جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۰
تاکید مهمی که مغفول ماند؛

موضوع مهمی از سخنرانی ۱۹ دی که به آن پرداخته نشد/ رهبری فقط به ممنوعیت خرید واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی اشاره کردند؟

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 751332
رسانه‌های مختلف کشور از میان سخنان اخیر مقام معظم رهبری در روز نوزدهم دی ماه، موضوع واکسن خارجی را بسیار برجسته کردند، اما به برخی نکات دیگر که ایشان اشاره کردند، توجهی نداشتند.
موضوع مهمی از سخنرانی ۱۹ دی که به آن پرداخته نشد/ رهبری فقط به موضوع واکسن خارجی اشاره کردند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: رسانه های مختلف کشور از میان سخنان اخیر مقام معظم رهبری در روز نوزدهم دی ماه، موضوع واکسن خارجی را بسیار برجسته کردند، اما به برخی نکات دیگر که ایشان اشاره کردند، توجهی نداشتند. در واقع یک موضوع مهم دیگر، تحت الشعاع موضوع واکسن خارجی قرار گرفت. ایشان در قسمت های پایانی سخنان خود فرمودند: «بعضی از افراد، تجربه‌های خوبی در این زمینه {کرونا} انجام داده‌اند، دارویی را درست کرده‌اند، این دارو را یک جایی زیر نظر مسئولین امتحان کرده‌اند و تصدیق شده، تأیید شده که این دارو موثر است، با اینها مخالفت نشود. اطراف و اکناف، کسان زیادی هستند که ممکن است یک کار جدیدی بکنند. نه اینکه حالا هر ادّعائی را قبول کنند. نه، اما همان کارهایی را که ادعا می شود،اینها را مورد مداقه قرار دهند».
 
نکته این است که ایشان قبل از بیان این مطلب، به واکسن ایرانی اشاره کردند و آن را مایه افتخار و عزت کشور دانستند. از طرفی در طب شیمیایی، انواع و اقسام داروها در طی ده ماه گذشته مورد آزمایش قرار گرفته است و اساساً نیازی هم به گفتن ندارد که باید امتحان و یا به آنها توجه شود، بلکه خود به خود این اتفاق افتاده است و خواهد افتاد.

بنابراین کلمات و قیود استفاده شده و همچنین قرائن خارجی حکایت از این دارد که ظاهراً منظور ایشان، برخی داروهای طب ایرانی اسلامی است که هم مورد تأیید قرار گرفته و هم تأثیر آن بر درمان کرونا اثبات شده است و هم در این مدت، مردم عادی به استفاده از آنها روی آورده و نتیجه گرفته اند.
 
متأسفانه در طی ماه های گذشته شاهد بوده ایم که به رغم موفقیت های طب ایرانی اسلامی، بی مهری هایی صورت گرفته است و اساساً مردم عادی نمی دانند حتی تکلیف همان چند دارویی که اتفاقاً در مقاطعی درباره موفقیت آنها صحبت شد و از قضا مجوز سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده بودند، چه شده است؟
جالب است بدانید که به گفته یکی از مسئولین سازمان غذا و دارو، هفت کارخانه، در حال حاضر تولیدکننده رمدسیویر هستند. این درحالی است که سازمان جهانی بهداشت با همه انتقادهایی که به آن وارد است، در اطلاعیه‌‌ای رسماً اعلام کرد: «نتایج تحقیقات این سازمان نشان داده است که مصرف داروی رمدسیویر در مرگ و میر بیماران بستری مبتلا به کرونا بی تأثیر است یا اثرگذاری ناچیزی دارد»!

بیشتر بخوانید:
علت برخی مخالفت‌ها با آزمایش داروی معروف کرونا چیست؟ چرا نگاه به طب سنتی در ایران حاشیه‌ای و پایین دستی است؟

ضمن اینکه در کارآزمایی بالینی جنجالی که ایران متأسفانه در دنیا اول شده بود، کارایی رمدسیویر رد شد.
 
واقعاً جای سؤال است که چگونه دارویی که به گفته اهل فن، تأثیری بر درمان کرونا ندارد و یا تأثیر آن قابل توجه نیست، در چندین کارخانه داروسازی کشور تولید می شود و از قضا همین چند وقت پیش اعلام شد که تحت پوشش بیمه نیز قرار گرفته است! اما برخی داروهای طب ایرانی اسلامی که اتفاقاً اثر گذاری آنها تأیید شده است، باید خاک بخورند یا هنوز در پیچ و خم های نظام بهداشت و درمان کشور، معطل بمانند؟! مگر با جان مردم می توان بازی کرد؟!
 
آیا پای مافیای دارو و کاسبان سلامت مردم در میان است یا اینکه موضوع چیزی دیگری است؟ آیا در اینجا هم مانند موضوع واکسن خارجی و جلوگیری از ضرر زدن به مردم، دوباره باید ولی فقیه مستقیماً وارد شود؟! در آن صورت مسئولان مشغول چه کاری هستند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلیل مخالفت با طب اسلامی : با داروی امام کاظم کرونایی وجود نخواهد داشت و کار کاسبی واکسن دوست های خارجی و داخلی هم کساد میشه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اقا اول اصل واکسن تایید کرد تا زبان مخالفای واکسن بسته شه.دوما واکس فایرز تایید نکرد.چون ۱.حفظ عزت ملی کرد .چون هیچ وقت نمیدادن
۲.هنوز تایید شده نبود حتی خود پزشکای امریکایی هم نمیزدن..
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه، استبداد و تحجر علمی گهگاهی نمیذاره بعضی پزشک های ما غیر از اون چیزی که خودشون می فهمن رو تأیید کنند. .
نادر
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز تو هم حواست نیست که رهبری فرمود واکسن انگلیسی !!!!وآمریکایی !!!! و فرانسوی ممنوع است.
نفرمود واکسن خارجی!!!! ممنوع است.

شما هم مثل اصلاحطلبها کل دنیا را مساوی این سه کشور میدانی
حمید
Iran, Islamic Republic of
برادر تیتر مطلب رو دوباره بخونید همه چی حل میشه
ضننا قاطعانه از داروی امام کاظم علیه السلام حمایت میکنم چراکه بسیار موثر است
Iran, Islamic Republic of
کجا جهان نیوز گفته واکسن خارجی ممنوع؟.
Iran, Islamic Republic of
جهان دنبال چی هستی.
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
تصور اینکه اگه خدای نکرده سایه این مردحکیم برسر ملت نبود، یک عده کودن که توهم همه چیز دانی هم دارن چه بلاها سر مردم میآوردن!!!!!!!!
کجا اینکه در زمینه های دیگر ،شاهد فضاحت اوضاع مدیریتی کشور هستیم که ،این کشور در اثر معضل اجتماعی بنام دموکراسی ،به آنها دچار شده و متاسفانه باید تحملشان هم کنیم.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
یا علی
Iran, Islamic Republic of
ما اخر نفهمیدیم این طب اسلامی چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟.