سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۴
۱۸
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۱۱

ماجرای هدیه تحقیرآمیز همسر جان.اف.کندی به شاه

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 754117
شاه در جریان سفر به آمریکا یک دست جواهرات فوق العاده نفیس و ارزشمند به همسر رئیس جمهور آمریکا هدیه داد، اما هدیه آنها در برابر این سخاوتمندی و حاتم بخشی شاه چیزی بود که باعث خشم شهبانو شد و او در حضور شاه فحش رکیکی به آنها داد.
ماجرای هدیه تحقیرآمیز همسر جان.اف.کندی به شاه
گروه جامعه جهان نيوز: شاه از ابتدای به قدرت رسیدن تلاش کرد حمایت آمریکایی‌ها را نسبت به خود جلب کند. شاه هیچ‌گاه برای آمریکا یک شخصیت مطبوع و قابل‌تحسین نبود، اما متحدی وفادار و قابل اتکا برای منافع آمریکا و غرب به شمار می‌رفت. اگر هم در جایی کشورهای غربی از شاه ایران تعریف و تمجید می‌کردند برای برخورداری از درآمدهای نفتی ایران بود، در حالی که در دل بر حماقت شاه می‌خندیدند و لب به ستایش او می‌گشودند.

سیاست رژیم پهلوی در طول سلطنت محمدرضا پهلوی در قبال آمریکا گدایی حمایت، فروش بیشتر نفت برای خرید بیشتر تسلیحات و متقاعد کردن آنها نسبت به وفاداری شاه به آمریکا به عنوان حافظ منافع آنها در منطقه بود. در ادامه خاطره‌ای از سفر محمدرضا پهلوی به آمریکا را در زمان ریاست جمهوری جان.اف.کندی می‌خوانید:

فحش رکیک فرح در حضور شاه!

«در فروردین ماه سال ۱۳۴۱ هجری شمسی شاه به همراه همسرش فرح برای دیدار با جان.اف.کندی به آمریکا رفتند. این سفر یکی از مهمترین سفر‌های دوران سلطنت محمدرضا پهلوی به آمریکا بود. در جریان این سفر و در یک ضیافت شام، شاه یکسری جواهرات فوق‌العاده نفیس و منحصر به فرد در دنیا را به ژاکلین کندی همسر رئیس جمهور وقت آمریکا هدیه داد. این جواهرات بی‌نظیر متعلق به همسر «ریچارد شیردل» بودند که محمدرضا پهلوی آن را از یک جواهر فروش در لندن به مبلغ دو میلیون پوند خریداری کرده بود.

ژاکلین چنان تحت‌تأثیر این هدیه بی‌نظیر و گران‌قیمت محمدرضا قرار گرفت که جلوی همه میهمانان، محمدرضا را بوسید! اما در برابر این هدیه بزرگ شاه، کندی یک تابلوی نقاشی آبرنگ به فرح داد و گفت: این نقاشی از کار‌های خود او در زمان تحصیل در کالج بوده است!

ژاکلین هم یک کراوات رنگ و رورفته و کهنه به محمدرضا هدیه داد و ادعا کرد که این کراوات متعلق به جرج واشنگتن بوده است! هدایای رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش به شاه و فرح، حتی یک دلار هم ارزش نداشتند! موقعی که شاه و فرح به محل اقامتشان برمی‌گشتند، فرح در حضور محمدرضا فحش رکیکی به کندی و همسرش داد و گفت: این‌ها به هر میهمان خارجی یک کراوات مستعمل می‌دهند و ادعا می‌کنند متعلق به جرج واشنگتن یا آبراهام لینکلن بوده است!»

این نوع برخورد آمریکایی‌ها با محمدرضا پهلوی مربوط به دوران سلطنت اوست و پس از فرار او از ایران رفتار آمریکایی‌ها با شاه بسیار تحقیر آمیزتر از گذشته می‌شود. محمدرضا پهلوی که در طول سلطنت خود به دنبال حفظ منافع غرب و در راس آن آمریکا بود، پس از فرار از ایران عملا به مهره‌ای سوخته تبدیل شده و در این زمان دولت آمریکا رفتن شاه به این کشور را به نفع خود نمی‌داند.

