کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل تازه برای ریاست جمهوری حسن خمینی/ شباهت به هاشمی، روابط خوب با خاتمی و عنوان نوه امام!

29 دی 1399 ساعت 11:36

نوه امام بودن هم مردم را ملزم نمي‌کند که حتما به او راي دهند. ولي به نظرم مردم به احترام امام به ايشان راي خواهند داد. کانديدا شدن حسن‌آقا در اين انتخابات انگيزه را براي حضور مردم بيشتر مي‌کند. ممکن است بسياري از طرفداران ايشان به احترام حضرت امام در انتخابات شرکت کنند و راي دهند.


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه رپرتاژ محور آرمان، در گزارشی به دلایل جدید خود برای رئیس جمهور شدن، سید حسن خمینی پرداخته است.

به گزارش جهان نیوز، این روزنامه اصلاح طلب در گزارش تبلیغاتی جدید خود نوشته است: هر روز يک نام به‌عنوان کانديداي جريان اصلاحات براي انتخابات 1400 مطرح مي‌شود. روزي جهانگيري، روزي ظريف و روزي ديگر حتي از لاريجاني سخن به ميان مي‌آيد اما يک نام بيش از همه مورد توجه است و آن هم آيت‌ا... سيد حسن خميني است. برخي از يادگار امام هراس ندارند، بلکه دغدغه آنها اداره کشور به آن نحوي است که بنيانگذار انقلاب اسلامي خواهان آن بود. به‌هرحال آيت‌ا... سيدحسن خميني بيش از هر مدعي، به ديدگاه امام خميني آگاه است و بيش از سايرين درصدد اصلاح انحرافات از خط امام برخواهد آمد که همين اصلاحات براي برخي خوشايند نيست و درصدد منصرف کردن نوه امام خميني با طرح ادعاهاي کذب هستند.

*اصلاح طلب بودن حسن خمینی و روابط خوب با خاتمی
این روزنامه نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی می افزاید: شايد برخي يادآور شوند که يادگار امام در سال 94 در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد و هنگام ثبت‌نام گفت: «بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شدم. دست يکايک مردم شريف را مي‌بوسم» و مدعي باشند که حساب خود را از اصلاح‌طلبان جدا کرده است اما بي‌ترديد سيدحسن خميني افکار اصلاح‌طلبانه دارد که انکارشدني نيست و از سوي ديگر نمي‌توان قرابتي ميان منش او با اصولگرايان تندرو و دلواپس يافت. همچنين روابط نزديک و خوبي با رهبر جريان اصلاحات دارد و به‌کرات از يکديگر حمايت کرده‌اند؛ بنابراين سيدحسن خميني در صورت ورود به کارزار انتخابات رياست‌جمهوري راي بالايي از سوي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان واقعي و پيرو خط امام کسب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
مخالفت با ریاست جمهوری سید حسن، مخالفت با اندیشه امام(ره) است!


*شباهت حسن خمینی با هاشمی رفسنجانی
این گزارش می افزاید: يکي از دلايلي که سبب توجه جامعه به يادگار امام مي‌شود، شباهت برخي رفتارهاي او با آيت‌ا... هاشمي است. از کلام سيدحسن خميني مشخص است که او استقامت و صبوري آيت‌ا... هاشمي را الگوي خود قرار داده است. درست است که آيت‌ا... هاشمي تکرارنشدني است اما از اظهارات و رفتارهاي سيدحسن خميني چنين برمي‌آيد که اشبه به آيت‌ا... هاشمي است.

*سید حسن عامل خارج شدن انتخابات از رکورد!
این رونامه همچنین از زبان هاشم‌زاده هريسي، هم نوشته است: يکي ديگر از مزاياي ايشان نوه حضرت امام خميني (ره) بودن است. اينکه مي‌گويم نوه حضرت امام بدين معنا نيست که حقي مضاعف پيدا مي‌کند، بلکه منظورم اين است نوه کسي که اين انقلاب و نظام را ايجاد کرده است، حق دارد که کانديداي رياست‌جمهوري شود و خود را در معرض راي مردم قرار دهد. مردم و کساني هم که به امام و بيت ايشان علاقه‌مندند اين حق را دارند که از کانديداتوري سيدحسن‌آقا حمايت کنند. اما اينکه مردم به ايشان راي دهند يا نه، در راستاي حقوق مردم است. نوه امام بودن هم مردم را ملزم نمي‌کند که حتما به او راي دهند. ولي به نظرم مردم به احترام امام به ايشان راي خواهند داد. کانديدا شدن حسن‌آقا در اين انتخابات انگيزه را براي حضور مردم بيشتر مي‌کند. ممکن است بسياري از طرفداران ايشان به احترام حضرت امام در انتخابات شرکت کنند و راي دهند. اين موضوع مي‌تواند انتخابات را از حالت رکود خارج سازد.


کد مطلب: 751870

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/751870/دلایل-تازه-ریاست-جمهوری-حسن-خمینی-شباهت-هاشمی-روابط-خوب-خاتمی-عنوان-نوه-امام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com