کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جفای جدید نزدیکان هاشمی به شهید سلیمانی؛

رجایی: خاتمی یکی از محبوب ترین مسئولین ایران است/ شرایط کشور وخیم است/ خاتمی آمادگی دارد مثل قاسم سلیمانی قربانی کشور بشود!

21 دی 1399 ساعت 10:32

درست است که شرایط کشور وخیم است، اما اصلاح امور و جراحی کشور نیز قربانی می‌خواهد، همانطور که قاسم سلیمانی برای امنیت و منافع کشور قربانی شد، آقای خاتمی نیز این آمادگی را دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور سابق مرحوم هاشمی رفسنجانی گفته است: «همانطور که قاسم سلیمانی برای امنیت و منافع کشور قربانی شد، آقای خاتمی نیز این آمادگی را دارد». هرچند از رجایی نباید انتظار اظهارات خیلی معقولانه و بهتر از این داشت اما نفس کنار هم قرار دادن قهرمان ملت ایران و چهره بین المللی مقاومت در کنار نام یکی از سران فتنه آمریکایی سال 88 که صهیونیست ها آنها را خط مقدم اسرائیل در مبارزه با جمهوری اسلامی نامیدند قطعا جفای بزرگ و غیر قابل بخششی است. گرچه باید یادآور شد رجایی مشاور هاشمی رفسنجانی بوده و از حیث اتصال به هاشمی با فائزه هاشمی قرابت دارد. طی روزهای گذشته هم گفت‌وگویی از فائزه منتشر شد که سال ها زحمات شبانه روزی سردار سلیمانی را زیر سوال برده و گفته بود: «عملکرد ایشان چه گره‌ای از مشکلات کشور باز کرد».

لازم به ذکر است طراح اصلی و یکی از امضا کنندگان نامه مهم 24 فرمانده سپاه به خاتمی در فتنه کوی دانشگاه در سال 78 حاج قاسم سلیمانی بود که به خوبی مشخص کننده نوع جبهه هرکدام از این دو فرد را مشخص می کند. همچنین نقش حاج قاسم سلمیانی در مبارزه با فتنه 88 در مقابل میدان داری خاتمی هم سند دیگری از جفای کنار هم قرار دادن نام این دونفر در کنار یکدیگر است.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات رجایی را در ادامه خواهید خواند:

*من به دو دلیل معتقدم دولت آینده دولتی اصولگرا خواهد بود. دلیل اول اینکه اصلاح طلبان تاکنون نتوانسته‌اند گزینه مناسبی داشته باشند و بعید است بتوانندگزینه‌های مهم خود را وارد میدان کنند، مگر اینکه چانه‌زنی‌هایی در سطح بالا صورت بگیرد؛ که آنهم باید از سوی فردی مانند هاشمی رفسنجانی صورت می‌پذیرفت و متاسفانه ایشان حضور ندارند. سیدمحمدخاتمی و ناطق نوری نیز در شرایطی قرار ندارند که بتوانند چانه‌زنی انجام دهند. دلیل دوم نیز وضعیت اقتصادی مردم است که باعث کاهش امید و انگیزه و بدبینی به اصلاح طلبان شده است. افرادی مانند روحانی و سیدحسن می‌توانند به چانه زنی با حاکمیت بپردازند.

*در انتخابات حریف باید قدر باشد، زمانی که قدر نباشد رقابت نمایشی و صوری خواهد بود. از همین رو اگر حاکمیت به دنبال افزایش مشارکت مردم است، باید اجازه حضور گزینه‌های قدر را بدهد. به نظرم بهترین گزینه از سوی اصلاح‌طلبان این است که سیدمحمد خاتمی حضور پیدا کند و از ایشان دعوت شود تا حضور مردم نیز افزایش پیدا کند. اگر نه گزینه‌ای مانند لاریجانی بدون کوچکترین تعللی باید مطرح شود تا اصلاح‌طلبان بتوانند روی وی اجماع کنند. اما اگر از این سطح پایین‌تر بیاید، تصورم این است که انتخابات نمایشی خواهد بود که نتیجه آن از قبل مشخص شده است.

درباره «غلامعلی رجایی» بیشتر بخوانید:
شهید بهشتی می‌گفت در قبال «رجوی» اشتباه کردیم
سقوط دلار از سقوط خرمشهر مهم‌تر است
اگر امام امروز بود، روش آیت‌الله هاشمی را قبول داشتند

رد صلاحیت علی مطهری مانع از الگو شدن ایران می‌شود
امام حسین(ع) مایل بود با یزید مذاکره کند!

کسانی که به خاطر اختلاف سلیقه زندانی شده‌اند آزاد شوند

*خاتمی یکی از محبوبترین و معقول‌ترین مسئولین در ایران و منطقه است و در رزومه ۸ ساله او کوچکترین ابهامی وجود ندارد. هیچ دولتمردی در دولت او پرونده فساد ندارد و ما در دوره ریاست جمهوری وی، شاهد بهبود روابط ایران با جهان بودیم.

*درست است که شرایط کشور وخیم است، اما اصلاح امور و جراحی کشور نیز قربانی می‌خواهد، همانطور که قاسم سلیمانی برای امنیت و منافع کشور قربانی شد، آقای خاتمی نیز این آمادگی را دارد.

*معتقدم بعد از خاتمی گزینه مناسب آقای جهانگیری است و تصورم این است اصلاح طلبان می‌توانند با این گزینه‌ها پاستور را فتح کنند. از سوی دیگر اگر جهانگیری وارد شود روی او اجماع خواهد شد. درست است که انتقاداتی در خصوص دلار جهانگیری و ... به او خواهد بود، اما نباید از فرصت مناظره‌ها غافل بمانیم. او توانایی بالایی در مناظرات خواهد داشت.

*تصورم این است که اصلاح طلبان دیگر از کاندیدای اجاره‌ای استفاده نخواهند کرد و از همین رو به سمت لاریجانی نخواهند رفت. اصلاح طلبان باید با گزینه رسمی و شناسنامه دار خودشان وارد شوند.


کد مطلب: 751059

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/751059/رجایی-خاتمی-یکی-محبوب-ترین-مسئولین-ایران-شرایط-کشور-وخیم-آمادگی-مثل-قاسم-سلیمانی-قربانی-بشود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com