پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۴
پس از دو ماه درگیری در سیرک انتخاباتی آمریکا؛

مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا در شرایط امنیتی شدید/ بایدن و کاملا هریس سوگند یاد کردند/ بایدن: وقتی برای تلف کردن، نداریم/ حضور بوش، کری و سندرز +تصاویر و فیلم

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 752192
مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در کنگره این کشور در واشنگتن برگزار شد و طی آن جو بایدن تاکید کرد که کمتر کسی در تاریخ این کشور با چنین شرایط دشواری مواجه بوده است.
مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا در شرایط امنیتی شدید/ بایدن و کاملا هریس سوگند یاد کردند/ بایدن: وقتی برای تلف کردن، نداریم/ حضور بوش، کری و سندرز +تصاویر و فیلم
به گزارش جهان نيوز، جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در فاصله حدود یک ساعت مانده به آغاز مراسم تحلیف خود وارد کنگره آمریکا شد.

پیش از ورود بایدن به محل برگزاری مراسم تحلیف، ده‌ها نفر از مقامات کنونی و سابق آمریکا از جمله سه رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون) و نمایندگان سنا و همچنین مایک پنس معاون ترامپ وارد کنگره شدند.
 

تصویری از جان کری وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مراسم تحلیف بایدن


تصویری از حضور سناتور برنی سندرز، رقیب بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در مراسم تحلیف


 بیل و هیلاری کلینتون هم وارد ساختمان کنگره شدند


جورج بوش به همراه همسرش برای قرار در جایگاه خود وارد محوطه کنگره شدند


تصویری از سناتور جمهوری خواه تد کروز در مراسم تحلیف بایدن


 میشل و باراک اوباما برای قرار گرفتن در جایگاه خود دعوت شدند


عکس یادگاری سناتور لیندسی گراهام با نیروهای گارد ملی در مسیر مراسم تحلیف


ورود فرزندان و نوه‌های جو بایدن به جایگاه برای آغاز رسمی مراسم تحلیف


 دعوت از مایک پنس معاون دونالد ترامپ و همسرش برای حضور در جایگاه


دعوت از کامالا هریس و همسرش برای حضور در جایگاه


جو بایدن و همسرش برای حضور در جایگاه ویژه پیش از آغاز رسمی مراسم دعوت شدند


تصویری از باراک اوباما؛ ۴۴ مین رئیس جمهور آمریکا در مراسم تحلیف


مراسم تحلیف بایدن آغاز شد


 کامالا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور جدید امریکا سوگند یاد کرد.
 
مراسم سوگند او را قاضی سوتومایر که نخستین زن رنگین پوست و لاتین تبار دیوان عالی است برگزار کرد.

پس از سوگند هریس، جنیفر لوپز به اجرای برنامه پرداخت تا مراسم برای برنامه بعدی که سوگند جو بایدن است آماده تر شود.

پس از آن جوزف بایدن سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد تا رسما دوران ریاست خود را در کاخ سفید آغاز کند.

وی در سخنرانی پس از این مراسم سوگند، گفت: امروز روز دموکراسی است. امروز روز آمریکاست. امروز روز امید است.

وی در سخنانی که اشاره به ناآرامی‌های اخیر اجتماعی و سیاسی در آمریکا داشت، گفت: علی رغم حمله اخیر به کنگره ما بار دیگر کنار هم قرار گرفتیم تا انتقال مسالمت‌آمیز قدرت انجام شود. امروز ما نه پیروزی یک نامزد انتخاباتی بلکه پیروزی یک آرمان را جشن می‌گیریم.

بایدن ادامه داد: من امروز همان سوگندی را یاد کردم که جورج واشنگتن یاد کرد. کمتر کسی در تاریخ ما با چنین شرایط دشواری مواجه بوده است.

وی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و جهان گفت: ویروسی که کشور را در نوردیده و جان هزاران نفر را گرفته است. میلیون‌ها شغل از دست رفته و هزاران کسب‌وکار تعطیل شده‌اند.

بایدن افزود: ما باید با نژادپرستی و تروریسم داخلی مبارزه کنیم. می‌خواهم آمریکا را بار دیگر متحد کنم و از همه می‌خواهم در راه دستیابی به این آرمان به من کمک کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: کمتر کسی در تاریخ ما با چنین شرایط دشواری مواجه بوده است. ویروسی که کشور را در نوردیده و جان هزاران نفر را گرفته است. میلیون‌ها شغل از دست رفته و هزاران کسب‌وکار تعطیل شده‌اند. ما باید با نژادپرستی و تروریسم داخلی مبارزه کنیم.

