جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۲
عرب سرخی، چهره برجسته اصلاح طلب:

روحاني در سال ۹۲ مناسب‌ترین گزینه بود/ اوباما هم دنبال بهبود روابط با ایران بود هم سیاست‌های مثبتی در منطقه اتخاذ کرد!

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 753242
وقتي آقاي روحاني در سال 92 به رياست‌جمهوري رسيد‌، کشور درگير مشکلات بزرگي بود. دولت وعده مذاکره و حل مشکلات هسته‌اي را داد و تقريبا اين اقدامات را به سرانجام رساند
روحاني در سال ۹۲ مناسب‌ترین گزینه بود/ اوباما هم دنبال بهبود روابط با ایران بود هم سیاست‌های مثبتی در منطقه اتخاذ کرد!
گروه سیاسی جهان نيوز: فیض‌الله عرب‌سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب مدعی شده است: «تلاش‌ دولت اوباما تنها محدود به بهبود روابط با ايران نبود بلکه سياست‌هاي مثبتي را در منطقه اتخاذ کرد». البته که اصلاح طلبان به طور کلی با فهم واقعیات مشکل دارند. برای اطلاع این فعال اصلاح طلب و دوستانشان باید یادآور شد در جریان مذاکرات برجام بارها و به طور بی سابقه ای ایران به حمله نظامی تهدید شد. اولین ناقض برجام همین تیم اوباما بودند. معیار اصلی تحریم ها علیه ایران همین تیم بودند. جالب تر آنکه داعش در زمان اوباما تشکیل و به جان منطقه انداخته شد.

همین کج فهمی ها باعث شده است که در این روزها تریبون داران جریان اصلاحات به همراه رسانه هایی که در اختیار دارند با راه اندازی موج ذوق زدگی از آمدن بایدن در پی انحراف افکار عمومی باشند.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات عرب سرخی را در ادامه خواهید خواند:

*وقتي آقاي روحاني در سال 92 به رياست‌جمهوري رسيد‌، کشور درگير مشکلات بزرگي بود. دولت وعده مذاکره و حل مشکلات هسته‌اي را داد و تقريبا اين اقدامات را به سرانجام رساند تا اينکه کشور به نقطه‌اي رسيد که موفق شد توافقي را امضاکند. با امضاي اين توافق، بخش‌هاي مهمي از مشکلات اقتصادي جامعه برطرف شد. اين نکته‌اي نيست که پنهان باشد و همه شاهد بودند که تورم در دولت اول آقاي روحاني به زير 10 درصد رسيد، روابط ايران با جهان بهبود پيدا کرد و بعضي از تحريم‌ها حذف شد اما با بازگشت ترامپ، اتفاقاتي در عرصه جهاني رخ داد، تحريم‌ها بازگشت، شرايط اقتصادي دچار به‌هم‌‌ريختگي شد، نرخ تورم بالا رفت و مردم با سختي‌ها و مشکلات زيادي روبه‌رو شدند.

*در چهار سال اول دولت روحاني با دولتي در آمريکا روبه‌رو بود که به اعتراف جهان، تلاش داشت با ايران روابط بهتري برقرار کند. تلاش‌ دولت اوباما تنها محدود به بهبود روابط با ايران نبود بلکه سياست‌هاي مثبتي را در منطقه اتخاذ کرد اما در چهار سال دوم دولت روحاني، دولتي در آمريکا بر‌سر کار آمد که به گواه جهانيان، رئيس آن يعني ترامپ ، بدترين، خشن‌ترين، بي‌منطق‌ترين و بي‌نزاکت‌ترين رئيس‌جمهور آمريکا بود. همه اين موارد نشان‌دهنده آن است که شرايط بيروني عوض شده و شرايط داخلي هم تغيير پيدا کرده است. برجام نمي‌توانست بدون‌موافقت حاکميت امضا شود. برجام با حمايت همه ارکان نظام امضا شده است و نبايد فراموش کنيم که مجلس قبل طي نيم ساعت، برجام را تصويب کرده است. در اين ميان نبايد به تلاشي که براي ناکارآمدکردن دولت صورت مي‌گيرد، بي‌توجه بود.

