چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۲
انتقام از نیروهای داخلی به جای تروریست‌های بین المللی؛

بازخوانی مواضع اصلاح طلبان بعد از ترور شهید فخری زاده/ بعد از معیشت مردم، امنیت کشور هم به برجام گره زده شد

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 747430
اصلاح طلبان با بیان اینکه این روزها وقت انتقام نیست موضوع اساسی «برخورد متقابل» که باعث بازدارندگی و حفظ امنیت و ثبات اقتصادی و سیاسی کشورمان می شود را از سیاست خارجی کشورمان حذف می کنند.
بازخوانی مواضع اصلاح طلبان بعد از ترور شهید فخری زاده/ بعد از معیشت مردم، امنیت کشور هم به برجام گره زده شد
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان بیش از حد در این گیر و دار ورود «جو بایدن» به کاخ سفید و انتخابات ریاست جمهوری 1400 سعی می کنند با منافع کاملا منفعلانه منافع خود را تامین کنند. این جریان سیاسی که منافع خود و بعد کشور را به مذاکره با غرب گره زد حال بیش از پیش سعی می کند به زعم خود از هر تنشی علیه مذاکرات آینده جلوگیری کند؛ هر چند که از همین منفذی که اصلاح طلبان مهیا کرده اند ضدانقلاب و رژیم صهیونیستی وارد شده و سعی در ضربه زدن به کشورمان را دارد.

آخرین موضوع حساس نیز ترور «شهید محسن فخری زاده»، دانشمند هسته ای کشورمان بود که هر روز دستان آلوده به خون رژیم اشغالگر قدس بیشتر در این حادثه نمایان می شود. اما اصلاح طلبان همواره از عدم انتقام و پاسخ متقابل صحبت می کنند. موضوعی که نه تنها عایدی برای کشورمان ندارد و بیشتر کشور را در بازی های دیپلماتیک و سیاسی قرار میدهد بلکه به مرور زمان باعث  گستاخ شدن طرف غربی در دو بخش نظامی و دیپلماتیک می شود و این مسئله نه تنها منافع اقتصادی سیاسی ایران را تامین نمی کند بلکه بازهم با نادیده گرفتن چنین مسائل حساسی سبب ایجاد ناامنی و ترورهای سریالی خواهیم بود. 

روزنامه آرمان و تئوری سازی « تله تنش»
این تاکتیک عملیات روانی توسط یک روزنامه اصلاح طلب به طور آشکار مطرح شد . روزنامه آرمان وابسته به حزب کارگزاران با تیتری درشت باعنوان «تله تنش» نوشت: « آمريکا و حاميانشان بدشان نمي‌آيد که در چنين شرايطي با تله‌گذاري، ايران را وارد مقوله تنش‌هاي نظامي کنند، به نحوي که اين تنش‌ها عملا دست بايدن رئيس‌جمهور آينده آمريکا را نيز براي هرگونه مذاکره يا بازگشت به برجام ببندد، چراکه اگر عملا آمريکا يا اسرائيل وارد جنگي با ايران بشود، آن هنگام بايدن موظف به تداوم آن جنگ به نفع اسرائيل و آمريکا خواهد بود، وگرنه اعلام پايان آن جنگ به محض روي کار آمدن بايدن، يعني قبول شکست که مطمئنا اين موضوع چيزي نيست که مردم و سيستم آمريکا بربتابند و چنين چيزي عليه بايدن و حزبش تمام خواهد شد»

این روزنامه افزود: «در اين روزها «ترامپ»، نتانياهو و بن‌سلمان بيکار ننشسته و قصد دارند، راه رئيس‌جمهور دموکرات آمريکا و ايران را در آينده ناهموار سازند و تنها کافي است تا در چنين شرايطي ايران در زمين بازي ساخته شده اين سه نفر وارد شده تا همه چيز با تحريک کشورمان وارد تنش‌هاي شديد و حتي نظامي بشود. در اين ميان رفتارها و همکاري‌هاي منطقه‌اي کشورهاي عربي نيز با آمريکا بايد مورد توجه قرار گيرد. به نظر مي‌آيد که ايران در چنين شرايطي بايد بيش از هميشه هوشيارانه وارد عمل شود و با دقت و درايت اقدامات خود را عملياتي کند تا در تله رفتارهاي پرتنش گرفتار نشوم.»
 

