سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۸
۶۸
پرداخت اشتباه به یک مطالبه کاملا درست؛

جمهوری اسلامی توان انتقام گیری از خون حاج قاسم و شهید فخری زاده را ندارد؟/ درس مهم طراحان ترور به برخی دوستان داخلی چیست؟ +جزئیات و تصاویر

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 746904
در یک زد و خورد تمام عیار با ابرقدرت های مستکبر جهان که دوران افول‌شان را سپری می کنند، نباید یک توفیق آنها در به شهادت رساندن دانشمند هسته‌ای ما به اختلال دستگاه محاسباتی و نادیده گرفتن دستاوردهای راهبردی منجر شود.
جمهوری اسلامی توان انتقام گیری از خون حاج قاسم و شهید فخری زاده را ندارد؟/ درس مهم طراحان ترور به برخی دوستان داخلی چیست؟ +جزئیات و تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: «اهل انتقام نیستید»، «بلوف می‌زنید»، «نمی توانید انتقام بگیرد»، «انتقام حاج قاسم چه شد؟»، «هدف گیری ساختمان های خالی عین الاسد انتقام حاج قاسم است؟» و... جملاتی بودند که بعد از ترور شهید محسن فخری زاده در فضای مجازی توسط کاربران عادی و حتی شخصیت های شناخته شده به صورت یک موج علیه فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران استفاده می شد. هرچند این موضوع را می توان ناشی از عصبانیت به دلیل ترور تازه شهید هسته ای و غلیان احساسات پاک تعبیر کرد اما اینگونه رفتارها دقیقا همان مطالبه اصلی آمران از میان بردن شهید فخری زاده است که بعد از ترور و لزوم هدف گیری انگشت اتهام به سمت دشمنان و تقاضای انتقام، نگاه افراد داغدار به داخل و متهم نمودن فرماندهان نظامی متمرکز شود.

مهم تر آنکه بازیگران این صحنه که اغلب جزو افراد پای کار انقلاب تعریف می شوند ناخواسته و ندانسته به تکمیل پازل کاهش اعتبار دستاوردهای فوق العاده سیاسی و نظامی کشور مشغول می شوند. دقیقا همان موضوعی که دشمن طی سال های گذشته سعی می کرد با عوامل رسانه ای خود با هشتگ هایی نظیر «عوضش امنیت داریم» تصویر و اعتماد شکل گرفته از قدرت نظامی ایران در دید مردم را لکه دار کرده و به سخره بگیرد.

اما هدف از نگارش این مطلب موضوع دیگری است. بازخوانی چند نمونه از رفتارهای نظامی جمهوری اسلامی ایران که قطعا با تصمیمات شجاعانه سیاسی انجام گرفته است می تواند نشان بدهد که جمهوری اسلامی نه اهل ترس است و نه اهل آن است که جسارتی را بدون پاسخ بگذارد.


یوم الله موشک باران عین الاسد
بعد از ترور حاج قاسم سلیمانی در بامداد سیزدهم دی ماه سال گذشته، در حالی که هنوز پیکر مطهر ایشان بعد از تشییع های میلیونی هنوز به خاک سپرده نشده بود خبر موشک باران پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد مخابره شد. خبری که نشان داد بعد از هفتاد سال(پایان جنگ جهانی دوم) اولین کشوری که به خود جرات داده مستقیما مقر آمریکایی ها را هدف بگیرد و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد ایران است. این در حالی بود که رئیس جمهور تروریست آمریکا هشدار داده بود که اگر ایران قصد انتقام کند 52 نقطه را هدف قرار خواهد داد. ایران عین الاسد را موشک باران کرد و ترامپ هم غلطی نکرد.

حمله به عین الاسد رخداد فوق العاده بزرگی بود که رهبرانقلاب آن روز را «یوم الله» نامیدند اما انتقام ایران نبود بلکه به تعبیر رهبری معظم تنها یک «سیلی» بود و آمریکایی ها باید منتظر «ضربه متقابل» باشند. امریکایی ها هنوز در حال محاسبه هستند وقتی سیلی در این حد به صورتشان نوازش شد، انتقام سخت که فرماندهان سپاه دائما از آن سخن می گویند چه خواهد بود؟

به عبارت بهتر حمله به عین الاسد صرفا یک تسکین کننده روان داغداران شهادت حاج قاسم بود و از سوی دیگر نشان دهنده توان نظامی بالای ایران که مترصد زمان مناسب برای اجرای ضربه متقابل در اهداف مطلوب است. بیان فرماندهان سپاه مبنی بر آمادگی جهت پاسخ کوبنده و مرگبار به واکنش احتمالی آمریکا به حمله ایران و آمادگی برای یک جنگ تمام عیار به خوبی نشان می دهد قدرت ایران، بلوف نیست.

