کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ادامه نظریه پردازی‌های استاد صورت گرفت

نامه جالب آخوندی به نمایندگان مجلس/ قانون لغو تحریم‌ها دست دولت را بسته/ رویارویی با امریکای بایدن سخت‌تر است/ ناکامی‌های بعدی تقصیر مجلس است

4 اسفند 1399 ساعت 11:36

اکنون که مجلس دست دولت را بسته است، تمام مسئولیت فعلی و تاریخی ناکامی‌های بعدیِ حاصل از این بی‌عملی بر عهده مجلس خواهد بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: عباس آخوندی، وزیر ناکارآمد راه و شهرسازی که بعد از  استعفای خوشحال کننده از دولت مدعی تدبیر رو به نظریه پردازی و کارهای بامزه آورد، در جدیدترین این کارها، به نمایندگان مجلس نامه نوشته و از آنها خواسته تا قانون مهم اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را سریعا لغو کنند تا دست دولت باز شود! این درخواست در حالی است که ثمرات این قانون کم کم در حال رخ نمایی است و جالب آنجاست که آخوندی خواسته یا ناخواسته در حال تکرار حرف طرف های اروپایی در پوشش دلسوزی برای کشور است. آخوندی در اقدامی بامزه نیز خواسته هشت سال ناکامی دولت را هم گردن قانون مجلس بیاندازد.

نکته مهم تر آنکه نتیجه اختیار تمام دولت در کنار مجلس وکیل الدولگی و همراهی ویژه لاریجانی هم امروز کاملا در اوضاع فعلی برجام و همچنین اوضاع معیشتی مردم محسوس است.

جالب تر آنکه اصرار به تسلیم درباره سیاست های بایدن هم امری است که در دل این نامه نهفته است. حتی برخی اصلاح طلبان دیگر بعد از ترور شهید فخری زاده مصاحبه کرده و می گفتند که انتقام نگیرید تا بایدن ناراحت شود و به برجام لطمه بخورد.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از نامه آخوندی را در ادامه خواهید خواند:

*قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» این ابتکار عمل را از دولت سلب کرده و او را مسلوب الاراده در اختیار حریف قرار داده‌است. این قانون حتی اگر با نیت به رخ‌ کشیدن اقتدار ملی و با هدف‌های انقلابی نوشته شده‌باشد، در عمل حق ابتکار عمل سیاسی را به حریف داده و استقلال دستگاه سیاست خارجی ایران را سلب کرده‌است. این اتفاقی نیست که مجلس و رییس جمهوری نه تنها در تاریخ که حتی در همین روزها توان دفاع از آن را داشته باشند. درخواست من به عنوان یک شهروند و یک فعال سیاسی از مجلس شورای اسلامی این است که با یک طرح دو فوریتی دیگر این قانون را لغو کند و اجازه دهد که تمشیت امور سیاست خارجی با دولت ملی و رسمی و بر اساس قانون اساسی با تایید شورای امنیت ملی و با هماهنگی و راهبری مقام معظم رهبری صورت گیرد.
 
*شاهد اولین هماهنگی و اجماع بین امریکا وتروئیکای اروپایی درباره امنیت منطقه و نحوه‌ی بازگشت امریکا به برجام طی سه روز گذشته بودیم. خوشبختانه موافقت شب گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ورود به بحران زودرس جلوگیری نمود.  

بیشتر بخوانید:
می‌دانستید آخوندی تحلیلگر مسائل فلسفی هم هست؟
نظریه چلوکباب مجانی در اقتصاد چیست؟
کرونا وابستگی جهان را نشان داد و ما دنبال تجزیه جهانی هستیم!
خرد سیاسی می‌گوید ما هیچ‌وقت نباید از برجام خارج شویم
بعد از انقلاب بحران هویت ایرانی بیشتر شد
 
*بی‌گمان، زمان به نفع ما نیست و باید کاری کرد. هرچه این زمان طولانی‌تر شود منافع ملی ما بیش‌تر به خطر خواهد افتاد. بدون تردید رویارویی با امریکای بایدن سخت‌تر از امریکای ترامپ است و او از تمام دستاوردهای ترامپ استفاده خواهد کرد و یک سرِ سوزن در اندیشه‌ی منافع ملت ایران نیست و تنها منافع امریکا و متحدانش که اسرائیل در راس آنان است را پی خواهد گرفت.

*اکنون که مجلس دست دولت را بسته است، تمام مسئولیت فعلی و تاریخی ناکامی‌های بعدیِ حاصل از این بی‌عملی بر عهده مجلس خواهد بود.
 
*سیاست‌مدارن ملی در چنین بزنگاه‌هایی منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیح می‌دهند و در تاریخ جاودانه می‌شوند.


کد مطلب: 755622

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/755622/نامه-جالب-آخوندی-نمایندگان-مجلس-قانون-لغو-تحریم-ها-دست-دولت-بسته-رویارویی-امریکای-بایدن-سخت-تر-ناکامی-های-بعدی-تقصیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com