کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمد هاشمی:

محبوبيت آقای هاشمی بعد از رحلت ايشان بيشتر شده/ در قلب مردم جای داشت/ جسمش دیگر در بین ما نیست اما اندیشه‌اش در بین ما هست

20 دی 1399 ساعت 8:28

بسياري از ما سوال مي‌کنند که اگر آقاي هاشمي در قيد حيات بودند، نظرشان نسبت به شرايط کشور، برجام، انتخابات و آينده کشور چه بود


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد هاشمی رفسنجانی، عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی و بهانه سالروز درگذشت برادرش مرحوم آیت الله هاشمی اظهارات بامزه ای را بر زبان اورده که در ادامه گزیده آن را خواهید خواند:

*درست است که اکنون جسم مرحوم آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني در ميان ما نيست اما ايشان تفکر و انديشه‌اي داشتند که آن انديشه براي عده‌اي مانند گروه‌هاي فشار و افراط‌گرايان مطلوب نبود.

*اينکه مي‌بينيم بعد از رحلت ايشان نيز هجمه‌ها ادامه دارد، به اين دليل است که از انديشه و تفکر آيت‌ا... هاشمي در ميان مردم مي‌ترسند. مي‌خواهند اين انديشه را کمرنگ و تخريب کنند. با اين حال خوشبختانه يا متاسفانه مردم نه تنها با اين جريان تخريب کننده و افراطي همراه نکردند، بلکه فعاليت‌هاي اين افراد باعث شد که بر مظلوميت و محبوبيت آقاي هاشمي افزوده شود.

*امروز اگر کسي منصفانه نظرسنجي کند، محبوبيت آقاي هاشمي از زمان رحلت ايشان کمتر نشده که بيشتر نيز شده است. دليل اين افزايش محبوبيت آن است که تفکرات، انديشه‌ها و راهکارهاي عملي آيت‌ا... هاشمي براي زندگي مردم بود.

بیشتر بخوانید:
امروز هم به‌نگاه هاشمی نیاز است هم به‌عمل هاشمی
هاشمی نیست ولی اندیشه و آرمان او بر اذهان حک شده!
روحانی باعث تاثیرات شگرفی در اقتصاد ایران شد
هاشمی در خطبه‌ها از خاتمی حمایت کرد ولی نوشت ناطق!


*الان نيز که نزديک برهه انتخابات هستيم، بسياري از ما سوال مي‌کنند که اگر آقاي هاشمي در قيد حيات بودند، نظرشان نسبت به شرايط کشور، برجام، انتخابات و آينده کشور چه بود. ...کسي که در قلب مردم جاي داشته باشد، نمي‌توان او را به اين سادگي از ذهن مردم بيرون کرد.

*جريانات مختلف سياسي با وجود همه اختلاف‌نظرها، هميشه ارزش بسياري براي انديشه ايشان قائل بودند. چه سياستي در مرحوم هاشمي وجود داشت که توانستند اين محبوبيت را در ميان همه اقشار و جريان‌ها به دست بياورند؟

*تجربه گذشته همين را مي‌گويد. يکي از عناويني که به آيت‌ا... هاشمي داده شده بود، «مرد بحران‌ها» است. بعد از انقلاب بحران‌هاي زياد را در کشور داشتيم که آقاي هاشمي همه‌جا حضور داشته، بحران‌ها را حل کرده و بحران‌زدايي مي‌کرد.


کد مطلب: 750804

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/750804/محبوبيت-آقای-هاشمی-بعد-رحلت-بيشتر-شده-قلب-مردم-جای-جسمش-دیگر-بین-نیست-اما-اندیشه-اش-هست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com