*مساله‌اي که وجود دارد اين است که دولت به طور صددرصدي در اعتماد از دست رفته مردم مقصر است و اين را بدانيد که اصلاح‌طلبان براي رياست‌جمهوري آقاي روحاني به اجماع رسيده بودند. از طرفي آقاي واعظي در روزهاي گذشته سخنان انتقاداتي از آقاي خرازي و اصلاح‌طلبان داشت و گفت چه کردند که آقاي روحاني آمد و حالتي از طلبکاري وجود داشت. من وارد اين بحث نمي‌شوم. اصلاح‌طلبان آقاي روحاني را در ميان نامزدهاي موجود، مناسب‌ترين تشخيص دادند و از او حمايت کردند. اين تشخيص به نظر من همچنان درست است. يعني حتما اگر به فهرست نامزدهاي آن انتخابات رجوع کنيم، من باز هم مي‌گويم آقاي روحاني در آن ليست مناسب‌تر از همه است. بنابراين اگر امروز همان ليست مقابل من باشد و بخواهم انتخاب کنم، باز هم همان انتخاب را مي‌کنم. اينکه دولت با اصلاح‌طلبان بد تا کرده يا خوب موضوع ديگري است. چند کانديدا در انتخابات 92 حضور داشتند که آقاي روحاني بهتر از همه بود. بنابراين به او راي داديم که معنايش اين نيست آقاي‌روحاني نامزد ماست يا آقاي روحاني هيچ اشکالي ندارد. معناي اين انتخاب آن نيست که آقاي روحاني بهترين عملکرد را داشته است. بلکه نشان‌دهنده آن است که آقاي روحاني در آن ليست بهتر از همه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
گزینه مناسبی برای شما ها بود و دولتش جز بدبختی برای مردم هم چیزی نداشت!
علی
Iran, Islamic Republic of
توکه تو این 7 سال ندونستی روحانی چه بلایی سر کشور و مردم آورده، تا آخر عمر هیچی نخواهی دونست.!!
Bulgaria
یکی از اقدامات اوباما تاسیس و رها سازی ارازل و اوباش داعشی در منطقه بود.!!!
دومین آنها تحمیل برجام به ایران و تعطیل کردن تمام فعالیت های هسته ای این کشور بود.!!!
سومین اقدام اوباما کسب وجه برای یک کشور حامی تروریسم ( آمریکا) و پنهان شدن این کشور جنایتکار پشت پرده انسان دوستی است.!!!
البته اقدامات ایشان و دولت مطبوعش فراتر از این حرفها ست !!!
مهدی
United States
از روی شهدای مدافع حرم خجالت بکش حداقل
اوباما داعش ساخت/ میفهمی یعنی چی
همونی که به 40 کیلومتری تهران رسیده بود نصفتون رنگتون پریدهب ود
Iran, Islamic Republic of
....!
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله خداوند خدمات شما را از ما بگیرد
United States
....
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
اما امروز مشکلاتی که از مدیریت جناب روحانی حقوقدان و شرکا برای مردم بوجود آوردند بمراتب از مشکلات ۹۲ بیشتر است. و این را مردم با پوست استخوان حس می کنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای عرب سرخی خیلی بیانیه می دهید بگو چکاری برای معیشت ملت انجام دادی.
Iran, Islamic Republic of
آقای اصلاحات! اگر اوباما دنبال رابطه با ایران بود چرا پس از دست و دل بازی ما در برجام، اولین رییس دولتی بود که در پسابرجام شروع به اعمال تحریم علیه ایران کرد؟!
Iran, Islamic Republic of
بیشترین تحریمها وبالاترین تهدیدها(گزینه نظامی روی میز)زمان اوباماانجام شد.
Iran, Islamic Republic of
اگه میتونی برو این حرف ها را بین مردم بزن