کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جواد امام، چهره نزدیک به خاتمی:

سید حسن به لحاظ اجتهادی پیشرفت خوبی کرده‌/ دیدگاه‌های فقهی او درباره مسائل روز برای نسل جدید جذاب است/ مدافع مردم و حق مدار و محبوب است

1 بهمن 1399 ساعت 10:52

از آنجا که سیدحسن خمینی با گرایشی حق مدارانه، در مقاطع مختلف اظهارنظرهایی در دفاع از حقوق مردم داشته است، عده‌ای احساس خطر می‌کنند و رو به تخریب می‌آورند.


گروه سیاسی جهان نیوز: جواد امام، چهره نزدیک به خاتمی و مدیرعامل بنیاد باران در ادامه رپرتاژ این روزهای اصلاح طلبان برای سید حسن خمینی که بیشتر شبیه یک سرگرمی برای افکار عمومی تلقی می شود، گفته است: «کرسی تدریس آقای سیدحسن خمینی در حوزه نیز با استقبال خوبی مواجه است. دیدگاه‌هایی هم که درباره مسائل روز مطرح می‌کنند برای نسل جدید بسیار جذاب و به روز است». فارغ از آنکه سید حسن خمینی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان حاضر به حضور در آزمون علمی شورای نگهبان نشده بود اما ظاهرا اصلاح طلبان برای نیل به منافع جناحی فکر می کنند که مسائل فقهی همچون یک هایپر مارکت است که با تنوع بخشی می توانند به جذب مشتری بپردازند. البته این کار در بین اصلاح طلبان مسبوق به سابقه است. در غرفه مربوط به آیت الله صانعی(مرجع مورد قبول اصلاح طلبان که جامعه مدرسین وی را فاقد ملاک های لازم دانسته بود) در یکی از ادوار نمایشگاه کتاب، بنری نصب شده بود و برای جذب برخی از فتاوای شاذ وی را به عنوان تبلیغ درج شده بود!

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات جواد امام را در ادامه خواهید خواند:

*به نظرم یکی از دلایل این موضوع، غربت اندیشه‌های امام در فضای مسلط بر جامعه امروز ماست. برخی گرایش‌ها که نهادهای رسمی تبلیغاتی را در کنترل دارند و متکی به ثروت و قدرت هستند، اندیشه‌های امام را کانالیزه می‌کنند و سعی بر این دارند که آنها را با رویکرد مورد علاقه خود به جامعه القاء کنند.
 
*این موضوع از این زاویه قابل بررسی است که برخی‌ها به صورت گزینشی آنچه مورد پسند خودشان است را به عنوان اندیشه امام در فضای رسانه به خورد نسل جدید می‌دهند. به نظر می‌رسد از آنجا که بیت امام و به‌طور ویژه آقای سیدحسن خمینی تبیین‌کننده اندیشه‌های امام در دوره جدید هستند، مورد غضب قرار دارند.

*خوشبختانه ایشان به لحاظ فقهی و اجتهادی پیشرفت خوبی کرده‌اند و بسیاری از فقها اجتهادشان را تایید کرده و به یادگار امام اجازه اجتهاد داده‌اند. کرسی تدریس آقای سیدحسن خمینی در حوزه نیز با استقبال خوبی مواجه است. دیدگاه‌هایی هم که درباره مسائل روز مطرح می‌کنند برای نسل جدید بسیار جذاب و به روز است.

بیشتر بخوانید:
دلایل تازه برای ریاست جمهوری حسن خمینی اعلام شد
مخالفت با ریاست جمهوری سید حسن، مخالفت با اندیشه امام است!

 
*از آنجا که سیدحسن خمینی با گرایشی حق مدارانه، در مقاطع مختلف اظهارنظرهایی در دفاع از حقوق مردم داشته است، عده‌ای احساس خطر می‌کنند و رو به تخریب می‌آورند. البته سطح تخریب‌ها در مقطع کنونی بیشتر شده است.

*با وجود همه تخریب‌هایی که صورت گرفته، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که یادگار امام از محبوبیت بالایی در میان مردم برخوردار است.

بیشتر بخوانید:
خاتمی با یک «تکرار می‌کنم» روحانی را روی کار آورد
اصلاح طلبان در سال ۹۲ و ۹۶ مصلحت نظام را در نظر گرفتند
قالیباف طمع پاستور دارد!/ فقط فکر ریاست جمهوری است
دلواپسان و دولت آمریکا دو روی یک سکه هستند!

یک عده در داخل کاری کردند که برجام با مشکل روبرو شود!

*اغراق نیست اگر بگویم که دوران آقای خاتمی، درخشان‌ترین دوران در توسعه و پیشرفت کشور بود. بنابراین نوستالژی دوره آقای خاتمی باعث می‌شود تا وقتی نام ایشان یا کسانی که با او هم‌سو هستند مانند سیدحسن آقا در سطح جامعه مطرح شود، باوجود تخریب‌های سازمان‌یافته‌ای که هم از سوی جناح تمامیت‌خواه و هم از سوی براندازان علیه ایشان صورت گرفته، امید زنده گردد.

*امروز می‌بینیم گروه‌هایی از مردم دایما حرف از ناامیدی می‌زنند اما وقتی نام این بزرگان مطرح می‌شود، به سرعت عجیبی بارقه‌های امید در آنها دیده می‌شود.


کد مطلب: 752122

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/752122/سید-حسن-لحاظ-اجتهادی-پیشرفت-خوبی-کرده-دیدگاه-های-فقهی-او-درباره-مسائل-روز-نسل-جدید-جذاب-مدافع-مردم-حق-مدار-محبوب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com