کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی طبا، کارشناس ثابت رسانه‌های اصلاح طلب:

اصولگرایان دو راه دارند/ یا به هر طریق با آمریکا سازش کنند یا اینکه فشار بیاورند و سرکوب کنند!

17 اسفند 1399 ساعت 14:33

اصولگرایان دو راه دارند یا اینکه به هر طریق با آمریکا سازش کنند و ظاهرا، یک گشایشی در امر کشور و مردم ایجاد کنند یا اینکه به یک نوع فشارهای مختلف دست بزنند.


 گروه سیاسی جهان نیوز: مصطفی هاشمی طبا، کارشناس ارشد و ثابت رسانه های اصلاح طلب در خصوص اینکه اگر کشور در 1400 به دست اصولگرایان بیفتد وضعیت به چه سمتی می رود، گفته است: «آنها مقدماتی را در این مدت به وجود آوردند و البته دکتر روحانی هم هر کاری می کرد آنها باز تبلیغات منفی خود را انجام می دادند و مردم را به نظام بدبین کردند. اصولگرایان دو راه دارند یا اینکه به هر طریق با آمریکا سازش کنند و ظاهرا، یک گشایشی در امر کشور و مردم ایجاد کنند یا اینکه به یک نوع فشارهای مختلف دست بزنند و به نوعی سرکوب کنند و جمهوری اسلامی را از نیت خالص دور کنند».


البته که این کاندیدای انتخابات سال 96 فروردین امسال و بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس گفته بود: «اصولگرایانِ مجلس یازدهم طرحی برای اداره کشور ندارند و تنها راهی که می‌توانند در پیش بگیرند، سازش با آمریکاست!»

تیرماه امسال هم این معاون رئیس دولت اصلاحات گفته بود: «من بارها گفتم در چنين شرايطي که در تحريم قرار داريم، يا بايد تسليم آمريکا بشويم يا اقتصاد رياضتي پيشه کنيم. نه اينکه شعارهاي بي‌خاصيت بدهيم. اگر قرار بر مقاومت است به مردم بگوييد که بايد رياضت بکشيد. اگر هم معتقد به ولنگاري هستيد پس با آمريکا سازش کنيد».

دوسال پیش هم هاشمی طبا گفته بود: «اگر می‌خواهیم کشوری باشیم که اقتصاد بین‌المللی داشته باشیم، GNP کشور افزایش پیدا کند و مردم از مواهب مختلف بیشتر بهره‌مند شوند، یکی از عوامل اصلی آن سیاست خارجی ماست. یعنی اگر بخواهیم در این جهت گام برداریم باید روابط خود را با کشورهای مختلف از جمله آمریکا بهبود ببخشیم».

ظاهرا مرغ اصلاح طلبان یک پا بیشتر ندارد و آن هم تسلیم مقابل آمریکاست.

در قاموس این تفکر اقتصاد مقاومتی به اقتصاد ریاضتی تعبیر و به جامعه القا می شود. برای هشت سال مدیریت خسارت بار که تحریم ها رو موثرتر کرد پاسخگو و عذرخواه نیستند. مشکل را از دشمن و راه حل را تسلیم در برابر آن می دانند. قائل به پذیرش ده ها سال تجربه یک ملت هم نیستند.

به عبارت بهتر در افکار پریشان اصلاح طلبان یا باید تسلیم شد یا باید سرکوب کرد. راه دیگری وجود ندارد!

گفتنی است هاشمی طبا صاحب نظریاتی نظیر «مردم در صندوق‌‌ها آرای باطله بياندازند!»، «دولت روحانی عاقلانه و سنجیده حرکت می‌کند»، «بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا» نیز هست و می توان متوجه شد که تخریب امید مردم نسبت به آینده کشور و پیشنهاد زانو زدن جلوی دشمن از کدام تفکرات و حلقوم‌ها و از چه سطح تفکری خارج می‌شود.


کد مطلب: 756893

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/756893/اصولگرایان-دو-راه-یا-طریق-آمریکا-سازش-کنند-اینکه-فشار-بیاورند-سرکوب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com