کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفاع شاخص ترین اصلاح طلب کابینه از دولت روحانی؛

کارنامه این دولت با هردولتی قابل مقایسه است/ مقاومت این دولت در تاریخ ماندگار خواهد شد/ قدر زحمات مدیران را نمی دانند/ واکنش جهانگیری به اظهارات قالیباف؛ بودجه چوب ادب سیاستمدارانی است که فقط شعار می‌دهند/ کمترین آشنایی با اقتصاد ندارند +فیلم

26 آبان 1399 ساعت 19:56

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به صحبت های امروز رئیس مجلس پیرامون نحوه تامین منابع مالی کمک معیشتی به مردم واکنش نشان داد.


گروه سیاسی جهان نیوز: هفتادوپنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  امروز دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اظهارات جهانگیری، معاون اول اصلاح طلب رئیس جمهور در دفاع از دولت های یازدهم و دوازدهم در نوع خود موضوع عجیبی نیست اما به علت آنکه اصلاح طلبان فریبکارانه چوب انتقاد را علیه دولت مورد علاقه شان به کار گرفته اند و مدعی هستند که «اصلا این دولت اصلاح طلب نیست»، «حضور اصلاح طلبان در دولت حداقلی است»(!) و یا «روحانی، جهانگیری را بایکوت کرده است»، باعث می شود که اظهارات جهانگیری جالب و قابل تامل شود. گفتنی است چندی پیش محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به انتقادهای پرحجم اصلاح طلبان از دولت روحانی، با طعنه ای جدی گفته بود که حداقل هوای رفقای خودتان که در دولت حاضر هستند را داشته باشید.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات جهانگیری که قسمتی از آن در واکنش به اظهارات صبح امروز دکتر قالیباف پیرامون نحوه تامین منابع مالی طرح کمک معیشتی به مردم است را در ادامه خواهید خواند:

*با وجود همه سختی ها و دشواری ها که بر دولت و ملت ایران گذشت با همتی که مدیران کشور در موضوع بودجه از خود نشان دادند، موفق شدیم تاکنون از این مرحله عبور کنیم هرچند برخی نمی خواهند قدر این زحمات را بدانند و حرف هایی را بر زبان جاری می کنند که جز دلسرد کردن مدیریت کشور ثمری ندارد.

* همه می دانند که زبان مدیران دولت برای پاسخگویی زبان الکن نیست. ما شرایط کشور و مردم را در موضع گیری های خود لحاظ می کنیم و می دانیم که مردم در شرایط سخت کنونی از مسئولان خود انتظار دارند که به فکر زندگی و معیشت آنان باشند نه اینکه سرگرم دعوا و مجادله با یکدیگر شوند چرا که این مسئله گره ای از زندگی آنان باز نمی کند.

بیشتر بخوانید:
جهانگیری نه از دلار ۴۲۰۰ تومانی حرفی می‌زند نه از انتخاب نجفی!
آقای جهانگیری ظرف ۵ دقیقه بفرمایید کشور چه مشکلاتی دارد

وزن سیاسی جهانگیری در فضای سیاسی کشور چقدر است؟

*مکرر گفته ام کارنامه این دولت قابل مقایسه با هر دولت دیگری در سالهای پس از انقلاب اسلامی است. برای مقایسه می توان به دو سال و نیم پایانی دولت آقای احمدی نژاد و دو سال و نیم ابتدایی دولت تدبیر و امید پرداخت که در این دو برهه کشور با تحریم های بین المللی مواجه بود. (توضیح: جهانگیری پیش تر گفته بود کارنامه این دولت با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست)

*در دوره جدید تحریم ها که باید به واقع از آن به عنوان جنگ اقتصادی یاد کرد، آمریکایی ها به دنبال فروپاشی ایران بودند و حتی تا آنجا رفتند که جنگ نظامی را نیز چاشنی کار خود کنند، ترور سردار شهید سلیمانی و برخی اتفاقات دیگر در منطقه خلیج فارس نشانه های تصمیمات آنها بود ، البته برخی اتفاقات را نمی توان در مقطع کنونی بیان کرد و شاید در شرایط دیگر بتوانیم برای مردم تبیین کنیم که دشمنان چه برنامه ریزی هایی برای کشور انجام داده بودند. قطعا هیچکس نمی تواند انفجار در یک نفت کش ایرانی را موضوعی اقتصادی قلمداد کند، دولت اجازه نداد در این شرایط سخت، اقتصاد کشور فرو بپاشد.

*هدف آمریکا اقتصاد ایران نبود می خواستند ایران را از هم بپاشانند. در این مقطع حساس مردم ایران مشکلات را تحمل کردند و دولت هم فشار زیادی را متحمل شد که این مقاومت در تاریخ ماندگار خواهد شد.

*تجربه من به عنوان فردی که هم در دولت و هم در مجلس فعالیت کرده ام می گوید؛ بودجه چوب ادب سیاستمداران بویژه سیاستمدارانی است که فقط شعار می دهند. منابع و مصارف در بودجه کشور موضوعی واقعی است و باید با آن منطقی برخورد کرد. نمی توان ذهنی و خیالی منابع کشور را افزایش دهیم. متاسفانه برخی مسائلی که در حال حاضر عنوان می شود با ده برابر بودجه کنونی نیز نمی توان به آن حرف ها جامه عمل پوشاند.

*برخی می گویند منابع گمرکی را افزایش بدهیم،‌ کسی که این حرف را می زند نشان می دهد که کمترین آشنایی با اقتصاد ندارد زیرا این دست محاسبه ها موجب افزایش قیمت همه کالاها در کشور می شود. باید آشکارا و شفاف به مردم بگویند درآمدی که از این تصمیم حاصل می شود، پیامدهای آن تورم و افزایش سرسام آور قیمت همه کالاها خواهد بود.

دانلود فیلم/ پاسخ غیرمستقیم جهانگیری به قالیباف

*بودجه سال آینده، نقطه آغاز تفاهم و همکاری دولت و مجلس جدید باشد و اگر منابعی وجود داشته باشد که از چشم دولت دور مانده باشد و معرفی شود، قدردانی خواهیم کرد و منابع جدید را برای کمک به زندگی و معیشت مردم صرف خواهیم کرد.


کد مطلب: 745412

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/745412/کارنامه-این-دولت-هردولتی-قابل-مقایسه-مقاومت-تاریخ-ماندگار-خواهد-قدر-زحمات-مدیران-نمی-دانند-واکنش-جهانگیری-اظهارات-قالیباف-بودجه-چوب-ادب-سیاستمدارانی-فقط-شعار-می-دهند-کمترین-آشنایی-اقتصاد-ندارند-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com