سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۵
همراه با استان‌ها؛ شماره ۷

بسته استانی جهان نیوز// نام یک سوم مردان این استان «علی» است/ خداحافظی با ترافیک عذاب‌آور آزادراه تهران ـ کرج/ تک درنای امید هم از مازندران کوچ کرد/ قتل عام در سراوان! +جزئیات و تصاویر

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 755928
هفتمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// نام یک سوم مردان این استان «علی» است/ خداحافظی با ترافیک عذاب‌آور آزادراه تهران ـ کرج/ تک درنای امید هم از مازندران کوچ کرد/ قتل عام در سراوان! +جزئیات و تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی استان دیگر کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

مازندران - پس از ۱۱۵ روز؛ درنای امید از مازندران کوچ کرد
درنای امید که امسال ۱۴ آبان ماه برای سیزدهمین سال به تالاب فریدونکنار آمده بود صبح جمعه پس از ۱۱۵ روز زمستانگذرانی، مازندران را به سمت سرزمین‌های سیبری ترک کرد.

درنای سیبری سال گذشته نیز ۲۹ مهرماه به تالاب فریدونکنار مهاجرت کرده بود و پس از ۱۲۹ روز زمستانگذرانی در این منطقه ۸ اسفندماه سال قبل به سیبری بازگشت.

درنای امید ۱۳ سال به صورت تنها و انفرادی مهاجرت می‌کند و از زیستگاه خود در سیبری از مسیر روسیه، قزاقستان، آذربایجان به فریدونکنار مازندران می‌آید و حدود چهار ماه در این منطقه زیست می‌کند.

طی روزهای اخیر جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر از تالاب‌های استان کوچ کردند.

سالانه بیش از یک میلیون قطعه پرنده مهاجر به مازندران سفر می‌کنند.


قزوین - خداحافظی با ترافیک عذاب‌آور آزادراه تهران ـ کرج
بابک لارتی، معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ع) در آیین افتتاح آزادراه ملی غدیر که در نقطه صفر پروژه در محدوده شهرستان آبیک قزوین برگزار شد، اظهار داشت: احداث آزادراه غدیر هنرنمایی سپاه در مدیریت بزرگ‌ترین پروژه راهسازی کشور را نشان داد و بار دیگر بی‌نیازی ما در این حوزه را به رخ دشمنان کشید.

وی اضافه کرد: احداث این آزادراه علاوه بر بهبود موقعیت مواصلاتی کشور در خط سیر جاده کهن و تاریخی ابریشم، یکی از استخوان‌های در گلوی شبکه حمل‌ونقل کشور یعنی ترافیک عذاب‌آور آزادراه تهران ـ کرج را برای همیشه رفع کرد.

معاون آزادراه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ع) با ذکر اینکه این قرارگاه در اجرای این مگاپروژه از توان 4 مؤسسه و 30 پیمانکار در طول 4 سال استفاده کرد، گفت: در روند احداث آزادراه غدیر 2 هزار مهندس سپاه پاسداران به همراه هزار دستگاه تجهیزات راه‌سازی قرارگاه خاتم مشارکت کردند.

لارتی با اشاره به حجم بالای بتن‌ریزی و روکش آسفالت این آزادراه بزرگ ادامه داد: در پروژه ساخت آزادراه غدیر بیش از 2 میلیون تن آسفالت و 760 هزار متر مکعب بتن مسلح استفاده شد که در تاریخ راه‌سازی و جاده‌سازی ایران بی‌نظیر بود و در نهایت با افتتاح آن حجم زیادی از ترافیک 3 استان قزوین، البرز و تهران کاهش خواهد یافت.

نمایی دیدنی از آزادراه غدیر

سیستان و بلوچستان - انگار در سراوان قتل عام شده!
احمدعلی موهبتی ‌در نشست با سران طوایف سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌دشمنان درصدد به خطر انداختن امنیت سیستان و بلوچستان هستند و برای این هدف شوم ‌دست به هر کاری می‌زنند، اظهار داشت: ‌دشمنان نظام از این روند به شدت عصبانی هستند و طرح و برنامه‌های مختلفی را برای توقف و جلوگیری از توسعه استان بکار می‌گیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر خدای نکرده اتفاق ناخوشایندی بیفتد، خشک و تر، شیعه و سنی، اصولگرا و اصلاح طلب و مردم و مسئولان باهم می‌سوزند، دشمن در حال آتش اندازی است و ما نباید بی‌تفاوت باشیم باید هوشیار باشیم و مردم قوم خود را هوشیار کنیم.

