کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزنامه اصلاح طلب:

آمریکا ابرقدرت است/ یک چهارم اقتصاد جهان را در اختیار دارد/ مردم ایران هم از جنگ‌طلبی خسته شده‌اند/ ترجيح می‌دهند هزينه‌ها صرف رفاه‌شان شود

4 بهمن 1399 ساعت 15:40

امروز يک واقعيت اجتماعي در ايران اين است که مردم از جنگ‌طلبي خسته شده‌اند. امروز از چنين رويکردهايي استقبال نمي‌کنند و ترجيح مي‌دهند هزينه‌ها صرف رفاه آن‌ها شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه اصلاح طلب آرمان در گفت‌وگو با فردی به نام بهمن آرمان که از او به عنوان اقتصاددان یاد کرده است سعی نموده تا حرف های سیاسی و تکراری همیشگی را از دریچه اقتصاد بیان کند. برای نمونه فرد مصاحبه شونده گفته است که مردم ایران از جنگ طلبی خسته شده اند. این جمله در یک تهمت آشکار به معنای آن است که سیاست های جمهوری اسلامی جنگ طلبانه است. ظاهرا در قاموس این طیف تفکری دفاع هوشمندانه از جان و مال و ناموس و عزت مردم برای جلوگیری از تعرض دشمن جنگ طلبی تعریف می شود و به طور کلی جلوی ابرقدرت‌های متعرض در زمینه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و.... باید سر تعظیم فرود آورد. اتفاقا مقاومت برای رفاه است و هدف دشمن از فشارها هجمه به معیشت مردم است اما اصلاح طلبان حملات دشمن را خواسته یا ناخواسته در راستای تکمیل پازل همان دشمن تفسیر می کنند و لقب «جنگ طلب» را به جای دشمن به جبهه خودی نسبت می دهند.

یادآور می شود این مصاحبه در روزنامه خاندان هاشمی انجام شده و اتفاقا رئیس فقید مجمع تشخیص هم در اوج جولان تروریست های داعش معتقد به کاهش قدرت نظامی و گفتمان سازی بود.

سوال جدی آنجاست که اصلاح طلبان چگونه هنوز آمریکای آشفته و پر از بدهی را که با همه اعوان و انصار خود برای شکست جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت ناکام ماند را هنوز ابرقدرت می نامند؟

این نکته را نیز باید اذعان کرد که آقای کارشناس اثرگذاری تحریم ها در اقتصاد ایران را چهل درصد ارزیابی کرده و سوءمدیریت مسئولان در عدم ساخت و ساز مسکن، راه و یا بی کفایتی در اوضاع بورس را بی ربط به تحریم دانسته است.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات آرمان را خواهید خواند:

*مردم ايران انتخابات آمريکا را به صورت دقيق رصد مي‌کردند. دليل اين کار نيز اين بوده که آينده خود را در نتيجه اين انتخابات جست‌وجو مي‌کرده‌اند. آمريکا يک ابرقدرت است که يک چهارم اقتصاد جهان را در اختيار دارد، از سوي ديگر داراي قوي‌ترين نيروي نظامي و پيچيده‌ترين سيستم مالي جهان است.



*امروز يک واقعيت اجتماعي در ايران اين است که مردم از جنگ‌طلبي خسته شده‌اند. امروز از چنين رويکردهايي استقبال نمي‌کنند و ترجيح مي‌دهند هزينه‌ها صرف رفاه آن‌ها شود.

*مردم ايران به قيمت به دست‌آوردن صلح، رفاه اقتصادي و آرامش به دنبال اين هستند که به زندگي عادي خود برگردند. دولت ايران بايد اين واقعيت‌هاي دروني را درک کند. درک کردن اين واقعيت نيز بدون رجز‌خواني و شعار دادن است و براساس منافع ملي خواهد بود. به همين دليل مردم ايران تمايل دارند دولت وارد گفت‌وگويي بشود که زمينه‌ساز رفع تحريم‌ها شود.

* نکته مهمي که بايد به آن توجه کرد اين است که همه مشکلات اقتصادي کشور متأثير ار تحريم‌هاي بين‌المللي نيست. شايد 40 درصد مشکلات اقتصادي ايران متأثر از تحريم‌ها باشد اما بقيه آن متأثر از سوء مديريت، ضعف مديريت و اعمال روش‌هاي امنيتي و اطلاعاتي در اقتصاد است.

* اگر به بحران به وجود آمده در بورس توجه کنيم اين بحران بيش از آنکه به سياست خارجي ارتباط داشته باشد به ندانم‌کاري و نداشتن اطلاعات کافي مديران ارتباط داشته است. ساختن مسکن و آزادراه‌ها در کشور که متأثر از تحريم‌ها نيست. اگر مسئولان کشور به‌واقع نگران وضعيت مردم هستند بايد به خوبي به پيامدهاي ناگوار مشکلات اقتصادي فکر کنند.


کد مطلب: 752459

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/752459/آمریکا-ابرقدرت-یک-چهارم-اقتصاد-جهان-اختیار-مردم-ایران-هم-جنگ-طلبی-خسته-شده-اند-ترجيح-می-دهند-هزينه-ها-صرف-رفاه-شان-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com