این کم لطفی برخی دوستان ناراحت و عصبانی از ترور شهید فخری زاده در تصغیر واقعه مهم و بزرگ موشک باران پایگاه عین الاسد شاید قابل گذشت نباشد.


انتقام از حادثه تروریستی مجلس
۲۸ خردادماه ۹۶، دقیقا یازده روز پس از اقدام تروریستی داعشی ها در تهران که منجر به شهادت ۱۷ نفر از هموطنان در مجلس شورای اسلامی و مرقد امام(ره) شد، سپاه پاسداران دست به یک عملیات مهم موشکی علیه تروریست‌های داعش در خاک سوریه زد. اهداف مورد نظر در این عملیات، شامل مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور بود که به هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌ها و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های آنان انجامید. طبق اعلام رسمی سپاه پاسداران، در این عملیات بیش از 170 تروریست تکفیری از جمله چند تن از فرماندهان و عناصر موثر داعش به هلاکت رسیدند.


انتقام از حادثه تروریستی در رژه اهواز
پس از حمله تروریستی اهواز توسط تروریست های تکفیری که در جریان برگزاری رژه 31 شهریور انجام شد، مسئولان ارشد کشور به ویژه رهبر انقلاب وعده گوشمالی سخت تروریست ها را دادند و پس از گذشت چند روز از آن حادثه، سپاه پاسداران وارد عمل شد. ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه ۹ مهرماه، یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع سرکرده های جنایت تروریستی اهواز را در مناطق اشغالی شرق سوریه هدف قرار داد. همچنین همزمان با این حمله موشکی پهپادهای سپاه در سوریه به پرواز درآمدند و این پهپادها نیز حملات ترکیبی به مقر این تروریست ها داشتند تا حداکثر انهدام مواضع آنان رخ داده باشد.

انتقام شهدای T4
فروردین ۱۳۹۷، رژیم صهیونیستی با عبور از خطوط قرمز ترسیم شده به پایگاهی حمله کرد که می دانست نیروهای ایرانی در آن حضور دارند. در این حمله هفت نفر از نیورهای سپاه به شهادت رسیدند.

بعد از این جنایت، نخست وزیر اسرائیل سراسیمه از روسیه، آلمان و امریکا خواست که ایران را متقاعد کنند تا دست به واکنش نزند و وقتی ماجرای انتقام را جدی دید از طریق واسطه از ایران خواست واکنش متقابل باشد و از آن فراتر نرود!

یک ماه پس از این حادثه، عملیات سنگینی در منطقه حساس بلندی های جولان انجام شد که نتانیاهو در میانه این عملیات با رسانه ها مصاحبه کرد و گفت ما هر اقدام علیه ایران را متوقف کرده ایم.


انتقام خون صیاد با موشک باران منافقین
فروردین ماه امسال و در ایام سالروز ترور شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به روایت واقعه چگونگی انتقام شهید صیاد پرداخت. سردار حاجی زاده ماجرای انتقام را اینگونه روایت کرد: «منافقین کوردل برای انتقام از شکست سنگین در عملیات بزرگ مرصاد و انهدام ستون‌های نظامی‌شان که با مدیریت و فرماندهی شهید صیاد شیرازی نقش بی‌بدیلی در شکست آنها داشت، او را ترور کردند و به فاصله کوتاهی رزمندگان یگان موشکی سپاه با شلیک ده‌ها فروند موشک به سوی پادگان اشرف انتقام رفیق شهید خود را گرفتند و ضربه فراموش‌نشدنی به منافقین وارد کردند. در این عملیات ویژه که با همکاری وزارت اطلاعات اجرا شد، ابتدا با یک ضربه مختصر منافقین را برای مراسم تدفین کشته‌ها به قبرستان مروارید مقر اشرف در نزدیکی بغداد کشاند و بعد از اطمینان از تمرکز نیروها با ضربات سنگین موشکی انتقام این شهید عزیز از منافقین کور دل گرفته شد».