وی افزود: می‌خواهم آمریکا را بار دیگر متحد کنم و از همه می‌خواهم در راه دستیابی به این آرمان به من کمک کنند.

بایدن ادامه داد: برخی فکر کردند می‌توانند با استفاده از آشوبگران دموکراسی ما را نابود کنند. این اتفاق هرگز هرگز هرگز رخ نخواهد داد.

وی تاکید کرد: اختلاف نظر نباید به تفرقه منجر شود. من رئیس‌جمهور همه ملت آمریکا هستم. قول می‌دهم که برای آنهایی که در انتخابات از من حمایت نکردند، به اندازه کسانی که حمایتم کردند تلاش کنم. من می‌دانم که بسیاری از هموطنان ما امروز نگران شغل خود هستند، نگران بیمه خود هستند، نگران آینده خود هستند.

رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: در این شرایط ما باید اختلافات را کنار بگذاریم. ما به یکدیگر نیاز داریم. ما برای عبور از این زمستان سیاه به یکدیگر نیاز داریم. ما برای عبور از این همه‌گیری (کرونا) باید یک ملت باشیم.
 


ترامپ: برای موفقیت بایدن دعا کنید
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در واپسین روز ریاست خود بر کاخ سفید طی یک نطق خداحافظی اظهارات جدیدی مطرح کرد.

او در ابتدای سخنرانی خداحافظی خود گفت چهار سال پیش اولین فردی بود که توانست از خارج از حلقه قدرت و سیاست به ریاست جمهوری برسد. وی در ادامه به بیان دستاوردهای خود پرداخت و گفت طی این چهارسال «برای مقابله با چین بیش از هر زمان دیگری جهان را متحد کردم».

ترامپ همچنین مدعی شد: «پس از دهها سال، اولین رئیس جمهوری بودم که در دوره ریاست جمهوری خود هیچ جنگ جدیدی را آغاز نکرد.»

وی اما در عین حال گفت که "با صرف حدود ۳ تریلیون دلار، ارتش آمریکا را کاملا بازسازی و قدرت آمریکا را در داخل و رهبری و احترام به آمریکا را در خارج از کشور احیا کردم."

رئیس‌جمهورِ سابق آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خداحافظی خود ادعا کرد که در دوران ریاست جمهوری خود بزرگترین اقتصاد تاریخ جهان را در آمریکا ایجاد کرده و آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز جهان تبدیل کرده است.

وی با وجود تلفات بی‌شمار کرونا در آمریکا، مدیریت خود در کنترل این بیماری را نیز عالی توصیف کرد و گفت: کاری که دولت دیگر در سه، چهار یا حتی ده سال انجام می‌داد را ما در ۹ ماه انجام دادیم و اولین واکسن کرونا را تولید کردیم.

ترامپ همچنین در این سخنرانی به ضدیت خود با ایران نیز اشاره کرد و از مقابله با ایران و ترور سردار سلیمانی به عنوان یکی از دستاوردهای دولت خود یاد کرد.

او در ادامه گفت که در دولت خود علاوه بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به چندین "معاهده صلح تاریخی" در منطقه خاورمیانه دست یافت که هیچ کس فکر آن را هم نمی‌کرد!

وی تصریح کرد که در پی این توافقاتِ به اصطلاح صلح، افق جدیدی در این منطقه بوجود آمده است که آینده‌ای روشن دارد.

ترامپ اشاره‌ای نیز به حمله طرفدارانش به کنگره داشت و گفت: این حمله اقدامی وحشتناک برای تمامی مردم آمریکا محسوب می‌شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین در پایان از مردم کشورش خواست برای موفقیت دولت بایدن دعا کنند و سپس تاکید کرد جنبشی که او و طرفدارانش آغاز کرده‌اند تازه در ابتدای راه است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی اشرفی نیا
Iran, Islamic Republic of
آمدن جو بایدن را به فال نیک میگیریم چون انتقام جمهوری اسلامی با وضعیت کنونی یکجا خواهد شد در واقع دو انتقام در یک برهه
انتقام از قاتل سردار دلها و انتقام از داعش افرینان
Iran, Islamic Republic of
درگیری انتخاباتی ایران شبیه چیه؟؟!
Iran, Islamic Republic of
سیرک انتخاباتی؟ تورو خدا تموم کنید دیگه...همه دنیا رو به خنده وا ندارید...چقدر از رفتن ترامپ ناراحت شدی جهان؟ جهانی شو
Iran, Islamic Republic of
جهان بهتر بود انقدر پوشش خبری نمی دادی . مگه چه خبر شده.!!؟؟ .