روزنامه آرمان در مطلبی دیگر با عنوان «تروریسم علیه دیپلماسی» نوشت: «بدیهی است که احساسات و غرور ملی ایرانیان با به شهادت رساندن فرزندی دانشمند و فرهیخته که در زمینه دانش دفاعی منشا خدمت بوده، جریحه دار شده است. اما آنچه دولت و مجموعه حاکمیت در این شرایط باید رجوع و براساس آن تصمیم و تدبیر اتخاذ کنند، اولویت دادن به منافع و مصالح ملی در هر تدبیر و تصمیم است. لازم است متولیان قانونی سیاست خارجی کشور، منافع و مصالح کشور را از میدان تاثیرپذیری از ترامپیان ضد دیپلماسی مصون بدارند».

میرلوحی: امکان دارد بازهم ترور اتفاق بیفتد اما انتقام نگیریم
محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران که پیش تر گفته بود «تشر زدن به اسرائیل برای کشور به صرفه نیست» و یا «هواداران نظام و آن پابرهنگان الان به صف معترضین پیوسته‌اند» در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایسنا در ادامه منصرف کردن مسئولان از انتقام خون شهید محسن فخری زاده بیان می کند: «نتانیاهو، بن سلمان و ترامپ زخم خورده‌اند؛ می‌توانند باز حادثه‌ای مثل حادثه شهادت شهید فخری زاده و از این دست شیطنت‌ها را اجرا کنند. بعضی اتفاقات می‌تواند اروپا را تحریک کند باید مواظب باشیم که رخ ندهد.»

گرامی مقدم: بایدن تاکید کرد که جنگ طلب نیست!
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی (حزب کروبی) که پیش از رای آوردن نامزد دموکرات ها در انتخابات آمریکا در یک بزک تمام عیار مدعی شده بود که اگر بایدن رای بیاورد «افزایش قیمت‌ها تمام می‌شود، ارزش ریال حفظ می‌شود، تورم کنترل می‌شود، امید به زندگی مردم زیاد می‌شود» امروز یادداشتی در روزنامه اعتماد منتشر کرده و نوشته است: «جو بايدن به عنوان كانديداي دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا به پيروزي رسيده و دست‌كم تاكيد دارد كه جنگ‌طلب نيست و به برجام بازمي‌گردد. در نتيجه مي‌توان اميدوار بود كه مردم با مشاركت در انتخابات آينده، فردي را برگزينند كه بتواند در بحث برجام تا حدودي مشكلات را با طرف مقابل حل و فصل كند. اقدامي كه طبيعتا به بهبود شرايط كشور كمك مي‌كند. بحث ديگر نيز درون كشور و فضاي سياسي و فرهنگي و به ‌تعبيري به نقش و اثرگذاري چهره‌هاي سياسي، فرهنگي، نخبگان، دانشجويان، استادان دانشگاه‌ها و فرهيختگان جامعه مربوط است كه اين گروه‌هاي صاحب ‌نفوذ مي‌توانند با روشنگري در جامعه و آگاه‌سازي، مانع از برخي تلاش‌ها براي نااميد كردن مردم شوند.»

ایسنا: ریسک اقدامات تقابلی در دوران بایدن نگران کننده است
 خبرگزاری ایسنا در مطلبی دلواپسانه باعنوان «چالش های بایدن برای تعامل با ایران» به طور تلویحی با بیان اینکه ترور فخری زاده کار را برای بایدن سخت کرد نوشت: «جو بایدن ممکن است بخواهد پس از روی کار آمدن با ایران ارتباط برقرار کند، اما حوادث اخیر می تواند ایران را از این کشور دور کند. دولت ترامپ با اعمال تحریم های جدید از چارچوب خارج شده است.  و سپس ترور چشمگیر یک دانشمند برجسته هسته ای ایران ، محسن فخری زاده ، انجام می شود. ایران مقصر آن را اسرائیلی می داند که متحد آمریکاست.
 