توقیف نفتکش انگلیسی
تابستان سال گذشته بود که انگلیس در یک راهزنی دریایی، نفتکش ایران را توقیف کرد و با ژست قدرت نمایی از یک توقیف، منتظر باج گیری ماند. اما نه تنها باجی دریافت نکرد بلکه برخلاف انتظاری که داشت، رفتار متقابل عمل خبیثانه‌اش را در اسرع وقت دریافت کرد و در ازای نفتکش متعلق به ایران که در جبل الطارق توقیف کرد، نفتکش آنها در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران توقیف شد. انگلیسی ها رفتاری خارج از انتظارشان را دیدند و در نهایت ناکام از نیل به هدف مورد نظر، بدون کسب دستاورد مطلوب، نفتکش ایران را آزاد کردند اما ایران برای تنبیه انگلیس ها چند روز بیشتر نفتکش این به ظاهر ابرقدرت را در توقیف نگه داشت.


شش مورد فوق به عنوان نمونه های رسانه ای شده انتقام را اگر در کنار شاهکار رهگیری و نشاندن RQ170 یا انهدام پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاوک آمریکایی ها بگذارید، جای هیچ شک و شبهه ای در عزم جدی و حاکمیت روحیه انتقام جویی فرماندهان نیروهای مسلح باقی نخواهد ماند.

در یک زد و خورد تمام عیار با ابرقدرت های مستکبر جهان که دوران افول‌شان را سپری می کنند، نباید یک توفیق آنها در به شهادت رساندن دانشمند هسته ای کشور به اختلال در دستگاه محاسباتی و نادیده گرفتن دستاوردهای راهبردی کشور تبدیل شود. مطالبه انتقام یک بحث قطعی است اما طرح این موضوع مهم نباید با تکمیل پازل طراحان ترور انجام شود.

