کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کار به تهدید رسید؛

هشدار عصبانی چهره‌های نزدیک لاریجانی به اصلاح طلبان/ با لاریجانی ائتلاف نکنید قطعا انتخابات را باخته‌اید/ اصلا نمی‌توانید از فیلتر شورای نگهبان عبور کنید +تصاویر

27 آذر 1399 ساعت 11:17

این عصبانیت مشاور لاریجانی که طی ماه های گذشته و به تمجید از ریاست جمهوری لاریجانی پرداخته بود به علت موضع گیری برخی اصلاح طلبان است که اصرار دارند اصلاح طلبان با یک نامزد صد درصد اصلاح طلب وارد گو انتخابات شوند.


گروه سیاسی جهان نیوز: منصور حقیقت‌پور، چهره نزدیک به لاریجانی در گفتگویی که عصبانیت از اصلاح طلبان در آن شمهود است گفته است: «اصلاح‌طلبان به دنبال بازی دو سر باخت هستند. آنها در ائتلاف با آقای روحانی باختند و حالا که می‌خواهند مستقل بیایند بازهم خواهند باخت زیرا مردم هیچ اقبالی به آنها نشان می‌دهند و نامزدهای اصلی آنها هم نمی‌توانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و نیروهای دست دوم آنها هم مطلقا رأی نمی‌آورند و آنها به همه شکل خواهند باخت».

حقیقت پور در ادامه گفته است: «من مرتبط با آقای لاریجانی ارتباط دارم و در تمام این مدت هیچ نشانه‌ای دال بر نامزد شدن او ندیده‌ام. پس اصلاح‌طلبان بیهوده ناز و عشوه نیایند که از لاریجانی حمایت نمی‌کنیم. اتفاقا هیچکس هم از آنها درخواست حمایت نکرده است».



مشاور ارشد رئیس سابق مجلس نیز گفته است: «من واقعا متوجه نمی‌شوم که چرا اصلاح‌طلبان در هر انتخابات و وقتی احساس می‌کنند سبد رأی‌شان خالی است، دست به مظلوم‌نمایی می‌زنند؟ اصلاح‌طلبان بگویند در آن بیست‌سالی که کشور را در اختیار داشتند، چه کردند؟ اکنون هم اگر توانایی دارند، برنامه دارند و حرفی برای گفتند دارند برای کمک به کشور راه‌حل‌هایشان را ارائه دهند نه آنکه مدام بگویند فلان دولت باعث وضعیت فعلی است و از بار مسئولیت شانه خالی کنند و در بزنگاه انتخابات هم ردصلاحیت‌ها را بهانه‌ای برای رأی نیاوردنشان کنند».

این عصبانیت مشاور لاریجانی که طی ماه های گذشته و به تمجید از ریاست جمهوری لاریجانی پرداخته بود به علت موضع گیری برخی اصلاح طلبان است که اصرار دارند اصلاح طلبان با یک نامزد صد درصد اصلاح طلب وارد گو انتخابات شوند.


در همین باره، جعفرزاده ایمن آبادی، دیگر چهره نزدیک به لاریجانی گفته است: «جریان اصلاحات، اعتدال و اصولگرایان معتدل برای پیروزی در 1400 چاره‌ای جز ائتلاف ندارند. اگر چنین ائتلافی نباشد هیچ کدام از این اضلاع نمی تواند به تنهایی پیروز شود بنابراین قطعا مثل انتخابات ریاست جمهوری سال های 92 و 96 حتما باید به ائتلاف برسند و علی لاریجانی می تواند محور ائتلاف آنها باشد. اما اگر جریانی فکر کند برای رهایی از تعابیری همچون نامزد اجاره ای می تواند نامزد اختصاصی دهد از همین الان خودش را شکست خورده بداند».


روزنامه اعتماد هم در شماره امروز خود در مطلبی با عنوان «اصلاحات با لاريجاني نمي‌آيد» تکذیبیه دفتر خاتمی مبنی بر هرگونه دیدار با چهره های سیاسی را برجسته کرده و نوشته است: «بنا به گفته بسياري از اصلاح‌طلبان بعيد است كسي از جمع اصلاح‌طلبان براي لاريجاني فرش قرمز پهن كند؛ حتي اگر نتوانند با كانديدايي تمام اصلاح‌طلب قدم به كارزار انتخابات 1400 بگذارند».

گفتنی است جریان اصلاحات به دلیل کاهش جدی سرمایه اجتماعی شان برای معرفی گزینه انتخابات ریاست جمهوری 1400 با سردرگمی مواجه شده است. گروهی از آنها تحریم انتخابات، گروه دیگر معرفی یک اصلاح طلب شناحته شده قابل تائید و گروه سوم ائتلاف با فردی مثل لاریجانی را مدنظر دارند که احتمال توفیقشان نسبت به گزینه قبل بیشتر است. از این سو لاریجانی هم به دلیل از دست دادن جایگاه سابق خود در بین اصولگرایان به جذب سبد آرای اصلاح طلبان می اندیشد و این موضوع تا تا آنجا جدی است که اگر حمایت اصلاحاتی ها را کسب نکند به طور کلی قید حضور در انتخابات را خواهد زد.

هم اصلاح طلبان و هم لاریجانی به خوبی به این موضوع اشراف دارند که به دلیل شراکت ویژه در معرفی، همراهی و همکاری دولت ناکارآمد روحانی و  همچنین عملکرد ضعیف مجلس دهم از شانس خاصی برای پیروزی در انتخابات 1400 برخوردار نیستند.


کد مطلب: 748447

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/748447/هشدار-عصبانی-چهره-های-نزدیک-لاریجانی-اصلاح-طلبان-ائتلاف-نکنید-قطعا-انتخابات-باخته-اید-اصلا-نمی-توانید-فیلتر-شورای-نگهبان-عبور-کنید-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com