سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۲۴
تکمیل پازل ترور شهید فخری زاده؛

ترور فیزیکی در آبسرد؛ ترور مجازی در اینستاگرام/ آیا مسئولان فضای مجازی این بار بیدار می شوند؟! +تصاویر

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 746630
عاملان ترور شهید فخری زاده در فضای حقیقی، با تروریست های دنیای مجازی در یک مسیر قدم بر می دارند و در نهایت به یک منبع می رسند، منتها یک گروه آشکارا و در کف خیابان فعالیت می کنند اما گروه دیگر پشت دنیای صفر و یک ها مخفی شده اند!
ترور فیزیکی در آبسرد؛ ترور مجازی در اینستاگرام/ آیا مسئولان فضای مجازی این بار بیدار می شوند؟! +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، رضا صفری: همانگونه که پیش بینی می شد، بلافاصله پس  از ترور شهید محسن فخری زاده، دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور، پیوست رسانه ای آن توسط جنگ افزار مجازی آمریکایی – صهیونیستی اینستاگرام به اجرا در آمد و کاربران گزارش دادند که تصاویر و پست های مربوط به این شهید، توسط این پلتفرم حذف شده است و آنها نمی توانند این پست ها را به اشتراک بگذارند.
 
اما این موضوع اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود. مثلاً در ماجرای ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز دقیقاً همین اتفاق افتاد. بر خلاف آنچه برخی افراد سطحی نگر تصور می کنند، سانسور و فیلترینگ و مهندسی پیام ها جزو ذاتیات این شبکه های اجتماعی است. در گذشته بارها شاهد بوده ایم که  اکانت های تأثیرگذار فعالین جبهه انقلاب توسط این جنگ افزارهای مجازی بسته شده است. 
 
البته غیر از این هم نمی توان از آنها انتظار داشت و اتفاقاً اگر غیر از این بود باید تعجب می کردیم.

اما تعجب از این است که چرا هنوز هم برخی گمان می کنند که ما با سرازیر کردن ده ها میلیون مردم عادی و گره زدن زندگی آنها به این پلتفرم ها، می توانیم انقلاب و مبانی آن را به دنیای غرب صادر کنیم و زمین بازی آنها را تسخیر کنیم؟!
 
بهتر است برخی از مسئولان فضای مجازی کشور به جای توییت بازی، فکری در مورد این موضوع بکنند که چگونه می توان از طریق دیپلماسی سایبری و همکاری با سایر کشورها و از طریق ائتلاف های سایبری، انحصار آمریکایی ها و صهیونیست ها را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات شکست و پیام اسلام و انقلاب را به مردم دنیا رساند؟
 
 
 
متأسفانه کاملاً مشخص است که به دلیل پهن شدن سفره ای چرب و شیرین برای پلتفرم های معلوم الحال خارجی در سال های گذشته، حتی در داخل کشور نیز آنها هستند که تعیین می کنند چه پیامی باید بین دو ایرانی رد و بدل شود!

در این میان، با توجه به این شرایط، اتقاقاتی نظیر ترور شهید فخری زاده و ابعاد مربوط به آن، به خوبی برای همه مردم تبیین نمی شود. باید قبول کنیم که امروز بسیاری از مردم  به درست یا به غلط، در هر صورت فقط از طریق شبکه های اجتماعی از اخبار مطلع می شوند. در نظر بگیرید که در داخل خاک مجازی کشور، یک سانسور رسانه ای در مقیاس وسیع به دست بیگانگان صورت می گیرد تا مردم کشورمان از واقعیت ها خبر نداشته باشند!

 
مقام معظم رهبری سال گذشته پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی جمله ای تاریخی بیان کردند: «آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند».

