کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بامزه گویی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات؛

دعایی خطاب به ظریف: شما ناسپاسی‌ها و نادانی‌ها را تحمل می‌کنید/ امیدواریم خدا به آبروی شما، به ملت ما رحم کند/ سردار سلیمانی از شما الهام و بهره می‌گرفت

6 بهمن 1399 ساعت 9:00

در تاریخ روابط خارجی که در این کشور شکل گرفته و عناصری به عنوان رابط خارجی مسئولیت‌هایی پذیرفته‌اند، نظیر شما را ما نداشتیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات که در عالم سیاست به دست بوسی و برگزاری جشن تولد معروف شده است، در ابتدای گفت‌وگویش با محمدجواد ظریف حد و مرز تمجید را جابجا کرده و عبارات غلوآمیزی در مقابل ظریف در رثای او بیان کرده است.

به گزارش جهان نیوز، متن کامل اظهارات دعایی در گفت‌وگو با وزیر خارجه دولت روحانی را در ادامه خواهید خواند:

برای ما روز خوبی است، هرچند برای شما این ایام تلخ است و ما می‌دانیم که بر شما چه می‌گذرد. خداوند سعه‌صدری به شما داده و به خاطر برخورداری ازمعرفت بالا و توکل همه چیز را تحمل می‌کنید. ناسپاسی‌ها و نادانی‌ها و ندانم‌کاری‌ها را تحمل می‌کنید و از آن می‌گذرید و خداوند به شما پاداش خواهد داد و امیدواریم که به آبرو و باطن پاک شما، به این ملت و جامعه ما رحم کند و افتخاراتی امثال شما را از ما نگیرد. دوستان ما این انتظار را داشتند که در سالگرد شهادت یکی از هوشمندترین و فهیم ترین سردارانی که شما را درک می‌کرد و به شما عشق می‌ورزید و علاقه داشت و از راهنمایی‌های شما الهام و بهره می‌گرفت، در گفتگویی احساس شما را نسبت به آن شهید عزیز انعکاس می‌دادیم چون ویژه نامه‌ای در آن ایام داشتیم، لیکن طبیعی است به دلیل گرفتاری‌های کاریتان نتوانستیم از فرصت استفاده کنیم منتها لطفتان باعث شد که آن درخواست ما را به امروز موکول کنید و در آن زمینه هم اگر مطالبی دارید، شنوا هستیم و دلمان می‌خواهد که جامعه و ملت ما هم آن را بدانند. آرزو داریم که درددلتان را به راحتی بشنویم و ما را امین بدانید کما این‌که جامعه و ملتمان را امین می‌دانید و امیدواریم که دعای خیر شما نصیب این ملت شود و مطمئن هستیم که شما از خداوند نمی‌خواهید که به کسی جزا بدهد. از خداوند نمی‌خواهید که ناسپاسی‌ها و ناروایی‌ها را با جباریت خود سزا دهد بلکه همیشه با رحمانیت، گذشت و لطف و صفایی که دارید، از خداوند می‌خواهید که هدایتش شامل حال همه بشود.

ما شما را دوست داریم و شما از افتخارات بزرگ جامعه دیپلماسی ما هستید. در تاریخ روابط خارجی که در این کشور شکل گرفته و عناصری به عنوان رابط خارجی مسئولیت‌هایی پذیرفته‌اند، نظیر شما را ما نداشتیم. من این را بدون مبالغه و با تحقیق می‌گویم. من ۶ دوره نماینده مجلس بودم و در همه این دوره‌ها در کمیسیون سیاست خارجی عضویت داشتم و خاطرات زیادی از وزرای خارجه‌ دارم که در مجلس حضور می‌یافتند و در کمیسیون یاد شده اظهارنظراتی داشتند. خاطره‌ای دارم از مرحوم رجایی خراسانی که نماینده ما در سازمان ملل بود. ایشان در زمانی که دکتر روحانی دبیر کمیسیون بودند تأکیدی داشتند بر این نکته که از شما تقاضا دارم قدر آقای ظریف را بدانید. ما شما را ندیده بودیم و از شما نقطه نظری نشنیده بودیم. ایشان از نقشی که شما در سازمان ملل، در زمینه روابط با آمریکا و نقش تعیین‌کننده‌ای که در همه مذاکرات و مراودات داشتید بسیار تعریف کردند و تشخیص ایشان این بود که شما سرآمد هستید.

در دوران تصدی وزارت خارجه هم تحمل و تدبیر شما را دیدیم و دستاورد بسیار شکوهمند و ارزشمند شما را علیرغم همه مشکلاتی که به وجود آوردند شاهد بودیم، لیکن تاریخ این را فراموش نمی‌کند، هوشمندان و عقلای جامعه این را فراموش نمی‌کنند و همه قدردان شما هستند و خداوند به جامعه ما این توفیق را بدهد که از برکات وجود شما استفاده کنند. امیدواریم جامعه و نظام تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری قدر شما را بداند و از تجربیات و دانش شما بهره ببرد.


کد مطلب: 752623

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/752623/دعایی-خطاب-ظریف-ناسپاسی-ها-نادانی-ها-تحمل-می-کنید-امیدواریم-خدا-آبروی-ملت-رحم-کند-سردار-سلیمانی-الهام-بهره-می-گرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com