جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳۸
نکاتی از یک نشست خبری؛

بفرمای رسمی روحانی به بایدن برای لطمه جدید به ایران +جزئیات

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 748200
دشمنان ایران‌ همه آنچه را که انتظار داشتند از زبان روحانی شنیدند: اینکه بلوف جنگ را جدی گرفته، بنای پاسخ به جنایات غرب را ندارد، نمی خواهد با دست پر آنها را وادار به کنار گذاشتن تحریم بکند.
بفرمای روحانی به بایدن برای لطمه جدید به ایران +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: روز گذشته و بعد از مدتی طولانی نشست خبری آقای روحانی با 10 رسانه داخلی و 5 رسانه خارجی برگزار شد. یکی از موضوعاتی که بیشترین وقت نشست خبری روز گذشته را گرفت بحث برجام و پیروزی بایدن بود. جنس اظهارات روحانی در ذوق زدگی از پیروزی نامزد دموکرات ها که حتی در اقدامی عجیب با بخشش از عمر و جیب ملت ایران قید خسارت گیری از برجام را زد و به عذرخواهی آنها کفایت کرد، موید آن است که برجام در دوره بایدن هم نقد نخواهد شد چرا که این توافق دقیقا با همین روحیه دولتمردان، پرنقص و خسارت بار بسته شد و به خاطر حاکمیت همین روحیه تا امروز نقد نشده است و تاسف بارتر آنکه دولتمردان مدعی تدبیر در شروع اجرای برجام، تعهدات ایران را داوطلبانه و پیش دستانه انجام دادند.

ای کاش آقای روحانی طبق ضرب المثل معروف «مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید میترسه» واقعا فرقی بین اوباما، ترامپ و بایدن نمی گذاشتند که واقعا هم تفاوتی ندارند.

به گزارش جهان نيوز، از دل اظهارات جناب آقای رئیس جمهور در نشست خبری روز گذشته، می توان به نکات بسیاری اشاره کرد اما به بیان شش نکته اکتفا کردیم:

ایران اهل خسارت گیری نیست؛ خیالتان راحت
«اینکه برای بازگشت به برجام پیش‌شرط بگذاریم، یک وقتی است که ما برمی‌گردیم به برجام و به تعهدات‌مان و در ضمن مطالبات‌ را مطرح می‌کنیم آن خوب است و باید این کار را بکنیم ولی پیش شرط مثلاً چه بگوییم چقدر خسارت دیدیم چه کسی باید بدهد و چه جوری باید بدهد و در کدام کنگره این خسارت تصویب شود به معنای ادامه تحریم است و معنی دیگری ندارد. اگر این حرف را زدیم، معنی‌اش این است که 5 سال دیگر تحریم ادامه پیدا کند... آمریکا عملاً به دنیا اعلام کند که اشتباه و خطا کرده و به تعهد خود برگردد اما اینکه به تعهد برگشت چه مسایل و مطالبات و مواردی داریم که البته که به ما هم در این دوره 3 ساله و هم در قبل از آن خسارت بزرگ خورده است و در تحریم‌های قبلی هم همینطور بود که خسارت‌های زیادی دیدیم و باید برای مسیر جبران‌ فکر و بحث کنیم». آقای روحانی رسما و صریحا به عنوان رئیس دولت ایران به طرف مقابل اطمینان دادند که طرف مقابل هرکاری با ایران کرد، بدون هزینه بوده و از این به بعد هم بدون هزینه خواهد بود.

این روحیه همان است که با پیشنهاد «انتقام نگیریم» برخی چهره های سیاسی، ناخواسته به عوامل ترور شهید فخری زاده برای استمرار ترورها پالس مثبت داد.


از ترامپ تا آقای بایدن
عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان در توئیتی نوشته است: «در واکاوی و تحلیل نواخت کلمات روحانی (در سخنان خود و پاسخ خبرنگاران) متوجه میشوید که بیش از ده بار اسم ترامپ را آورده و شش بار اسم بایدن را اما در همه مورد ترامپ ر ا"ترامپ" نامید اما بایدن "آقای بایدن" نامید. البته ناخودآگاه گفته اند ان شاالله و قصدشان تمایز گذاری نبوده است».