نیسان رفعتی  تحلیلگر مسائل ایران در گروه بحران بین المللی  می گوید که اکنون صداهایی در تهران وجود دارد که می گویند دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران باید در پاسخ به این تحریکات سختگیرانه تر عمل کند. اما ریسک تشدید اقدامات تقابلی یا بحران هسته ای ، به ویژه با اعضای باقی مانده در توافق نامه و به طور بالقوه با دولت بایدن، یک موضوع بیشتر نگران کننده است. 

همچنین خبرگزاری دولتی ایسنا در مطلبی دیگر با عنوان «رئیس‌ پیشین سیا: ترور فخری‌زاده اقدامی مجرمانه است» نوشت: «جان برنان، رئیس پیشین سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) روز جمعه در توییتی با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده، نوشت: این اقدامی مجرمانه و به شدت بی‌پروایانه بوده است. این خطر تلافی‌جویی مرگبار و دور جدیدی از درگیری‌های منطقه‌ای را ایجاد می‌کند. این خرد سران ایرانی را نشان می‌دهد که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت‌پذیر به صحن جهانی بمانند و در برابر تمایل شدید برای پاسخ‌دهی به خطاکاران احتمالی مقاومت کنند».
 

روزنامه جمهوری اسلامی:  واکنش‌های ویژه داخلی به ترور دکتر فخری‌زاده بازی در زمین دشمن است
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: واکنش‌های ویژه داخلی به ترور دکتر محسن فخری‌زاده، بسیار قابل تأمل هستند. مسئولان نظام نباید از کنار این واکنش‌ها بی‌تفاوت عبور کنند.

اینان آیا نمی‌دانند با این کارها در حال بازی کردن در زمین دشمن هستند و با این اقدامات و این پیشنهادها فقط تیغ دشمن را تیزتر می‌کنند؟ اگر نمی‌دانند، باید به حال کشور و مردم گریست که چنین افرادی در چنین مراکزی حضور دارند و اگر می‌دانند و آگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند، باید به این نتیجه رسید که دایره نفوذ دشمن، بسیار وسیع‌تر از آنست که تاکنون فکر می‌کردیم. 

فرض دوم اگر درست باشد، باید در انتظار ترورهای دیگری نیز باشیم و حتی خیانت‌هائی بالاتر و بزرگ‌تر از ترور را نیز بعید ندانیم.

روزنامه شرق: انتقام، شانس بازگشت آمریکا به برجام را از بین می برد
روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «در زمینی که تل آویو چیده بازی نکنیم» نوشت: «معادله پیچیده‌ای روی میز است، جو بایدن با احتمال بازگشت به برجام دو ماه دیگر بر سر کار می‌آید، دونالد ترامپ دو ماه دیگر زمان دارد تا آخرین زهر از ناکامی خود از توافق جدید با آمریکا را بریزد. این‌سو حسن روحانی قرار دارد که هفت‌ماه برای توافق جدید زمان دارد تا تکان جدیدی در فضای سیاسی کشور ایجاد کند یا آنکه کلا امیدی به ایجاد فضای جدید نداشته و در زمینی که دیگران برای ایران تدارک دیده‌اند، بازی کند.اگرچه طیفی معتقد به عکس‌العمل هستند و این وضعیت را مناسب نمی‌بینند اما واقعا باید صحنه بازی را دید و تصمیم گرفت. آیا عکس‌العمل نشان‌دادن در این وضعیت، بازی در زمینی نیست که تل‌آویو چیده است؟ ».

علی مطهری: انتقام از نتانیاهو و قصاص ترامپ را به زمان مناسب موکول کنیم
علی مطهری نماینده سابق مجلس در توئیتی نوشت:  ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده علاوه بر ضربه زدن به صنعت هسته ای کشور، با هدف کشاندن ایران به درگیری در منطقه در زمان باقی مانده از ریاست ترامپ انجام شد تا راه تفاهم دولت آینده آمریکا با ایران بسته شود. انتقام از نتانیاهو و قصاص ترامپ را به زمان مناسب موکول کنیم.