موهبتی با بیان اینکه حتما از مظلوم دفاع می‌کنیم و اگر مظلومی توسط ماموری کشته شود حتما دادسرای نظام برخورد می‌کند و از طرفی در مقابل اغتشاشگران هم کوتاه نمی آییم، تاکید کرد: امید داریم که پیام و مطالب این نشست به خوبی منتقل شود چرا که نقش آفرینی مردم این استان که از بدو پیروزی انقلاب در تمام صحنه‌ها حضوری فعال و چشمگیر داشتند از یاد رفتنی نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که آن سوی مرزها نشسته اند و از کشته شدن مردم سخن می‌گویند چرا در حوادث تروریستی تاسوکی، دارزین و بمب گذاری در مساجد مختلف سکوت کرده بودند؟، ادامه داد: ‌در کجای دنیا به مقرهای نظامی و دولتی و حکومتی حمله می‌شود و حاکمیت اجازه می‌دهد تیری شلیک نشود؟ حمله به فرمانداری و بخشداری سراوان در هر جای دنیا رخ داده بود بسیاری از انسان‌ها کشته می‌شدند اما اینجا این اتفاق نیفتاد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر کسی خطایی بکند قطعا با آن برخورد می‌شود، افزود: در کمال تاسف در حادثه مرزی سراوان سه نفر کشته شدند که دو نفر از آنها در پاکستان و یک نفر در ایران بود اما رسانه‌های بیگانه به گونه‌ای این موضوع را نشان دادند که انگار یک قتل عام در سراوان اتفاق افتاده است!

شهادت افسرنیروی انتظامی اهل فاروج
استوار یکم مجید رجایی، افسر نیروی انتظامی از اهالی روستای نجف‌آباد فاروج، در درگیری پاسگاه کورین زاهدان و در حال حفاظت از پاسگاه انتظامی با تیر مستقیم به شهادت رسیده است.

گفتنی است طی حمله اشرار مسلح به پاسگاه کورین زاهدان، در شبانگاه هفتم اسفندماه، باعث شهادت یک مامور و مجروح شدن یکی دیگر از مدافعان امنیت در سیستان و بلوچستان شد.


خراسان شمالی - نام 30 درصد مردان استان «علی» است
مدیرکل ثبت احوال استان، با بیان اینکه از مجموع جمعیت مردان استان، ۱۴۶ هزار و ۴۹۱ نفر دارای نام و ترکیبات و القاب امیرالمومنین (ع) هستند، گفت: امسال هم ۶۲۹ نوزاد استان مزین به این نام شدند.

زاهدی نیا افزود: جمعیت استان، هم اکنون ۹۸۶ هزار و ۳۳۸ نفر است که ۴۹۵ هزار و ۵۵۵ نفر آنان مرد و ۴۹۰ هزار و ۷۸۳ نفر زن هستند.
 
او گفت: میزان ولادت در استان ۱۶ نفر در هر هزار نفر است که از میانگین حدود ۱۴ در هزار کشوری بالاتر است.

بیشتر بخوانید:
بسته استانی شماره شش جهان// وثیقه ۱۰ میلیاردی برای آزادی مدیر کل بازداشتی/ کار جالب برای زندانی‌های مالی خرم آباد/ سرباز رودباری دقیقه آخر گل کاشت/ حکم حبس یک ساله برای سه تازه داماد/ راننده سمندی که ۱۵ نفر سوار کرده بود گریخت!


**تحریریه جهان نيوز از ارسال اخبار جذاب، موثق و دیده نشده فعالان رسانه ای استان ها به شدت استقبال می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در کجای دنیا رسم است پلیسی که در دفاع از خود و محل استقرارش مقاومت و مقابله میکند بایستی مواخزه شده و به دادسرای نظامی معرفی شود ؟؟ هر کس با هر منزلت و موقعیّتی به اماکن دولتی حمله مسلحانه و تیراندازی کند بایستی حتماً حتماً به اشد مجازات رسیده و تیر باران شود ! بدون هرگونه تعارف و تساهل ! اینست نتیجه مماشات با قاچاقچیان ! چه در کسوت و پوشش کولبر یا سوخت بر !
Iran, Islamic Republic of
در جامعه ای که طرف می بینه اگر مردم را از رقیب دارای عنوان سرهنگ و سردار بترسونه , بيشتر رآي مياره , بايد هم شاهد تضعیف و تحقیر روز افزون حافظان امنیت کشور و نظام در حدی که به هنگام اغتشاش و شرارت اشرار هدایت شده از بیرون هم افسر و سرباز انتظامی جرأت کمترین مقابله و ایستادگی در برابر آشوبگران را ندارد, باشيم!...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
معلومه شکم خودت و‌فامیلات سیره. ..
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار! مقابله با تروریست های مسلح چه ربطی به اصلاح طلب یا اصول گرا دارد ؟؟ !! با هر شروری بایستی با اشد قدرت و بدون اغماض برخورد کرد ، لطفاً نیروهای خدوم ، مبارز و جان برکف گرفته را تضعیف نکتید !