کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد مهمان اصلاح طلب بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال؛

بهترین راه، ریاست جمهوری یک اعتدالی مثل لاریجانی یا مطهری است/ موضع قبلی جوادی حصار چه بود؟

3 آذر 1399 ساعت 10:04

بهترين راه اين است که دولتي از جنس اعتدالي آقاي روحاني يا حتي راست ميانه مانند امثال علي‌ لاريجاني و علي‌مطهري در دولت آينده نقش‌آفريني کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد‌صادق جوادی‌حصار،عضو حزب اعتماد ملی(حزب کروبی) که بارها با شبکه های ضدانقلاب نظیر بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال گفتگو کرده است در پاسخ به سوالات روزنامه آرمان بهترین راه چهار سال بعد را تشکیل یک دولت اعتدالی نظیر دولت روحانی با ریاست جمهوری افرادی نظیر لاریجانی یا علی مطهری عنوان کرده است.

جوادی حصار گفته است: «در شرايط کنوني جريان اصلاحات يک رسالت تعيين‌کننده دارد. اصلاح‌طلبان در شرايط کنوني بايد اين پيام را به مخاطبان خود برساند که لزومي ندارد اين جريان حتما در قدرت حضور داشته باشد.در چنين شرايطي اصلاح‌طلبان مي‌توانند به حاکميت مشورت بدهند در صورتي که عده‌اي خود را ملزم به تعهدات ملي خود بدانند. با اين وجود اگر اصلاح‌طلبان قصد داشته باشند مانند گذشته تلاش کنند در قدرت حضور داشته باشند ادامه چرخه معيوبي خواهد بود که از گذشته تا امروز وجود دارد. در اين وضعيت عده‌اي در دولت و عده‌ ديگري در مجلس مرتب چوب لاي چرخ گفت‌وگوهاي برجامي مي‌گذارند تا در نهايت توفيقي به دست نيايد. به همين دليل اين چرخه معيوب ادامه پيدا خواهد کرد. در نتيجه بهترين راه اين است که دولتي از جنس اعتدالي آقاي روحاني يا حتي راست ميانه مانند امثال علي‌ لاريجاني و علي‌مطهري در دولت آينده نقش‌آفريني کنند و اجازه ندهند کشور بيش از اين دچار تنگناهاي اقتصادي شود».

درباره «جوادی حصار» بیشتر بخوانید:
روحانی نگفت مشکلات کشور را حل می‌کنم/ گفت تلاش می‌کنم!
اصولگرایان پایگاه مردمی ندارند/ از سیاست فاصله بگیرند!
محمود صادقی و پروانه سلحشوری سرمايه‌های ما هستند!
وقتی رئیسی کار پوپولیستی می‌کند روحانی هم تبلیغاتی جواب می‌دهد!


گفتنی است جوادی حصار پیش تر از اشتباه اصلاح طلبان به خاطر ترجیح روحانی به عارف سخن گفته بود اما همان طور که پیش بینی می شد با نزدیک شدن به روزهای انتخابات، واقعیت ها در حال عیان شدن است و اصلاح طلبان نه تنها علی رغم ادعای عدم حضور یا حضور مشروط در انتخابات آتی فعالانه شرکت خواهند کرد بلکه برای حفظ قدرت به سراغ رحم اجاره ای هم خواهند رفت.

شرایط سیاسی حاکم بر اردوگاه اصلاحات نظیر عدم تمایل برخی افراد سرشناس برای کاندیداتوری به دلیل کاهش شدید پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان، ردصلاحیت قطعی برخی چهره ها و بی رغبتی مردم به گروهی دیگر از شخصیت های اصلاح طلب، باعث شده تا نظریه ائتلاف در جریان اصلاحات قوت بیشتری بگیرد تا جایی که این موضوع در سطح رسانه های این جریان نیز در حال شنیده شدن است.


کد مطلب: 746041

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/746041/بهترین-راه-ریاست-جمهوری-یک-اعتدالی-مثل-لاریجانی-یا-مطهری-موضع-قبلی-جوادی-حصار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com