کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خواستن یا نخواستن لاریجانی؟

اختلاف در اردوگاه اصلاحات/ هاشمی‌طبا: اکثریت اصلاح‌طلبان با لاریجانی ائتلاف می‌کنند/ قوامی: عقلای جریان اصلاحات از لاریجانی حمایت نمی‌کنند

25 دی 1399 ساعت 11:26

خود لاریجانی هم به دلیل همراهی ویژه ای که با دولت روحانی خصوصا در ماجرای برجام داشت چندان در افکار عمومی جایگاهی ندارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: اختلاف در بین اصلاح طلبان روز به روز بیشتر می شود. گروهی از افراد این جریان معتقد هستند که کاندیداهای اصلاح طلبان فاقد مقبولیت و سبد رای لازم در جامعه هستند؛ پس باید با چهره هایی نظیر لاریجانی ائتلاف کرد. اما گروهی دیگر اعتقاد دارند که اصلاح طلبان باید حتما با یک اصلاح طلب شناسنامه دارد وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شوند.

در همین باره، سید مصطفی هاشمی طبا گفته است: «ائتلاف اصلاح طلبان با لاریجانی بعید نیست. به نظر می‌رسد که اکثریت اصلاح‌طلبان با لاریجانی ائتلاف می‌کنند البته اگر خودش بخواهند، شاید هم نخواهد. به نظر من اگر از سوی طیفی از اصلاح‌طلبان و طیفی از اصولگرایان حمایت شود، احتمال رای‌آوری هم دارد».

از سوی دیگر، ناصر قوامی، دیگر فعال اصلاح طلب، مخالف ائتلاف با فردی مثل لاریجانی است. این فعال اصلاح طلب گفته است: «هیچ اصلاح‌طلب سرشناسی که نگاه عقلانی داشته باشد از علی لاریجانی حمایت نمی‌کند. او رای نمی‌آورد. قبلا هم یک بار وارد انتخابات شده و شکست سختی خورده است. ضمن اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از وی هی منطق و دلیل و پایه‌ای ندارد. به نظر من عقلای اصلاح‌طلبان چنین نخواهند کرد».

البته که اصلاح طلبان چه در حوزه ائتلاف و چه در حوزه ورود با یک کاندیدای اصلاح طلب شانس چندان زیادی برای پیروزی ندارند. کارنامه اصلاح طلبان در هفت سال و نیم گذشته در دولت و همچنین عملکرد وکیل الدولگی آنها در مجلس دهم با محوریت فراکسیون امید خاطرات تلخی را در افکار عمومی رقم زده است که بیش از هرچیز مردم منتظر عذرخواهی این جریان هستند تا آنکه همین گروه برای آینده کشور نیز تصمیم بگیرند.

همچنین خود لاریجانی هم به دلیل همراهی ویژه ای که با دولت روحانی خصوصا در ماجرای برجام داشت چندان در افکار عمومی جایگاهی ندارد.

لازم به ذکر است به دلیل حساب ویژه طیف لاریجانی روی سبد آرای جریان اصلاحات، پس از اعلام نظر برخی فعالان این جریان مبنی بر عدم امکان ائتلاف با لاریجانی، حامیان رئیس سابق مجلس عصبانی شدند و ضمن تهدید اصلاح طلبان، آنها را فاقد توانایی لازم حتی برای عبور از فیلتر شورای نگهبان معرفی کردند.


کد مطلب: 751544

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/751544/اختلاف-اردوگاه-اصلاحات-هاشمی-طبا-اکثریت-اصلاح-طلبان-لاریجانی-ائتلاف-می-کنند-قوامی-عقلای-جریان-حمایت-نمی-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com