بانی سخت ترین شرایط کیست؟
حبیب ترکاشوند، روزنامه نگار نیز در واکنش به نشست خبری روحانی نوشته است: «روحانی در نشست خبری: بار مسئولیت اداره کشور در سخت‌ترین شرایط یک قرن گذشته بر دوش ما گذاشته شده. سوال: این شرایط را چه کسی ایجاد کرده غیر از خود شما و دولتت که با وعده‌های پوچ برجامی و شرطی کردن جامعه نرخ دلار را به 30 هزار تومان رسانده‌اید؟»


بیان همه مطالبات دشمن
مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی و مشاور امور راهبردی رئیس مجلس نیز در واکنش به نشست خبری ر,حانی نوشته است: «بسیار متاسفم. دشمنان ایران‌ همه آنچه را که انتظار داشتند از زبان روحانی شنیدند: اینکه بلوف جنگ را جدی گرفته، بنای پاسخ به جنایات غرب را ندارد، نمی خواهد با دست پر آنها را وادار به کنار گذاشتن تحریم بکند، و از بایدن هم فقط یک کاغذ می خواهد بدون هیچ تضمینی برای لغو واقعی تحریم».

ضد و نقیض گویی روحانی و نوبخت
روحانی در نشست خبری گفت: «در بودجه ۱۴۰۰ ضعفی نمی بینیم و قائل به وجود نقاط قوت در بودجه هستیم. مشکلی در بودجه نمی بینیم». این در حالی است که نوبخت، در مجلس گفته بود: «لایحه بودجه ۱۴۰۰ قطعا لایحه کاملی نیست و آن چیزی که تقدیم مجلس شد قطعا بدون نقص نیست و نیاز به اصلاح دارد». برای نمونه مسئله فروش روزانه بیش از دو میلیون بشکه نفت برای سال آینده که آقای روحانی شدیدا به صحت آن تاکید دارد از جمله مواردی است که نمایندگان مجلس قصد اصلاحش را دارند؛ چرا که معتقد هستند کاملا بایدنی و به امید رفع تحریم ها پیش بینی شده است.

