شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۵

بسته استانی جهان نیوز// شهری که سومین شهردار سابقش هم دستگیر شد/ دستگیری یک امام زمان جدید!/ ماجرای نجات دختر نوجوان با علائم مسمومیت به سیانور/ اقدام خوب بسیج اصناف برای پوشش بانوان

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 754550
پنجمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// شهری که سومین شهردار سابقش هم دستگیر شد/ دستگیری یک امام زمان جدید!/ ماجرای نجات دختر نوجوان با علائم مسمومیت به سیانور/ اقدام خوب بسیج اصناف برای پوشش بانوان
 گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی استان دیگر کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

لرستان - سومین شهردار سابق دورود دستگیر شد
بابک آزادی در سخنانی با اشاره به پرونده اختلاس شهرداری شهر دورود، گفت: سومین شهردار سابق دورود به اتهام اختلاس دستگیر شد.

وی، اظهار داشت: در پرونده مربوط به اختلاس در شهرداری این شهر تا کنون سه شهردار سابق شهر دورود به اتهام اختلاس دستگیر شدند و دو شهردار سابق دیگر نیز که ساکن تهران و کرج هستند در دادسرای عمومی و انقلاب خرم‌آباد مورد بازجویی قرار می‌گیرند.

دادستان دورود، افزود: در راستای رسیدگی به پرونده اختلاس در امر سیمان و مشخص نبودن میزان مصرف سیمان و سرنوشت نامعلوم آن، در شهرداری شهر دورود، سومین شهردار سابق شهر دورود نیز بازداشت شد که روز پنجشنبه همین هفته جزئیات بیشتری اطلاع‌رسانی می‌شود.

گلستان - کشف ۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در گرگان
جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در گرگان خبر داد.

فرزاد تاجره اظهار کرد: مأموران انتظامی گرگان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های میدانی موفق به شناسایی محل نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در آن شهرستان شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، مأموران به همراه نماینده اداره برق از انبار مورد نظر بازدید و ۳۰ دستگاه ماینر و متعلقات آن را که به صورت غیرمجاز به برق شهری وصل بودند، کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش این تعداد ماینر و تجهیزات جانبی آن ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

تاجره با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مراجع قضائی، تصریح کرد: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال برای فعالیت نیاز به برق بسیار زیادی دارند که با توجه به لزوم صرفه جویی در مصرف برق در شرایط کنونی، مقابله با مجرمان این حوزه با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

فارس - مدعی دروغین امام زمان (عج) در لارستان دستگیر شد
فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری فردی خبر داد که در یکی از خیابان‌های این شهرستان خود را با ادعای دروغین امام زمان (عج) معرفی کرده بود.

به گزارش داوود امجدی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در یکی از خیابان‌های لارستان خود را امام زمان (عج) معرفی کرده و قصد دارد به خانواده خود آسیب بزند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و سریعاً فرد مورد نظر در حالی که یه قبضه شمشیر در دست داشت را دستگیر کرده و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی لارستان تصریح کرد: متهم ۲۷ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شده است.

کرمان - ماجرای نجات دختر نوجوان با علائم مسمومیت مشکوک به سیانور
فلوشیپ سم‌شناسی و مسمومیت و مدیر گروه مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان افضلی پور کرمان در این خصوص اظهار داشت: دختر نوجوانی که با علائم مسمومیت مشکوک به سیانوز، اسیدوز، علایم حیاتی ناپایدار و مصرف پودر سفید رنگ ( به گفته‌ پزشکان و همراهان وی سیانور بود)  از یکی از شهرستان های کرمان به مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان مراجعه کرده بود؛ تحت درمان و تزریق یک گرم آمپول هیدروکسی کوبالامین یا همان ویتامین B12 ، قرار گرفت.

دکتر شهراد تاج الدینی افزود:پس از درمان های لازم خوشبختانه علایم حیاتی بیمار پایدار شد و نجات یافت.

 پیش از این در فضای مجازی اخباری از تزریق 5 هزار آمپول برای نجات مردی که با سیانور (سیانید) خودکشی کرده بود منتشر شد که روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اعلام کرد: این خبرمنتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

اراک - بازگشت کارخانه تولید پارچه چادری به چرخه تولید، بعد از 9 سال
غلامرضا حسن‌پور ، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: یکی از نتایج سفرهای استانی بسیج اصناف که در روزهای آینده شاهد آثار و برکات آن خواهیم بود احیای یک کارخانه مهم است که بسیج اصناف کارخانه تولید پارچه چادر در اصفهان را بعد از ۹ سال تعطیلی احیاء کرد و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به چرخه تولید باز می‌گردد.

رئیس سازمان بسیج اصناف افزود: بازاریان و فعالان اقتصادی تصریح کرد: امروز نیاز ما در کشور برای چادر بیش از ۹۰ میلیون متر مربع است که ۱۰ میلیون آن در شهرکرد تامین می‌شود و کارخانه‌ای که در اصفهان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد روزانه بیش از ۵ میلیون متر تولید خواهد داشت که باقی آن در سایر مراکز نیز تامین و بخشی هم توسط واردات انجام می‌شود.

حسن پور گفت: کارخانه تولید پارچه چادر که پس از ۹ سال تعطیلی با ۱۲۰ نیرو از چرخه تولید خارج شده بود این روزها با بیش از ۲۶۰ نیرو به چرخه بازمی‌گردد که تولیدات آن با سایر تولیدات خارجی قابلیت رقابت خواهد داشت و سعی داریم کشور را در حوزه چادر به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسانیم.


**تحریریه جهان نيوز از ارسال اخبار جذاب، موثق و دیده نشده فعالان رسانه ای استان ها به شدت استقبال می کند.
برچسب ها: بسته استانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *