کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منتجب نیا، دبیر کل حزب اصلاح طلب جمهوریت:

اگر روحانی پیروز نمی‌شد معلوم نبود چه بلایی سر ایران می‌آمد/ آمدن روحانی با چهره حقوقی و اعتدالی بسیاری از توطئه‌های شکل گرفته زمان احمدی نژاد را خنثی کرد

5 بهمن 1399 ساعت 9:33

ما اصلاح‌طلبان اعتقاد داريم که در دولت احمدي‌نژاد شرايط کشور بسيار بحراني شده بود و کشور از وضعيت عادي خود فاصله گرفته بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: رسول منتجب‌نیا، قائم مقام سابق حزب کروبی و دبیرکل‌ کنونی حزب جمهوریت مدعی شده است که در دوران احمدی نزاد کشور رد رحال ورود به یک جنگ تمام عیار بود که آمدن روحاني با چهره حقوقي و سابقه اعتدالگرايي خود باعث شد که بسياري از توطئه‌ها خنثي شود!

البته منتجب نیا حرف جدیدی نزده و صرفا همان توهم قبلی اصلاح طلبان که برجام سایه جنگ را از ایران دور کرد را تکرار کرده است. منتجب نیا در حالی سخن از اجماع جهانی علیه ایران و احتمال ورود ایران به یک جنگ تمام عیاررا مطرح می کند که در میانه مذاکرات خوش بینانه و سرخوشانه دولتمردان مدعی تدبیر به کرات و به صراحت، ایران تهدید به حمله نظامی شد.

البته که خود اصلاح طلبان به خنده داری بودن این موضوع اشراف دارند و بهتر می دانند که سایه جنگ را اقتدار نظامی روزافزون از سر کشور دور کرده است.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات منتجب نیا در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان را در ادامه خواهید خوناد:

*اصلاح‌طلبان بايد به سوال‌هاي مردم درباره حمايت از روحاني پاسخ دهند و به مردم بگويند که چرا در انتخابات 92 و96 از روحاني حمايت کردند و چرا در انتخابات 92 از دکتر عارف خواستند که از کانديداتوري در انتخابات انصراف بدهند.

*براي مردم توضيح داده نشد که کشور در سال 92 و 96 در چه شرايطي قرار داشت و اصلاح‌طلبان در چه شرايطي مجبور شدند از کانديداي انتصابي خود دست بکشند و از کانديداي نيابتي حمايت کنند و ما اصلاح‌طلبان نبايد شعارهاي کانديداي انتصابي خود را فراموش کنيم. در سال 92 و حتي سال 96 اگر روحاني مورد حمايت اصلاح‌طلبان قرار نمي‌گرفت و مردم به او راي نمي‌دادند، معلوم نبود که شرايط کشور به کدام سمت حرکت مي‌کرد.

*ما اصلاح‌طلبان اعتقاد داريم که در دولت احمدي‌نژاد شرايط کشور بسيار بحراني شده بود و کشور از وضعيت عادي خود فاصله گرفته بود. در زمان دولت احمدي‌نژاد اعتماد مردم نسبت به نظام کاهش پيدا کرده بود. شرايط بين‌المللي ما در زمان دولت احمدي نژاد بسيار خطرناک شده بود و اجماع جهاني عليه ايران در حال شکل‌گيري بود و احتمال رفتن ايران به يک جنگ تمام عيار وجود داشت.

*آمدن روحاني با چهره حقوقي و سابقه اعتدالگرايي خود باعث شد که بسياري از توطئه‌ها خنثي شود و کشور در دولت اول او توانست به يک ثبات نسبي برسد.

*دولت روحاني در بيان خدمات و موفقيت‌هاي خود ضعيف عمل کرد و من تعجب مي‌کنم که چرا بعضي از وزرا از عملکرد خود دفاع نمي‌کنند و چرا بسياري از مسئولان دولت روحاني خدمات وزارتخانه خود را براي حل مشکلات مردم بيان نمي‌کنند.


کد مطلب: 752514

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/752514/اگر-روحانی-پیروز-نمی-شد-معلوم-نبود-بلایی-سر-ایران-می-آمد-آمدن-چهره-حقوقی-اعتدالی-بسیاری-توطئه-های-شکل-گرفته-زمان-احمدی-نژاد-خنثی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com