پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲
پاسخ به ادعای اصلاح طلبان؛

ترکان: انتخاب روحانی در سال ۹۲ از روی استیصال نبود/ واعظی مواضع روحانی را مطرح می‌کند

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 752879
بیشتر کارهایی که به اصطلاح در دولت یازدهم با محوریت معاون اول انجام می‌شد، در دولت دوازدهم با محوریت رئیس‌دفتر انجام شد.
ترکان: انتخاب روحانی در سال ۹۲ از روی استیصال نبود/ واعظی مواضع روحانی را مطرح می‌کند
گروه سیاسی جهان نيوز: اکبر ترکان، فعال اصلاح طلب و عضو شورای حزب اعتدال و توسعه با فرهیختگان گفت‌وگو کرده و انتخاب روحانی در سال 92 را از سر استیصال نمی‌داند؛ موضوعی که دقیقا نقطه مقابل ادعای اصلاح طلبان استت.

همچنین گفته ترکان مبنی بر اینکه واعظی مواضع روحانی را بیان می کند به خوبی و همان طور که واضح بود نشان می دهد پاسخگویی صریح و حملات تند رئیس دفتر روحانی به اصلاح طلبان همان مواضع رسمی روحانی است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این مصاحبه را در ادامه خواهید خواند:

*آن چیزی که مسلم است و در سال 92 و همچنین سال 96 اتفاق افتاد، حمایت قاطع جریان اصلاح‌طلبی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت‌ روحانی بود.

*من از این موضوع اطلاعی ندارم که (اصلاح‌طلبان و روحانی) با هم توافقی کرده باشند یا توافقی را به‌ثمر نشانده باشند. به‌نظرم چنین توافقی نبوده است. آنها تصمیم گرفتند از ایشان حمایت کنند.

*در سال 92 انتخاب همه ما روحانی بود، نه اینکه چاره‌ای نداشتیم و از روی استیصال انتخاب کرده باشیم. بهترین انتخاب آن زمان ‌ روحانی بود. آنچه به خیر و صلاح بود، این بود که ‌روحانی رئیس‌جمهور شود.

*بالاخره رئیس دفتر رئیس‌جمهور نزدیک‌ترین فرد به رئیس‌جمهور است. در نتیجه مواضع رئیس‌جمهور را بیشتر دفتر او بیان می‌کند.

*بیشتر کارهایی که به اصطلاح در دولت یازدهم با محوریت معاون اول انجام می‌شد، در دولت دوازدهم با محوریت رئیس‌دفتر انجام شد.

*اصلاح‌طلبان اطمینان ندارند از افراد و نیروهای اصلاح‌طلب کسی تایید صلاحیت شود.

بیشتر بخوانید:
انگلیس بی‌حساب کاری نمی‌کند، نباید اقدام متقابل کنیم!
رقبای انتخاباتی روحانی کینه‌توز هستند!
مقاومت منطقی یعنی همین برجام!

انرژی هسته‌ای چقدر می‌ارزد که ما برایش اینقدر هزینه کرده‌ایم؟

*اینهایی که از اصلاح‌طلبان صحبت کردند و من نظرات آنها را شنیده‌ام، در میان آنها تمایل به ‌لاریجانی را درخشان ندیدم. یکی، دو نفر شاید مثبت حرف زده باشند، ولی بقیه نگاه مثبتی نداشتند.

*ظریف فردی جدی است و اگر بگوید نمی‌آیم عمل می‌کند. من هم بعید می‌دانم وارد میدان انتخابات شود.

*گفت‌وگوهای پراکنده‌ای (درباره انتخابات ۱۴۰۰) در میان اعضای حزب اعتدال و توسعه شده، ولی هنوز در جلسه جامعی این موضوع بحث نشده که آنها چه موضعی خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خراسانی
Iran, Islamic Republic of
.....
Germany
....