کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داریوش قنبری، فعال اصلاح طلب:

اصلاح طلبان امید اول جامعه و کشور هستند/ ظریف و جهانگیری آماده هستند جانشان را فدای منافع ملی کنند/ قوی‌ترین اصولگرا در حد ضعیف‌ترین اصلاح طلب نیست

25 بهمن 1399 ساعت 8:54

اصلاح طلبان امید اول جامعه و کشور هستند/ ظریف و جهانگیری آماده هستند جانشان را فدای منافع ملی کنند/ قویترین اصولگرایان در حد ضعیف‌ترین اصلاح طلبان نیستند


گروه سیاسی جهان نیوز: داریوش قنبری، عضو حزب اصلاح طلب مردم سالاری گفته است: «اصلاح طلبان تا یکی دوماه پیش شانس چندانی نداشتند، اما احتمال احیای برجام و ایجاد گشایش در وضعیت اقتصادی مردم اگر طی هفته‌های آتی و قبل از انتخابات به گونه‌ای باشد که باعث یک اثر مناسبی در وضعیت مردم شود اصلاح طلبان می‌توانند شانس خوبی در انتخابات داشته باشند». این گفته قنبری اعتراف خوبی است تا نشان بدهد اصلاح طلبان برجام را برای تکیه بر صندلی قدرت می خواهند و به همین خیال از آمدن بایدن ذوق زده شدند.

وی همچنین ظریف و جهانگیری را جزو گزینه های قوی اصلاح طلب نامیده است و همچنین مدعی شده است که قوی ترین اصولگرایان در حد ضعیف ترین اصلاح طلبان نیستند. احتمالا آقای قنبری از از این جملات قصد مزاح داشته است.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات قنبری را در ادامه خواهید خواند:

*اگر مردم احساس کنند که در انتخابات رقابت وجود ندارد، فکر می‌کنند شرکت در انتخابات نوعی بیگاری است.

*احزاب سیاسی و نیرو‌های سیاسی روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند که ناشی از رفتار حاکمیت با آن‌ها است. همواره می‌بینیم که حاکمیت نوعی بی‌مهری را نسبت به افراد حاضر در احزاب و گروه‌های سیاسی دارند و ظاهرا احزاب و تشکل‌ها فقط مصرف انتخاباتی دارند و پس از آن دیگر توجهی به آن‌ها نمی‌شود و به حساب نمی‌آیند. تفاوتی هم نمی‌کند که چه افراد در طیف راست چه در طیف چپ.

*اصلاح طلبان تا یکی دوماه پیش شانس چندانی نداشتند، اما احتمال احیای برجام و ایجاد گشایش در وضعیت اقتصادی مردم اگر طی هفته‌های آتی و قبل از انتخابات به گونه‌ای باشد که باعث یک اثر مناسبی در وضعیت مردم شود اصلاح طلبان می‌توانند شانس خوبی در انتخابات داشته باشند.

*اصلاح طلبان همچنان امید اول جامعه و کشور هستند و در کل به عنوان صدای مردم شناخته می‌شوند و نیرویی که صدای مردم شناخته می‌شود باید صادقانه‌تر با مردم رفتار کند و مسائل و مشکلات موجود بر سر راه خود را به خوبی و به شکل مناسبی برای مردم تشریح کنند.

*جریان اصولگرا با تحریک مسائل ایلی و قبلیه‌ای و طائفه‌ای و با تمام توانش نتوانست یک مشارکت معقولی را در انتخابات ۹۸ ایجاد کند. در مجموع اگر با همان فرمان جریان رقیب بخواهد حرکت کند وضعیت آن‌ها در انتخابات سال آینده بدتر خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که جریان رقیب اصلاح طلبان جایی در میان مردم ندارند و با تمام توانشان به علاوه مسائل ایلی و طائفه‌ای و محلی توانستند در نهایت یک مشارکت ۴۰ درصدی را رقم بزنند. جریانی که این مشارکت را ایجاد کرده توانست در نهایت با رای کمتر از ۴۰ درصد به مجلس راه پیدا کند. می‌دانید که بر اساس قانون انتخابات مجلس ۲۰ درصد میزان آرا یعنی ۲۰ درصد کسانی که مشارکت کرده‌اند تاثیرگذار می‌شوند و حائز اکثریت تلقی می‌شود و در واقع برخی از نمایندگانی که منصوب به طیف اصولگرا هستند و در مجلس حضور دارند کسانی هستند که کف آرا مورد نیاز را کسب کردند.

درباره «داریوش قنبری» بیشتر بخوانید:
ریاست جمهوری اصولگرایان برای نابودی ایران کافی است
شانتاژ طیف مقابل است که از ما بدون مسئولیت جواب می‌خواهد!
دولت هیچ نقشی در شرایط فعلی اقتصادی مردم ندارد
کشور باید از تجربیات ریاست جمهوری روحانی استفاده کند
اگر زحمات جهانگیری نبود شاید الان شبیه ونزوئلا شده بودیم
حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات
گزارش وزارت اطلاعات درباره من یا مغرضانه است یا غیرکارشناسی!

*گزینه‌ها در جریان اصلاحات کم نیستند و بیشترین نیرو‌ها و افراد توانمند را جریان اصلاح طلب دارند. بسیاری از نیرو‌های اصلاح طلب افراد تکنوکرات هستند که در مجموع به خاطر اینکه موقعیت آن‌ها متاسفانه آسیب نبیند به نوعی در ظاهر گرایش خود به سمت اصلاح طلبی را کتمان می‌کنند، اما گرایش بخش قابل توجهی از نیرو‌های تکنوکرات جامعه به سمت اصلاح طلبی است، اما در مجموع همان افرادی که با تابلوی اصلاح طلبی در جامعه فعالیت می‌کنند هم تعداد زیادی هستند و هم توانمندی بیشتری دارند و در کل آنچه که هست این است که جریان اصلاح طلبی بتواند با یک برنامه منسجم از بین کاندیدا‌هایی که مطرح هستند یا در ماه‌های آینده مطرح خواهند شد کسی را انتخاب کنند که بیشتر مورد قبول و اقبال مردم قرار بگیرد.

*نیرو‌های اصلاح طلب توانمند هستند و ظریف و جهانگیری و امثالهم هرکدامشان افرادی هستند که از قوی‌ترین فرد جریان رقیب هم قوی‌تر هستند و بهتر از آن‌ها می‌توانند منافع ملی را به پیش ببرند و آماده هستند جان خود را در مسیر منافع ملی فدا کنند.

*قویترین شخصیت‌های آن‌ها در حد ضعیف‌ترین شخصیت‌های اصلاح طلب توانمندی و کارآمدی ندارند.


کد مطلب: 754579

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/754579/اصلاح-طلبان-امید-اول-جامعه-کشور-هستند-ظریف-جهانگیری-آماده-جانشان-فدای-منافع-ملی-کنند-قوی-ترین-اصولگرا-حد-ضعیف-ترین-طلب-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com