر موظف گردید بر اساس تبصره 4، قانون اعمال کند و شهردار برکنار گردد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه برخی از اعضای شورای شهر در جلسه ای که به این منظور در تاریخ 14 بهمن ماه 99 برگزار گردید به عزل شهردار رای ندادند، اذعان داشت: پس از آن وزارت کشور در نامه‌ای که سوم اسفند ماه صادر شد، شورای شهر را موظف به اعمال قانون کرد و بعد نیز ضمیمه آن مجددا نامه های سازمان بازرسی کل کشور را که دارای توضیحات و موارد بیشتر بود بصورت محرمانه به شورای شهر اعلام کرد و تاکید کرد شورای شهر موظف است بر اساس تبصره 4 بند اول ماده 80 قانون شوراها انجام وظیفه نماید.

وی گفت: سرانجام در تاریخ 13 اسفند ماه نشستی با شورای شهر برگزار شد که 5 نفر حضور نیافتند و جلسه از رسمیت افتاد ،سپس 24 ساعت بعد جلسه دیگری برگزار و موسی شاعری با 9 رای از سمت شهرداری اهواز برکنار شد و ابراهیم نوشادی با 12 رای به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب و همچنین به عنوان شهردار اهواز به وزارت کشور معرفی شد.

همدان- بازگشایی جاده تاریک دره همدان
پیست اسکی الوند یا تاریک‌دره در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جادهٔ گنجنامه در همدان و دامنه‌های کوه‌های الوند قرار گرفته‌ است. بارش شدید برف موجب بسته شدن جاده این پیست شده بود که با تلاش راهداران بعد از پنج ماه مسیر کوهستانی صعب‌العبور تاریک دره بازگشایی شد تا پذیرای علاقه‌مندان اسکی شود.






ایلام - قاتل ماموران انتظامی، شوهر خواهر خود را هم کشته بود!
شامگاه ۹ اسفند تیراندازی یک فرد ناشناس به مأموران مستقر در پل گاومیشان دره‌شهر به شهادت دو تن از مأموران نیروی انتظامی انجامید.

ضارب مسلح پس ‌از به شهادت رساندن «سروان سید روح‌اله باسره» و «سرباز محمد مهدی دیرکوند» متواری شد.

پس ازاین حادثه تلاش‌ها برای دستگیری ضارب توسط نیروهای انتظامی و امنیتی آغاز شد که با تلاش پلیس آگاهی، پلیس امنیت و انتظامی شهرستان دره‌شهر ضارب شناسایی و دستگیر شد.

در خصوص چگونگی وقوع حادثه و دستگیری ضارب گفت‌وگویی با دادستان شهرستان دره شهر انجام شده که در ادامه می‌خوانید.

در خصوص چگونگی وقوع حادثه بگویید؟
سهراب زاده دادستان دره‌شهر در گفت‌وگو با فارس در ایلام می‌گوید: ۹ اسفند ماه در پل گاومیشان دره‌شهر طی تیراندازی ضارب، دو تن از مأموران نیروی انتظامی شهرستان دره‌شهر به شهادت رسیدند و ضارب پس از تیراندازی متواری شد.

چگونه و چه مدت پس از بروز حادثه ضارب دستگیر شد؟
۴ روز پس از بروز حادثه و در پی شهادت ۲ مامور انتظامی شهرستان دره شهر موضوع دستگیری ضارب مسلح و فراری در دستور کار قرار گرفت و با اقدام به موقع پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی و انتظامی شهرستان و همچنین اداره اطلاعات شهرستان دره شهر ضارب شهدای نیروی انتظامی دستگیر شد.

شرور مسلح پس از به شهادت رساندن ۲ مامور نیروی انتظامی از محل وقوع جرم فرار و مخفی شده بود که با تلاش شبانه روزی و بی وقفه پلیس آگاهی، پلیس امنیت و انتظامی شهرستان دره‌شهر این شرور مسلح ۱۳ اسفند ماه توسط یکی از مامورین حاضر در محل در کوه‌های اطراف دره‌شهر شناسایی و دستگیر شد.

ارتکاب قتل دیگر از سوی ضارب صحت دارد؟
پس از بروز حادثه با پیگیری‌های انجام شده سلاح گرم در منزل این فرد کشف شد و بر اساس اعترافات، ضارب خرداد ماه سال جاری پس از به قتل رساندن شوهر خواهر خود در کوهدشت لرستان به دره‌شهر متواری شده است. قاتل در بازجویی های به عمل آمده صراحتا به ۳ قتل اعتراف کرده و روز شنبه پس از ضمیمه کردن شکایت اولیای دم دو شهید اخیر ، پرونده روال قانونی خود را طی می‌کند.

با توجه به اهمیت موضوع تسریع در رسیدگی به این پرونده مدنظر رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان است.

بیشتر بخوانید:
بسته استانی شماره هفت جهان// نام یک سوم مردان این استان «علی» است/ خداحافظی با ترافیک عذاب‌آور آزادراه تهران ـ کرج/ تک درنای امید هم از مازندران کوچ کرد/ قتل عام در سراوان! +جزئیات و تصاویر



**تحریریه جهان نيوز از ارسال اخبار جذاب، موثق و دیده نشده فعالان رسانه ای استان ها به شدت استقبال می کند.
برچسب ها: بسته استانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روستای شهید دانشی!! اسم عجیبی..