اذعان مسئولان امنیتی و نظامی کشور به تلاش بیست ساله دشمن برای ترور شهید فخری زاده به خوبی نشان می دهد که کارهای اطلاعاتی و نظامی زمان‌بر بوده و نیاز به صبوری، موقعیت شناسی ویژه و محاسبات دقیق دارد و نباید این صبر به تغافل تعبیر شود و مهم تر از همه آنکه برخی به غلط دشمن را دست کم می‌گیرند. قطعا مسئولان امنیتی و نظامی کشور برای ضربه متقابل به آمران و عاملان ترور به شهادت حاج قاسم سلیمانی هیچگاه غافل نبوده و اکنون که ترور شهید فخری زاده هم به دومین کارویژه آنها تبدیل شده است، مترصد اولین فرصت برای انتقام سخت خون این دو شهید بزرگ هستند.
https://jahannews.com/vdchv-nqk23nkwd.tft2.html
jahannews.com/vdchv-nqk23nkwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
اگراقدامی کنیم سوای پاسخ اسراییل قدرتهایی مانندروسیه وچین هم مارامحکوم میکنندچراکه160کشوراسراییل رابه رسمیت شناخته
Iran, Islamic Republic of
انتقام باید متناسب با جنایت دشمن باشد ، آگه دشمن با کار اطلاعاتی نخبگان ما را ترور میکند جواب آن شلیک موشک به اسراییل نمی باشد بلکه باید نخبگان آنها را به تیر غیب بسپاریم و از هیاهو بپرهیزیم.
انتقام سخت
Iran, Islamic Republic of
اگر پاسخ قاطعانه و در خور به این جنایت ندهیم قافیه را باختیم.
Iran, Islamic Republic of
این کاملا ذدرست است هم وزن شهادت شهید سلیمانی و فخری زاده باید هم وزن نظامی و علمی انان باشد
Iran, Islamic Republic of
عمل متقابل از منظر همه قوانین ، امری پذیرفته شده است
Iran, Islamic Republic of
بنده هم به این اصل معتقد هستم عمل متقابل حق ملت ایران است
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
فرق زیادی بین توانستن و توانا بودن هست... .
Iran, Islamic Republic of
توانا بود هرکه دانا بود.
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله محو خواهد شد
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.اگر جواب ترور اقای فخری زاده را ندهیم دشمنان گستاختر می شوند و افراد بیشتری را ترور خواهند کرد ..
Iran, Islamic Republic of
مخالفم.
انتقام با بوق و کرنا نمی شود.
اول انتقام بگیرید بعد بگویید این عملیات و ... در انتقام بلان سردار و دانشمند ما بوده است.
حمید
Iran, Islamic Republic of
اگر صلح می خواهید آماده جنگ شوید نزنیم دوباره میزنند.
Iran, Islamic Republic of
و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین
فاتح
Iran, Islamic Republic of
جنگ تمام عیاردروضعیت کنونی یعنی جنگی که فرجام آن فقط باخت باخت است برای ما
خخ
Iran, Islamic Republic of
برجام سایه جنگ را دور کرد !!! نترس جنگ نمیشه .
سلام
Iran, Islamic Republic of
الان برد برد هست
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
جلوی ادم قلدر بی منطق هر چی کوتاه بیای پرروتر میشه و بیشتر ازارت میده ....
Iran, Islamic Republic of
اینقدر نترس اگه میترسی بدو برو خارج و تماشا کن ملت ایران ملتی هست که به هر سگ و شغالی باج نمی ده میمیره اما باج نمی ده
حاج قاسم
Iran, Islamic Republic of
....
EBRAT
Iran, Islamic Republic of
سپاه ظفرمند اسلام نیاز است اینبار پاسخی سهمگین دهدتا هم آب ونون دشمن شود.طوری که جای دست نوازنده تاعمر دارد برصورت دشمن ماندگار شود.شاید دشمن عبرت گیرد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Russian Federation
روزهای آینده به همه ثابت می شود که توان انتقام گرفتن را داریم یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
ترور دانشمندان هسته ای و عدام واگذاری خودرو ضد گلوله !
صالح
Iran, Islamic Republic of
ماشین که ضدگلوله بوده است.مشکل اینجاست که شهید خودش رانندگی میکرد و بدون هماهنگی با تیم حفاظت از ماشین پیاده شده است
Iran, Islamic Republic of
سفاکان منافقین رو دوباره با همون روش انتقام شهید صیادشیرازی، تارومار کنید..
Iran, Islamic Republic of
سپاه انتقام سخت را خواهد گرفت. ولی چه کنیم که بعضی از ها از داخل بدتر از دشمنان قسم خورده ی رو در رو هستند . با آنان چه کنیم؟
هما
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش برادر.ما جلو بریم بقیه هم جراتش رو پیدا میکنم.دست خدا ملت ایران رو تجهیز خواهد علیه دشمنان خودش
Iran, Islamic Republic of
میزنیم به یاری خدا..
Iran, Islamic Republic of
آسمان ریسمان بافتن هایتان تمام شد بی زحمت انتقام بگیرید
Iran, Islamic Republic of
از این شش مورد فقط موشکباران اشراف و توقیف کشتی انگلیسی و پاسخ جولان سطح به سطح بود بقیه هرگز در حد ضربه آنها نبود شهادت حاج قاسم باید بسیار قوی تر و قدرتمند می بود چون غرور ایرانی را شکست و باید عروز انها را می شکستیم ولی بسیار جزیی پاسخ داد شد و باعث ناراحتی هر ایرانی فارغ مسلک و معیار و موقعیت شد
Iran, Islamic Republic of
آره، انتظار مردم خیلی بیشتر بود.
پاسخ جولان چی بود کسی می داند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باید حقیقت را قبول کنیم ما توان مقابله نظامی با آمریکا را نداریم.به هیاهو هم هیچ چی نمی دهند.طبق معمول سکوت اختیار کنیم بهتره
جواب ناشناس
Russian Federation