به همه وعده هایم عمل کردم!
رئیس‌جمهور با گفتن این جمله که «ما در این هفت سال به بسیاری از وعده‌هایی که به مردم دادیم عمل کردیم»، تقریبا تکلیف مردم با دولتی که شش ماه دیگر به پایان عمر آن باقی مانده روشن کرد. بهترین پیشنهاد به جناب آقای روحانی ترک یکجانشینی و پیاده شدن از ماشین اسکورت است تا بتوانند شخصا نظر مردم درباره این ادعا را در بازار، ایستگاه مترو، اتوبوس و.... جویا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
لطفا یک کشوری را مثال بزنید که با تحریم‌های آمریکا به پیشرفت اقتصادی رسیده باشد. ممنون
Iran, Islamic Republic of
چین ، روسیه ، مالزی
Iran, Islamic Republic of
مالزی هیچوقت تحریم نبوده، چین و روسیه هم همیشه روابط تجاری با آمریکا داشتند. مغلطه نکن دلواپس
Iran, Islamic Republic of
ایران قبل از انقلاب زیر بلیت امریکا بود و تحریم هم نبودیم اما کشوری عقب مانده بودیم و فقر و زاغه نشینی بیداد می کرد.
Iran, Islamic Republic of
فقر و زاغه نشینی الان کم نیستش
Iran, Islamic Republic of
اگر می بینید که در جاهایی فقر و محرومیت است به خاطر آرمانهای انقلاب و عمل انقلابی نیست ؛ بلکه یک دلیل آن و شاید دلیل عمده آن به خاطر دور شدن از آرمانهای انقلاب است ، به خاطر غرب گرایی و غرب پرستی و دور شدن از آرمانهای انقلاب توسط عده ای از مسئولان ما در این دوره و دوره های مختلف بوده است .
Iran, Islamic Republic of
نتیجه تفکر لیبرالها در مدت سی وچندساله و الا با خدمات جهاد سازندگی در سالهای قبل و بسیج سازندگی در کنونی و نیروهای انقلابی مملکت پیشرفت خواهد کرد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
پاسخ به ۱۰:۳۸
Iran, Islamic Republic of
هر ملت و جامعه ای که در قلب و زبان و عمل واقعا به خدا اعتقاد و اعتماد داشته باشد و به احکام الهی در اقتصاد و فرهنگ و اعمال فردی و مسائل گوناگون عمل کند، خدا کمکشان میکند..
جوان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
لا اقل ترجمه سوره حمد را بخوان.
آیا در قرآن آمده از دشمنان خدا یاری بجویید ؟؟!!!!
فقط باید از خدا یاری خواست. و البته عمل به دستورات خدا در امور مختلف. که خیر در دنیا و آخرت و سعادتمندی را دارد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آخه آمریکا قرار بود در برجام( توافق هسته ای در سال ۹۴) تحریم ها را بردارد. پس چی شد؟؟!!! زد زیرش.
پس اگر ده بار هم توافق کنه، باز میزنه زیرش. همینطور که الان زده.
ایران اگر در امور جدید پیشرو و الگو باشد مشکلی برایت پیش می آید؟؟
........
Iran, Islamic Republic of
ار آلبانی پیام میزاری یا تو خونه زم تو فرانسه ای ...؟!!!!
United Kingdom
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
طرفداران و تصویب کنندگان برجام ، باعث حفظ تحریم ها شدند.
United Kingdom
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
United Kingdom
ظریف باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
برجام خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
خدا اخر عاقبت اين مردم مظلوم ختم بخير كنه.
Iran, Islamic Republic of
خداوند یارو یاور مردم ستمدیده است شما مراقب باشید در مواردی که میتوانید به مردم خدمت کنید ظلم نکنید.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا راست میگه کشور داغون خودش رو جمع کنه
Iran, Islamic Republic of
طبق گفته مسولین آمریکا در دوران اوباما و ترامپ( یا طبق گفته شخصِ این دو نفر)
۴۰ میلیون نفر فقیر مطلق در آمریکا داریم.
اگه آمریکا بلد است اول به فقرای خودش برسد.
بدهکارترین کشور در جهان است. رقم بسیار بالایی.
Iran, Islamic Republic of
امریکا ثروتمندترین و قدرتمند ترین کشور جهان !!!!
Iran, Islamic Republic of
چندین میلیون کارتن خواب گواه این مسأله است
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
درسته بدهكارترين كشور جهان است اما دلارش در ايران آقايي مي كند
پول ملي ما را از كاه هم بي ارزش تر كرده
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! خانه میزبان کجاست؟
مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: آقای رئیسجمهور هر از چندگاه تاکید میکنند که برجام دستاوردهای فراوان و خیرهکننده و حتی بینظیر در تاریخ کشور، داشته است ولی هرگاه از ایشان خواسته میشود که لااقل به چند نمونه از این دستاوردها اشاره کنند، پاسخی جز همان کلیگوییها شنیده نمیشود!
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
به قول خود جناب سیف دستاورد برجام تقریبا"هیچ بود.
Iran, Islamic Republic of
لطفا جهان یک آمار از میزان بدهی آمریکا منتشر کنه.
رتبه اول در دنیا را دارد از نظر بدهی.
رتبه دوم تا پنجم یا دهم را هم اگر شد بزنید.
تعداد فقرای آمریکا را بزنید.
آمارهای مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی که نشان دهنده ضعف و باطل بودن راه دولت آمریکا است را در یک مطلب منتشر کنید. لطفا هر چه سریعتر.
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن روحانی! قمیت پژو پارس در سال 1391/ 12 تا 15 میلیون تومان بود/ ولی متاسفانه در سال 1399 / قیمت پژه پارس 290 تا 300 هزار تومان شده است.
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
...
جواد
Iran, Islamic Republic of
مجلس چرا از روحانی سوال نمیکند و به فکر ملت و نظام نیست ؟
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا در این مورد حق با روحانی است. زیرا اگر بنا بر گرفتن خسارت باشد ، بدون مذاکره امکان پذیر نخواهد بود. مذاکره هم فقط در چهارچوب 5+1 امکان پذیر است ولاغیر. بدیهی است که توقف کاهش تعهدات ما (در حین مذاکره) تا زمانی که خسارت ها جبران نشود می تواند همچنان ادامه داشته باشد. ولی اگر بنا ما نگرفتن خسارت اسا، در این صورت تحریم ها هم تا زمان افول آمریکا همچنان پابرجا خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح می کنم: "بدیهی است که کاهش تعهدات ما (در حین مذاکره) تا زمانی که خسارت ها جبران نشود، می تواند همچنان ادامه داشته باشد."
Iran, Islamic Republic of
ما دستمون خالیه جیبمون هم خالیه. لطفا از جیب ملت شعار ندید. حرف روحانی درسته
Iran, Islamic Republic of
...
حمید
Iran, Islamic Republic of
برخی ها چرا متوجه نیستند که آمریکا فقط به حذف جمهوری اسلامی ایران راضی می شود. تحریم ها بهانه است. بد نیست نگاهی به تاریخ گذشته بیاندازید. توافق اخیر کره شمالی و لیبی با امریکا یکی از خسارتهایی است که به این دو کشور وارد شد. لطفا یه کم واقع بین باشید.
Iran, Islamic Republic of
مدیریت آقای احمدی نژاد جای بحث فراوان داردولی یک سئوال در مورد مذاکره، نتیجه عملکرد احمدی نژاد گرفتن شش قطنامه و دو برابر شدن دلار و خودرو و مسکن. تامین سوخت۲۰/۰راکتور تهران. دستیابی به چرخه کامل غنی سازی حرکت در لبه تکنولوژی هسته ای و فصایی و نظامی و...