بروجردی: وقت انتقام نیست/ با گفت و گو باید حرف مان را به دنیا بگوییم تا به تروریست بودن متهم نشویم
«اشرف بروجردی»، نماینده رئیس جمهور در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده و همچنین رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه امروز وقت انتقام نیست گفت: اصولگرایان بیش از آنکه به فکر مصالح کشور و برجام باشند، به دنبال تقابل با دولت و شخص رییس جمهور هستند.... طرح مجلس فقط با هدف تقابل، عناد و ایستادگی در برابر دولت است.نمایندگان با این اقدام به دنبال خودنمایی هستند؛ اعتقاد و باوری به نیت صادقانه و خالصانه نمایندگان مجلس ندارم و یقینا آثار و تبعات این طرح، بزرگترین آسیب را به کشور وارد می‌کند.

وی افزود: گفت و‌ گو برای نجات ملت ایران و برای سربلندی کشور است چه کسی گفته که گفت و گو برای کشور، خواری ملت را به همراه دارد. گفت و‌ گو با استدلال منطقی، می تواند ایران را در اوج قدرت، قرار دهد. اصولگرایان بدانند با مصالحه و یا گفت و گو دنیا حرف ایران را می شنود، با گفت و گو باید حرف مان را به دنیا بگوییم تا به تروریست بودن متهم نشویم و از خود دفاع کنیم. در همین مدتی که ظریف گفت و‌ گوهایی با کشورهای مختلف داشت، بسیاری نگاهشان به جمهوری اسلامی، تغییر کرد.

محمد مهاجری: واکنش احساسی به نفع کشورمان نیست و تهدیدی جدی برای منافع ملی است
محمد مهاجری که خود را اصولگرا معرفی اما در واقع نیروی اصلاح طلبان محسوب می شود و نان این دروغ هویتی را می خورد بیان می کند: معتقدم اگر سیستم های اطلاعاتی کشور دنبال سرنخ حملات به خودی‌ها بروند، می توانند پیگیری کنند و متوجه شوند چه کسانی آب به آسیاب دشمن می ریزند. در آن صورت حتما می توانند اطلاعات خوبی در مورد نفوذ رژیم اسرائیل در کشور پیدا کنند.

وی می افزاید: بسیاری از این تندروی‌ها با تاکید بر انتقام خون شهید فخری زاده انجام می‌شود و تندروها اقداماتشان را واکنشی به آن ترور می‌دانند اما  اگر قرار به اتخاذ بهترین واکنش است، رهبری معظم در این زمینه بهترین واکنش را نشان دادند که می تواند به عنوان سرمشقی برای ما باشد. ایشان در پیام خود اشاره کردند که آمران و عاملان باید مجازات شوند در حالیکه اسم آمریکا و اسرائیل و زمان مجازات را نیاوردند. بنابراین سایر مسئولان هم باید پیام رهبری را سرمشق خود قرار دهند زیرا واکنش احساسی به نفع کشورمان نیست و تهدیدی جدی برای منافع ملی است.

تاجزاده: مسئله اصلی انتقام نیست تداوم فشار برای جلوگیری از لغو تحریم هاست
مصطفی تاجزاده، از فعالان فتنه های سال های 88 و 78 در توئیتی حاکی از توهم توطئه می نویسد: از ۱۰هزار توییت چند ساعت اول پس از ترور فخری‌زاده، حدود ٧٩درصد توئیت‌ها مخالفت با برجام، همکاری با آژانس انرژی اتمی و مذاکره و تنها ٢١ درصد آنها علیه آمران و عاملان جنایت بود.» یعنی مسئله امپراتوری رسانه‌ای انتقام نیست؛ تداوم فشارحداکثری و جلوگیری از لغو تحریم‌هاست.

جالب اینجاست که این عنصر اصلاح طلب که سابقه محکومیت های امنیتی در کارنامه کاری خود دارد هر جریان و موج خبری که در افکارعمومی علیه منافع این جناح سیاسی باشد را هدایت شده و غیر مردمی معرفی می کند.

