کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدایت آقایی، فعال اصلاح طلب:

ظریف برای کاندیداتوری مناسب است ولی میزان آرای اصلاح طلبان را تغییر نمی‌دهد/ متاسفانه در سیستم قدر آدم‌های لایق کمتر دانسته می‌شود!

13 اسفند 1399 ساعت 9:03

نظر شخصی من این است که با وجود مناسب بودن ظریف برای کاندیداتوری ولی به دلایل متعددی او حاضر نخواهند شد در صحنه حضور پیدا کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: «هدایت الله آقایی»، عضو حزب کارگزاران و از فعالان فتنه سال 88 در گفت و گویی پیرامون انتخابات سال آینده، ظریف را فاقد توان لازم برای افزایش آرای اصلاح طلبان معرفی کرده است.

این گفته آقایی نقطه مقابل ادعای بسیاری از اصلاح طلبان است که در حال القای این گزاره هستند که ظریف محبوبیت بالایی دارد و اگر وارد انتخابات شود اصلاح طلبان پیروز انتخابات خواهند شد.

این در حالی است که ظریف تاکنون بارها به صورت علنی از عدم قصد خود برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین عدم توان برای پذیرش این مسئولیت سخن گفته است.

البته باید یادآور شد برخی کارشناسان سیاسی معتقد هستند که با توجه به اعلام علاقه ظریف برای ادامه مسئولیتش در وزارت خارجه او احتمالا سعی خواهد کرد که به عنوان یک بازیگر موثر صریحا یا تلویحا از چهره خاصی حمایت کند.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات آقایی را در ادامه خواهید خواند:

*هنوز در مورد ظریف هیچ تصمیمی گرفته نشده و پاسخ قاطعی از جانب افرادی که نام برده می شوند اعلام نشده است. هر چه هست از موضع حزب نیست و موضع شخصی افراد است.

*شاید هاشمی و جهانگیری تماس هایی با ظریف داشته باشند اما در قالب کار تشکیلاتی اتفاقی رخ نداده است.

*در شورای احزاب یا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و یا در نهاد اجماع ساز و سازمان هایی که هست به عنوان یک کار حرفه ای این موارد مطرح است ولی اینکه، شکلی رسمی به خود بگیرد و از افراد برای شرکت در انتخابات دعوت شود، هنوز صورت نگرفته است.

*با شناختی که من دارم رابطه خوبی بین هاشمی و جهانگیری با ظریف برقرار است و اگر اصلاح طلبان تمایلی داشته باشند کارگزاران در این خصوص پیشرو خواهد بود و بیشترین تلاش را برای دعوت خواهد داشت.

*صحبت ها همیشه هست، بوده و خواهد بود ولی اینکه موضع رسمی حزب در این صحبت ها باشد نه هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

*نظر شخصی من این است که با وجود مناسب بودن ظریف برای کاندیداتوری ولی به دلایل متعددی او حاضر نخواهند شد در صحنه حضور پیدا کند.

*حتی در صورت حضور او باز هم من فکر نمی کنم، تغییر چندانی در میزان مشارکت و آرا جبهه اصلاحات و اعتدال گرایان ایجاد شود و رای بیشتری جمع نخواهد شد. این موضوع کمی دور ذهن است و با واقعیت فاصله دارد. ظریف شخص خوبی است، متاسفانه در سیستم قدر آدم های لایق کمتر دانسته می شود.


کد مطلب: 756476

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/756476/ظریف-کاندیداتوری-مناسب-ولی-میزان-آرای-اصلاح-طلبان-تغییر-نمی-دهد-متاسفانه-سیستم-قدر-آدم-های-لایق-کمتر-دانسته-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com