کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حقیقت پور، مشاور لاریجانی:

هیچ کسی مثل لاریجانی پتانسیل ریاست جمهوری ندارد/ نظام باید لاریجانی را برای نامزدی ریاست جمهوری متقاعد کند!/ لاریجانی می تواند یک سرمایه بین نسلی باشد

27 آبان 1399 ساعت 11:06

نه اصلاح طلبان بلکه اگر نظام جمهوری اسلامی ایران آقای لاریجانی را متقاعد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کند او می تواند یک سرمایه بین نسلی باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: منصور حقیقت پور، مشاور رئیس مجلس دهم که طی ماه های گذشته چندین بار از لاریجانی به عنوان گزینه مطلوب برای ریاست دولت سیزدهم نام آورده بود، بار دیگر اظهارات خود را به روز کرده و این بار گفته است: « اگر نظام جمهوری اسلامی ایران آقای لاریجانی را متقاعد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کند او می تواند یک سرمایه بین نسلی باشد»!

گفتنی است چندی پیش کواکبیان، نماینده اصلاح طلب مجلس گذشته که خود جزو وکیل الدوله ها بود اذعان کرد «لاریجانی در مجلس منویات دولت را پیش می‌برد». همین نکته کافی است تا مشخص شود نقش لاریجانی در مشکلات کنونی کشور چه میزان است. موضوعاتی نظیر تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس نهم و یا تلاش برای رای آوری و یا عدم استیضاح برخی وزرا نمونه هایی از همراهی ویژه لاریجانی با دولت روحانی است.

توئیت پایانی روحانی به وقت وداع لاریجانی با ریاست مجلس هم در نوع خود جالب و قابل تامل بود. روحانی برای بدرقه لاریجانی نوشته بود: «بی‌شک خاطرات همکاری و احساس مشترک‌مان طی سالیان متمادی، به‌خصوص در مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز، ماندگار خواهد ماند».

ادعای نه چندان باورپذیر حقیقت پور به عنوان چهره نزدیک به لاریجانی پیرامون عدم وجود نشانه ای از تمایل رئیس سابق مجلس برای ریاست جمهوری در حالی است که نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم پیش‌تر خبر داد که حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی بوده و ستادهایش را هم فعال کرده است. نقوی حسینی حتی گفته بود ساختمانی به عنوان ستاد انتخاباتی برای فعالیت‌های او در نظر گرفته شده است. آقای لاریجانی اراده‌اش بر این است که در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، یک چیز قطعی است.

روزنامه صبح نو هم در شماره روز ۴ شهریور خود نوشته بود که لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ برخی شرط‌ها را مطرح کرده است. آن طور که این روزنامه نوشته، شرط اصلی علی لاریجانی علاوه بر حمایت اصلاح طلبان، نامزدی او از جانب راست سنتی است به نحوی که فقط نامزد اصلاح طلبان نباشد و مانند حسن روحانی از حمایت برخی راست گرایان هم برخوردار باشد. لاریجانی از اینکه فقط از جانب اصلاح طلبان حمایت شود راضی نیست و معتقد است اجماع بر او به عنوان گزینه ائتلافی شامل میانه رو‌های جناح راست و چپ به نفع آینده سیاسی اوست و به نوعی شرط حضور او در انتخابات است.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات حقیقت پور را در ادامه خواهدی خواند:

*آقای ظریف در حوزه سیاست خارجی کارآمد است در حوزه سیاست داخلی و اقتصادی حرفی برای گفتن ندارد. آقای محسن هاشمی هم یک هندوانه دربسته است، برای انتخابات ریاست جمهوری هندوانه دربسته نمی خواهیم. در این موضوع دو سه بار کلاه سرمان رفته بست است.

بیشتر بخوانید:
رئیسی نیاید/ لاریجانی قوه مجریه را سامان می‌دهد

همه دنیا لاریجانی را به عنوان یک دیپلمات قوی می‌شناسد
وزن سیاسی لاریجانی به وقت خروج از پارلمان چقدر است؟
یک عده بزرگان نظام مثل لاریجانی را لگدمال کردند!

*نه اصلاح طلبان بلکه اگر نظام جمهوری اسلامی ایران آقای لاریجانی را متقاعد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کند او می تواند یک سرمایه بین نسلی باشد. البته ما هنوز چیزی از آقای لاریجانی ندیدیم که نشانه تمایلش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری باشد. او در حال حاضر ترجیح می دهد مطالعه کند.

*هیچ کسی مثل علی لاریجانی پتانسیل تصدی جایگاه ریاست جمهوری را ندارد. کاری به پیروزی بایدن ندارم، معتقدم آقای لاریجانی ظرفیت هایی دارد که در وضعیت کنونی به درد کشور و نظام می خورد.


کد مطلب: 745467

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/745467/هیچ-کسی-مثل-لاریجانی-پتانسیل-ریاست-جمهوری-ندارد-نظام-باید-نامزدی-متقاعد-کند-می-تواند-یک-سرمایه-بین-نسلی-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com