عباس عبدی: مسئله انتقام نیست نفوذ است
عباس عبدی، از تئوریسین‌های جریان چپ در یادداشتی پیرامون مطلب اخیر روزنامه کیهان که در آن با یک تخمین سیاسی گفته شده بود ایران ممکن است برای انتقام خون شهید فخری‌زاده، بندر حیفا در اسرائیل را نیز قرار دهد ، نوشت:"پاسخ مناسب به این اقدام، حمله به حیفا نیست که پیشنهاد خالی‌بندانه و حتی احمقانه‌ای است"!

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، او همچنین می‌نویسد: مسأله مهم‌تر از اصل ترور در ماجرای اخیر، نفوذ است این را که نمی‌توان با حمله به حیفا یا هر جای دیگر حل کرد. این از اصل ترور مهم‌تر است و هر گونه تأکیدی بر این ترور بدون توجه به مسأله نفوذ گسترده اطلاعاتی، نوعی خودزنی و راه گم کردن است. در حالی که این مسأله برای ترور سردار سلیمانی اصلاً وجود نداشت.

عبدی تصریح می‌کند: در مورد اخیر برحسب قراین و شواهد، می‌توان با قاطعیت گفت که اسراییل اقدام کرده است، ولی مگر اقدامات مشابه علیه اسراییل وجود نداشته است؟ چرا اسراییل پاسخ رسمی و آشکار به آنها نمی‌دهد؟ چون از نظر عرف سیاسی پذیرفتنی نیست.

با این حال به خوبی دیده می شود که اصلاح طلبان در یک رویکرد ذلیلانه نسبت به ترور و مخدوش شدن امنیت کشورمان بازهم مطرح می کنند که بایستی در برابر هر یک از اقدامات خصمانه غرب و رژیم صهیونیستی سکوت کرد. این جماعت سیاسی به جای مقابله با تهدیدات خارجی با سرزنش نیروهای داخلی و انحراف افکارعمومی به سمت مسائل سیاسی و جناحی سعی می کنند موضوع را بر حسب منافع خود یعنی مذاکره محض با غرب که تاکنون خسارت محض در بر داشته است سوق دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


1400 هم مثل 96و 92
Iran, Islamic Republic of
نگرانی برادرا از شکست بعدی قابل درکه
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
تو مسابقه ای که رقیب نداشته باشی پیروزی معنی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
از همین نظرات زیر خبر دقیقا مواضع اصلاح طلبان و طرفدارانشون معلومه.
Iran, Islamic Republic of
خیلی طبیعیه که این مواضع رو بگیرن چون مطمئن هستند هیچوقت هیچ اصلاح طلبی نه ترور میشه و اصلا خطری اون رو تهدید میکنه .
Iran, Islamic Republic of
شماره فعلا به کارنامه دولت اصلاح طلبت رسیدگی کن و فکر ترم بعد نباش چون خیلی وقته که مشروط شدید
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما اصلاح طلبان با این کارنامه درخشانتون که دلار 3200 رو کردید 30 هزار تومن و پراید 30 میلیونی رو کردید 140 میلیون تومن توقع دارید مردم دوباره بهتون رای بدهند؟
Iran, Islamic Republic of
این مردم همون مردمی هستند که به احمدی نژاد رای دادند و همونها به روحانی و لازم بدونن همین مردم به هر کسیکه با روحانی مخالف باشه رای میدهند و الکی بازی باخته رو به نفع خودتون مصادره نکنید
داریوش حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
..اقدامات ترور و چیدن دانشمندان عزیزمان انتقام هوشمندانه و مدیریت هوشمندانه تری را می طلبد تا هم اقدام متقابل صورت گرفته باشد و هم در تله و طوطئه های غربی عبری و غربی نیافتیم،.
Iran, Islamic Republic of
حالا اصولگرایان چه گلی به سر ما ملت زدن ک رفقای اصلاح طلبشون نزدن!
کمیل
Iran, Islamic Republic of
آفرین جهان تحلیل عالی بود.
گیلانی
Iran, Islamic Republic of
ازآنجایکه امروز هیچ نسبتی بین اصلاح طلبان وانقلاب ومردم وجود ندارد .....