در اینجا هم به نوعی باید بگوییم که عاملان ترور شهید فخری زاده در فضای حقیقی، با تروریست های دنیای مجازی در یک مسیر قدم بر می دارند و در نهایت به یک منبع می رسند، منتها یک گروه آشکارا  و در کف خیابان فعالیت می کنند اما گروه دیگر پشت دنیای صفر و یک ها مخفی شده اند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
سلام و خداقوت. من خواننده حرفه ای اخبار شما در طول 12 سال گذشته هستم. شما اخبار کشور خود را با صدا و سیما و کیهان و ...به طور حرفه ای سانسور می کنیدو و گردش کار را بر عکس می کنید. چطور انتظار دارید که رسانه امریکای لعین که شعار مرگ بر او ورد زبانتان است، اخبار کشور ما را سانسور نکند
آقا رضا
United Arab Emirates
بزرگوار، رسانه های داخلی ما نه تنها عکس ترامپ که فوج فوج از خود ترامپ حرف میزنن، تهدیدهاش رو منتشر می کنند، اون وقت طرف میگه اینستاگرام عکس این شهید رو که بدون هیچ متنی بوده حذف کرده. حواست هست؟!
نواب
Iran, Islamic Republic of
ما ادعای دموکراسی نداریم
ادعای گردش آزاد اطلاعات نداریم
ولی اونها دارن
و اگر بر خلاف ادعا عمل میکنن یعنی دروغگو هستن
و یکی که دروغگو بودنش ثابت شده
نباید به هیچ چیزش اعتماد کرد
و باید بابت ادعاهاش بازخواست بشه
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
حرف حق!
گیلانی
Iran, Islamic Republic of
حرف ناحق.
United Arab Emirates
یعنی رسانه های داخلی عکس ترامپ رو هم سانسور میکنن؟! تو اینجا که حتی تهدیدهای ترامپ هم از رسانه ها ی ایرانی پخش میشه. منتها طرف مقابل اونقدر ترس داره که حتی از عکس شهید ما میترسه
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
به روزنامه‌های زنجیره‌ای نگاه کن ببین چگونه از بیت المال ارتزاق می‌کنند و به نفع غرب تبلیغ می‌کنند..
Iran, Islamic Republic of
چه خبر از انتقام سخت
Iran, Islamic Republic of
تا کی قراره بچه های کم سن و سال توی اینستاگرام نابود بشن به دادشون برس وزیر محترم چرا فاحشه خانه اینستا فیلتر نمیشه
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
قدیما قرار بود نوارکاست و ویدئو جمع آوری بشه تا بچه ها نابود نشن و اخلاق دینی جوانان رشدکنه
United Arab Emirates
نوار کاست و ویدئو یک وسیله مستقل هست نه یک شبکه به هم پیوسته و تعاملی مثل اینستاگرام. .
گیلانی
Iran, Islamic Republic of
نوار کاست و ویدئو قابل کنترل است استاد.
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
ا نتقام سخت اول از داخل شروع كنيد دو موشك به شركت مونتاژ كننده نيسان بزنيد تا بدانند وقتي شما با خودي اينگونه رفتار ميكنيد واي بحال بيگانه!!!!
Iran, Islamic Republic of
جالب اينه ضاربين ردي هم از خود باقي نگذاشتند
Iran, Islamic Republic of
مسئولین فضای مجازی بیدارند و هشیار
اما ....
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
تمام انرژي خود را به شل و پت كردن چند سگ باز و ماهواره همسايه و.... نگذارید که دشمن نزدیک است هم آن را مواظبت کنید و هم حواستان به دشمن باشد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
رر
Iran, Islamic Republic of
وضعيت تردد سردار سليماني را تقصير عراقي ها در فرودگاه بغداد مي انداختند حالا يكي بگه محل عبور دانشمند هسته اي فخري زاده را كي لو داده كه از قبل وانت پر از مواد منفجره را پارك كرده بودند در مسيرش!!؟
وزیر ارتباطات باید جوابگو باشد چرا کسی کاری با او ندارد؟
همین بخش نظرات جهان نیوز نشانگر آزادی بیان بسیار گسترده در کشور ایران است.
Iran, Islamic Republic of
مردم حق دارند آزادنه اظهار نظر کنند و معیار درست و غلط این اظهارات هم شما نیستید و حق ندارید کسی را بخاطر نظرش محکوم کنید....
رضا
Iran, Islamic Republic of
اى أقا كجاى كارى ؟!.
کشاورزالبرزی خادم سردارسلیمانی
Iran, Islamic Republic of
چهار بار صفحه اینیستاگرام من کلا بسته شد، اگر خدا بخواد یک هفته زمان میبره تا یک هکتار از زمین کشاورزیم را بانام مقدس سردارسلیمانی آذین نمایم که با ماهواره و اپلکشن های نقشه جغرافیایی و از فضا هم قابل رویت باشد ان شاءالله برنامه های رو کم کنی عظیمی خواهیم داشت