کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمقاله بامزه روزنامه جمهوری اسلامی؛

قالیباف صریحا اعلام کند پیرو رهبری نیست! +جزئیات

27 آبان 1399 ساعت 20:22

اگر این حضرات، با صداقت اعلام کنند خود را پیرو رهبری نمی‌دانند و هرچه خود تشخیص می‌دهند همان را خواهند گفت، مردم در وجود آنها احساس صداقت خواهند کرد!


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه جمهوری اسلامی با مدیرمسئولی مسیح مهاجری، به نطق روز گذشته دکتر قالیباف، رئیس مجلس واکنش بامزه ای داشته است. روز گذشته رئیس مجلس در نهیبی به مسئولان دولتی که ناکارآمدی آنها داد طرفدارانشان هم بلند کرده، بابت لزوم نگاه به داخل برای حل مشکلات مردم و پرهیز از نگاه به تغییرات در کاخ سفید گفته بود: «تصمیمات ما در حوزه مسکن، بورس، کالاهای اساسی، گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی، اختصاص ارز ترجیحی، سوداگری در بازارهای ارز و طلا و خودرو، بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و بی‌توجهی به تولید ملی، به پاستور، بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط  دارد و نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا».

در همین باره سرمقاله جمهوری اسلامی در مغالطه ای آشکار این نطق مهم و به جای رئیس مجلس را ضد توصیه رهبر انقلاب و ضد وحدت و انسجام معرفی کرده است!

در مطلب روزنامه جمهوری آمده است: «چه زود توصیه‌های اکید رهبری را بعضی نمایندگان مجلس یازدهم فراموش کرده‌اند! کمتر از یکماه قبل بود که رهبر انقلاب ضمن تقبیح اهانت بعضی نمایندگان و افرادی در خارج مجلس به رئیس‌جمهور و دولتمردان، به آنها توصیه کردند در جهت تحکیم وحدت و انسجام تلاش کنند و بر این نکته تأکید کردند که وحدت و انسجام ملی در حال حاضر مهم‌ترین نیاز کشور است. برخلاف این سفارش روشن، روز یکشنبه رئیس‌ مجلس در سخنان تعجب‌برانگیزی که بیش از هرچیز به شعارهای انتخاباتی شباهت داشت، به مسئولین اجرائی کشور حمله و به آنها توصیه کرد راه‌حل مشکلات کشور را به جای ایالت‌های آمریکا در پاستور و میرداماد و باب همایون جستجو کنند... مهم‌تر اینکه حتی نهیب رهبری هم نمی‌تواند این حضرات را از تلاش‌های تبلیغاتیشان برای به دست آوردن صندلی ظاهراً بسیار دوست‌داشتنی ریاست جمهوری از مجرای نقض آشکار وحدت و انسجام منصرف نماید...اگر این حضرات، با صداقت اعلام کنند خود را پیرو رهبری نمی‌دانند و هرچه خود تشخیص می‌دهند همان را خواهند گفت، مردم در وجود آنها احساس صداقت خواهند کرد، اما وقتی سنگ پیروی و اطاعت محض از رهبری را به سینه می‌زنند و در عین حال آشکارا برخلاف توصیه رهبری سخن می‌گویند و موضع می‌گیرند، این سؤال به ذهن‌ها راه می‌یابد که صداقت را در کجا باید جستجو کرد؟»

این ادعای خنده دار در حالی است که دولتمردان و بسیاری از اصلاح طلبان بیرون از دولت با ذوق زدگی از پیروزی نامزد دموکرات ها از لزوم استفاده از دوران بایدن و عدم فرصت سوزی سخن به میان آورده اند. البته نویسنده سرمقاله به این اشاره نکرده است که رهبرانقلاب به کرات مسئولان دولت مدعی تدبیر را به عدم چشم دوزی به خارج از مرزها و عدم تعلیق اقتصاد کشور به برجام و... توصیه کردند. آن افرادی که در روزگار مذاکرات و برای رسیدن به توافق به هرقیمت به منتقدان اهانت می کردند و در فضای جامعه دوقطبی سازی می کردند ضدانسجام کشور هستند.

البته احتمالا به غیر از قسمت مذکور از صحبت های قالیباف، این بخش از نطق ایشان که کاملا بر ضد تلاش های این روزهای اعتدالیون و اصلاح طلبان است، دولتی ها و مشتاقان گزیده شدن چندباره از امریکا را نیز آزار داده است: «مهم این است که بدانیم بایدن در بهترین حالت با اوبامایی که طراح تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده و اولین ناقض تعهدات آمریکاست، تفاوتی ندارد. بایدن نفر دوم دولت اوباما و تنظیم کننده اصول سیاست خارجی آن دولت بود و تیم کارشناسی و تصمیم‌ساز او عمدتاً همان تیم اوباماست».


کد مطلب: 745504

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/745504/قالیباف-صریحا-اعلام-کند-پیرو-رهبری-نیست-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com