کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناصر قوامی، روحانی اصلاح طلب:

رئیسی شانس چندانی برای ریاست جمهوری ندارد/ شانس پیروزی جهانگیری بیشتر از قالیباف است/ به هر حال مردم عاقل هستند

21 بهمن 1399 ساعت 15:30

ثابت شده که هرجا مشارکت خوب و قابل اعتنا باشد گزینه مورد حمایت اصلاح‌طلبان می‌برد.


گروه سیاسی جهان نیوز: ناصر قوامی از فعالان جریان اصلاحات، شانس پیروزی اسحاق جهانگیری را در رقابت با قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر دانسته است. لازم به ذکر است قوامی چندی پیش کاندیداتوری جهانگیری را خنده دار اعلام کرده و گفته بود: «جهانگیری در این هشت سال چه کرده که حالا دوباره کاندیدا شود؟! دلار شده ۳۱ هزار تومان. واقعا خنده دار است که بخواهند کاندیدا شود و فکر کند که مردم نمی‌گویند شما در این مدت چه کردی که به خاطر آن به شما رای بدهیم». البته کمی بعد قوامی حرف خود را عوض کرد و جهانگیری را نامزد قابل اجماع اصلاح طلبان معرفی کرد! به خوبی مشخص است که در قاموس فکری برخی اعضای جریان اصلاحات صرفا تکیه بر صندلی قدرت مهم است.

اصلاح طلبانی نظیر این روحانی اصلاح طلب بدون عذرخواهی از معرفی و حمایت از یک دولت ناکارآمد در حالی در پی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند که خود قوامی چندی پیش گفته بود: «هرجا که می‌رويم مردم می‌گويند روحانی پدرمان را درآورد. شما اصلاح‌طلبان چه کار کرديد؟»

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات قوامی را در ادامه خواهید خواند:

*باید دید که چه کسانی تایید صلاحیت می‌شوند. ضمن اینکه باید دید که اصولگرا‌ها چه کسی را کاندیدا می‌کنند. اگر آن‌ها پشت یک نیروی نظامی باشد و این طرف جهانگیری باشد، او شانس پیروزی دارد. حتی اگر قالیباف بیاید و اصولگرا‌ها پشت او باشند، باز هم شانس جهانگیری بیشتر است. به هرحال مردم عاقل هستند و مسائل را بررسی می‌کنند.

*به نظر من عاقلانه نیست کسی که یک بار شکست خورده دوباره وارد شود، ضمن اینکه رئیسی که رئیس یک قوه است و لزومی ندارد بخواهد ریئس قوه دیگر شود. اگر هم بیاند، چون قبلا شکست خورده، شانس چندانی ندارد.

*میزان مشارکت مردم هم اهمیت بسیاری دارد. ثابت شده که هرجا مشارکت خوب و قابل اعتنا باشد گزینه مورد حمایت اصلاح‌طلبان می‌برد.

درباره «ناصر قوامی» بیشتر بخوانید:
اصلاح‌طلبان از سر دلسوزی از روحانی حمایت کردند
مجلس از خاصیت افتاده و به منشی شورای نگهبان تبدیل شده!
اگر خاتمی کاندیدا شود مردم انگیزه پیدا می‌کنند!
من به خاطر حمایت خاتمی از روحانی از او حمایت کردم


کد مطلب: 754309

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/754309/رئیسی-شانس-چندانی-ریاست-جمهوری-ندارد-پیروزی-جهانگیری-بیشتر-قالیباف-حال-مردم-عاقل-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com