تحقیر شاه توسط آمریکایی‌ها پس از فرار از ایران
شاه چند ماه پس از فرار از ایران و آوارگی بین چند کشور بیماریش شدت می‌گیرد و حالش وخیم می‌شود، در این زمان بنا به توصیه پزشکان او باید برای درمان به بیمارستانی مجهز برود. سرانجام آمریکایی‌ها به خاطر وضعیت بیماری شاه اجازه مسافرت شاه و همسرش را تنها برای مدت کوتاهی به آمریکا آن هم با ویزای توریستی صادر می‌کنند و شاه در بیمارستانی در نیویورک بستری می‌شود. شاید یکی از بدترین لحظات برای شاه در واپسین ماه‌های حیاتش همین اقامت کوتاه مدتش در آمریکا بود، چراکه پس از ترخیص از بیمارستان نیویورک، او و همراهانش که هنوز مقصدی برای سفر نداشتند به طور موقت به پایگاهی در تگزاس منتقل می‌شوند و شاه در آنجا در بیمارستانی مخصوص به بیماران روانی ارتش آمریکا بستری می‌شود. پس از مدتی هم با پایان یافتن مهلت اقامت شاه در این کشور، مقامات آمریکایی به وی اطلاع می‌دهند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران، امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و شاه که غیر از پذیرفتن، چاره‌ دیگری نداشت خاک آمریکا را ترک می‌کند.

بیشتر بخوانید:
به شاه گفتم ۴۵ روز تفریح در سوئیس کافی است
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
ماجرای طمع شاه به همسر رئیس جمهور فیلیپین +عکس

ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا
ماجرای شوخی مستهجن اعلی حضرت با مادرش
اصرار شاه بر انتخاب دوست دختر برای ولیعهد ۱۴ ساله!
آخرین آرزوی محمدرضا پهلوی قبل از مرگ چه بود؟
دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور
روزی که شاه ایران در خیابان فردوسی تحقیر شد
چرا فساد شاه بعد از ازدواج با فرح اوج گرفت؟
https://jahannews.com/vdccs0qmm2bqps8.ala2.html
jahannews.com/vdccs0qmm2bqps8.ala2.html
برچسب ها: فرح فرح پهلوی شاه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
«وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنينَ وَلٰكِنَّ المُنافِقينَ لا يَعلَمونَ»؛
عزت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است؛ ولی منافقان نمی‌دانند!
(سوره مبارکه المنافقون آیه ۸)
محمد
Iran, Islamic Republic of
از تحلیلهای ابکی و سطحی شما از دوران پهلوی خندم میگیره .
Iran, Islamic Republic of
خوب بخند عزیزم😁
حرف حق تلخه
Iran, Islamic Republic of
برو تاریخ کشورت رو بخوان الکی نظر نده
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
از این موارد و بدتر از این را آنقدر اطرافیان نزدیک شاه در کتابهای خود نوشته اند که نیازی به مراجعه به غیر آن نیست.
Syrian Arab Republic
بهتره از شخصیت آبکی شاهنشاه قدرقدرت قوی شوکت مدعی گشاینده دروازه های تمدن بزرگ به روی ملت ایران بخندی! اینها تحلیل نیست؛ واقعیات تلخی است که برخی از نوباوگان هوسباز امروز آنها را افسانه می پندارند! کارگزاران این کشور آنقدر حقیر بوده اند که سرگذشت آنها مانند افسانه است.
Iran, Islamic Republic of
......
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
شما ثابت کنید خوب هستید واپسگرا نباشید ماشین نظام دنده عقب ندارد . حرکت روبه جلو است .زنده باد عدالت و جمهوری اسلامی
Iran, Islamic Republic of
خودت کجا بودی؟
مشتی
Iran, Islamic Republic of
از تاریخی که خوندم تا الان تصورم اینه که وضع ایران ان زمان در بخش پولی دقیقا مانند کشوری است که الان حکم گاو شیرده را برای امریکا دارد.!!
سارا
Iran, Islamic Republic of
دروغ ننویسید،، تو کجا بودی اون موقع .
س خ
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید خود شما اون موقع کجا تشریف داشتین؟!
Iran, Islamic Republic of
...
United States
....
امیر
Iran, Islamic Republic of
........
.
امریکاییها برای هر کاری که انجام میدن تحقیر کردن چاشنی کارهاشونه عربستان رو در همین دوران داریم اینقدر هم دور نریم
محمود
Iran, Islamic Republic of
شاه پول مردم ایران را به آمریکا داد و کشور را به نابودی کشاند