دوست عزيز اگر امریکا هم مثل شما فکر میکرد به حملات ذلیل وارانه ایی همچون ترور روی میآورد؟ . یا مثل جنگ با افغانستان و عراق کشورمان را شخم میزد.؟ خودشان میدانند که حریف مسقيم ایران عزیز نمیشوند. .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر حریف ما بودن مستقیم میام دن تو صحنه این یک های ابن سعد
سلام
Iran, Islamic Republic of
در زمان جنگ هشت ساله تمام دنیا با عراق بود عراق همه را داشت پول مهمات امریکا را و دیگر کشور ها را ولی یه چیز نداشت قدر ت خدا ..... ما تو جنگ هشت ساله خدا را داشتیم و داریم
احسان
Iran, Islamic Republic of
حملات موشکی به عین الاسد و ساقط کردن پهپاد گلوبال هاواک نشان داد که امریکا توان رویارویی نظامی با ایران را ندارد.
علی
Iran, Islamic Republic of
باید با قاطعیت تمام جوابشون رو بدیم تا بعد از بفهمن با کی طرفند
اینها زبان زور رو فقط می فهمند
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسراییل
مرگ بر آل سعود ملعون
مرگ بر منافقین و نفوذی های داخلی شون
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
از نیروهای مسلح و سپاه مقتدر درخواست شدیدترین پاسخ رو داریم
باید عاملان و آمران و منافقین به شدت تنبه بشن
تنها پاسخ مناسب محو اسراییل جنایتکار از روی زمین است
ما جوانان این سرزمین با تمام توان آماده ایم با امر رهبری عزیز انقلاب تل اویو و حیفا رو رو سرشون خراب کنیم
اینجا ایرانه
بیشه شیرانه
بقول حضرت آقا : دوره بزن و دررو تموم شده یکی بزنن ده تا می خورن
Iran, Islamic Republic of
سلام ستون پنجم دشمن . ایرانیان هرگز از مرگ نمیترسن سرباز های آمریکا هستند از ترس خودشون رو خیس میکنن. نمونش رو هم دیدیم. در ضمن تموم شهدای ما وارد بهشت میشن و کشته های شما وارد دوزخ
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز بله ما قدرت آمریکا رو هم نداریم.اما اونقدری قدرت داریم که یک جواب در خور بدیم.سکوت هم نمیشه کرد.برای یککم هم شده باید دلمون خنک بشه!
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام. وای بروزی دشمن خیال کند ما بدهی‌ را می‌بخشیم مخصوصا آن دشمن صهیونیزم ها باشند ....
Iran, Islamic Republic of
عین الاسد قبلش اطلاع داده بودین
این چه جور انتقامه برادر جان؟!
M.sh
Iran, Islamic Republic of
...!!!
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اون چند تا سوله را هم که زدند خالی بوده اند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز ما کاملا توان مقابله با آمریکا را داریم و شما اگر ترسیدید برید توی سوراخ .
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
بحث ما بحث توانائی نیست! بلکه بحث سر این است که پاسخ باید
1- محکم و پشیمان کننده باشد
2- قبل از سرکارآمدن بایدن انجام شود تا خون بهای شهیدان ما لوث نشود
3- امروز اسرائیل بتی است که آمریکا آنرا ساخته و جهانیان را به پرستش او واداشته و از طریق این بت خونخوار، رعب و وحشت در میان مردم انداخته و جان و مال آنها را به تاراج برده. دیروز این جانور خونخوار جان قاسم را در غربت گرفت و امروز در خاک وطن به دولتمردان ما تاخته.
لذا ما نیز طبق تعالیم قرآن کریم باید مقابله به مثل کرده و ضربه را در خود خاک فلسطین اشغالی به آنها بزنیم تا هم انتقام خون شهیدانمان را گرفته باشیم و هم بت دست ساز آمریکا را شکسته باشیم.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
لازم نیست پاسخ مستقیم باشد مثل عین الاسد
اما باید پر سروصدا باشد و سنگین که همه دنیا بفهمند.
Iran, Islamic Republic of
۹۰ درصد این مطالبی که نوشتی بیشتر مصرف داخلی داشت .
Iran, Islamic Republic of
...
عملیات حساس در بلندی های جولان چی بود؟ توضیح بدهید من مطلبی در موردش پیدا نکرده ام
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم که نظرم اینقدر قوی و مستدل بوده که جرا انتشارش رو نداشتین
Iran, Islamic Republic of
شاید هم آنقدر پرت بوده که ارزش انتشار را نداشته؟؟؟؟!!!!....
رضا
Iran, Islamic Republic of
ان چیزی که بیش از هر چیزی من را ازار داد این بود که کشورهای غربی از ایران خواستار خویشتنداری هستند و حاضر نیستند عمل تروریستها را محکوم کنند .
محمدرضا بنی اسدی
Iran, Islamic Republic of
من به سپاه پاسداران اطمینان دارم بیگدار به آب نمیزنه .
رضا
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اسرائیل اصلا وجود ندارد ونباید نامش روی کره زمین ونقشه های جغرافیایی باشد..
م
Iran, Islamic Republic of
انتقام سخت
Iran, Islamic Republic of
چه انتقامی .کدوم انتقام .سلیمانی برا ما مایه غرور وفخر بود .برای انتقام گرفتن حداقل ده فرمانده تراز اول امریکایی واسراییلی را باید سقط میکردیم .فخری زاده هم همین طور .اودانشمند عالی ونخبه این مملکت بود .ای کاش سلیمانی زنده بود ومی دیدیم چطور انتقام فخری زاده رو میگرفت
الهام
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
فردای آنها انتقام میگیریم یعنی چه؟
چرا دیروز برای فردا که امروز باشد آماده نشدید؟.
سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
انتقام محسن فخری زاده چیشد ؟
بهنام
Iran, Islamic Republic of
مگر قول ندادند که انتقام قاسم و فخری زاده را میگیریم پس چرا هنوز خبری نیست. خواهشا عجله کنید من دیگر طاقت ندارم.
Iran, Islamic Republic of
منتظر انتقام هستیم تا ریشه کفار را از صفحه روزگار حذف کنیم.با تمام وجود آماده هستیم