کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره تست واکسن ایرانی کرونا؛

موضوع بسیار مهمی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت/ چهار نکته درباره تست واکسن ایرانی کرونا

12 دی 1399 ساعت 10:45

ایران اولین کشوری است که با بنیه علمی خویش با وجود شدیدترین تحریم ها به مرحله تست اولین واکسن ضد کرونا رسانده است.


گروه سیاسی جهان نیوز، هرمز راسخی: دو ماه دیگر یک سال می شود که مردم ایران مانند دیگر کشورهای جهان میزبانی ویروس کرونا را با دادن قربانی های فراوان و محدودیت های طاقت فرسا تحمل کرده اند. لکن مشخص بود که ایرانیان که سابقه بیش از صد ساله در کشف داروها و واکسن های مختلف و مبارزه با بلایای طبیعی و انسانی را دارند آرام نخواهند نشست و همین خصوصیت بیش فعالی مثبتی که در برابر سختی های روزگار دارند در برابر کرونا نیز ایشان را به تکاپو خواهد انداخت.

در نتیجه همین خصوصیت بود که در هفته گذشته از سوی مراجع ذیربط خبر خوش نخستین تست انسانی واکسن ضد کرونای ایرانی را که در اولین مرحله روی سه نفر مورد آزمایش قرار گرفت در رسانه ها شنیده و دیدیم.

جدای از اصل موضوع فنی – تخصصی مراحل کشف و انبوه سازی واکسن کرونا، شایسته است به برخی از تاثیرات این تلاش ها در حوزه های دیگر منطقه ای و جهانی که اهمیتی کمتر از ساخت خود واکسن هم ندارند به شرح ذیل اشاره ای داشته باشیم:

یک. جمهوری اسلامی اولین کشور در آسیا عموما و در غرب آسیا است که بسیار مورد توجه جهانیان هم هست. خصوصا اولین کشوری است که با بنیه علمی خویش با وجود شدیدترین تحریم ها به مرحله تست اولین واکسن ضد کرونا رسانده است.

دو. جمهوری اسلامی اولین کشور مسلمان است که پابه پای تمدن پر ادعای غربی و غرب گرایان بیگانه با فرهنگ خودی، که حتی ساختن آفتابه و آبگوشت بزباش را هم در توان دانشمندان مسلمان ایرانی نمی دیدند اکنون به چنان رشدی رسیده که در مقابله با سخت ترین و خطرناک ترین بلایا می تواند پیشگام در ساخت واکسن آن قرار گیرد. این حرکت طلیعه آغازین شکوفایی تمدن پربار اسلامی در جهان و به انزوا رفتن تفکرات غرب گرایانه خواهد بود.

سه. جمهوری اسلامی از نظر کسب جایگاه علمی در منطقه و جهان به اذعان آمارها و اعلام رسمی مراجع علمی جهان دارای جایگاه ممتازی است و این روند همچنان نیز ادامه دارد. ورود ایران به مرحله تست انسانی و پیشگامی در کشف واکسن کرونا قطعا مهر تاییدی خواهد بود در رشد سریعتر جایگاه ارزشمند علمی کشور در جهان.

چهار. عکس العمل افکار عمومی در برخورد با موضوع تست واکسن ایرانی کرونا نشان داد که خودباوری مردم به این واسطه چنان اوج گرفته که مردم در رصد رسانه های مختلف با تذکر خاطرات تلخی همچون فراورده های خونی آلوده ارسالی از فرانسه و ... برخلاف گذشته که برندهای خارجی را طلب می کردند امروز فقط خواستار واکسن ایرانی به جهت امنیت آن هستند و این خودباوری است که می تواند به سایر بخشها نیز سرایت کند.

در نتیجه گیری باید افزود که در صورن مثبت بودن نتیجه موفقیت آمیز این تست ها حوزه نفوذ و اقتدار انقلاب اسلامی مرزهای کشورهای غیر اسلامی را هم در خواهد نوردید و جوامع دیگر را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.


کد مطلب: 749889

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/749889/موضوع-بسیار-مهمی-نباید-سادگی-کنار-گذشت-چهار-نکته-درباره-تست-واکسن-ایرانی-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com