جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱
مردم زلزله زده «سی‌سخت» را دریابید

سی‌سختی‌ها در سختی سرمای استخوان سوز/ چادر جوابگو نیست، عمده مطالبه مردم «کانکس» است +تصاویر

شرایط، همت ویژه‌تر مسئولان را طلب می‌کند
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 756496
توزیع سریع و ابتدایی چادر قطعا اقدامی قابل تقدیر برای ساماندهی است اما ادامه زندگی در این هوای سرد در چادرهای هلال احمر غیرقابل تحمل است. مردم آسیب دیده به طور جدی برای ادامه زندگی شان از مسئولان مطالبه کانکس دارند.
سی‌سختی‌ها در سختی سرمای استخوان سوز/ چادر جوابگو نیست، عمده مطالبه مردم «کانکس» است +تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: شامگاه 29 بهمن بود که زلزله 5.6 ریشتری سی‌سخت در مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. خوشبختانه زمین لرزه تلفات جانی نداشت و ده ها مصدوم ان هم تحت مداوا قرار گرفتند.

اما زلزله خسارات زیادی به منازل مردم وارد کرد. طبق برخی آمارها حدود 2700 خانه در این حادثه آسیب دیده اند که ازا ین تعداد 1500 خانه نیاز به تعمیر داشته اما حدود 1200 خانه نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

حجت الاسلام روحانی نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در سفر به سی سخت، پیام دلگرم کننده رهبر انقلاب به مردم زلزله زده را منتقل کرد. آقا گفته بودند: «سلام مرا به مردم مومن، متدین و پاکدل سی سخت برسانید و بدانند که پیگیر امور هستم و از مسئولان خواسته ام که در اسرع وقت در خصوص بازسازی منازل مردم زلزله زده دنا و کمک رسانی به آنها اقدامات لازم را انجام دهند».

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «تاکید کنید فضاهایی که  آسیب دیده با دقت، سرعت و کیفیت احداث شود که مردم بتوانند در آرامش به سر ببرند».

در طول روزهای سپری شده از زلزله هم علاوه بر سرکشی استاندار و نماینده منطقه، محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی به نمایندگی از دولت در منطقه زلزله زده حاضر شده و به مردم وعده حل مشکلات از سوی دولت را داد.

آیت الله رئیسی هم در جریان سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد از منطقه زلزله زده سی سخت بازدید کرد. نیکزاد هم از طرف مجلس شورای اسلامی به منطقه آمد.

بنیاد مستضعفان هم برای کمک جدی به بازسازی خانه های آسیب دیده تعهد داد.

با این حال شرایط برای مردم زلزله زده به سختی می‌گذرد. متاسفانه این فرض شکل گرفته که چون این زلزله تلفات جانی نداشته است آن طور که باید در کانون توجه مردم و مسئولان قرار نگرفته است.
 
هوا در سی سخت بسیار سرد است و دمای منفی پنج درجه زیر صفر در همسایگی دنا و در همجواری زاگرس عجیب نیست. توزیع سریع و ابتدایی چادر قطعا اقدامی قابل تقدیر برای ساماندهی است اما ادامه زندگی در این هوای سرد در چادرهای هلال احمر غیرقابل تحمل است. مردم آسیب دیده به طور جدی برای ادامه زندگی شان از مسئولان مطالبه کانکس دارند.






 



علاوه بر این، داغ از دست دادن خانه و کاشانه بر قلب خانواده سنگینی می‌کند که همت ویژه تر مسئولان برای آرام نمودن مردم و اطمینان خاطر دادن به آنها را طلب می کند. مردم باید حس کنند که مسئولان در کنار آنها هستند. همان حس تقدیری که الان از خدمات سپاه و نیروهای امدادی نظیر هلال احمر دارند.

در این روزها تعدادی از گروه های جهادی برای کمک و شناسایی به سی سخت رفته اند و شرایط مردم را نامناسب توصیف می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی یک ژیان را سر قطار می بندند و با آن می خواهند نقش لکوموتیو را ایفا نماید همین می شود.....