کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران:

روحانی برای حل مشکلات اقتصادی مردم اراده کافی دارد/ دوره بایدن دوره همکاری است/ روحانی جلوی ترامپ سر تعظیم فرود نیاورد

26 آبان 1399 ساعت 15:10

آقاي روحاني از انگيزه کافي برخوردار است که کشور را در ماه‌هاي پاياني به وضعيت عادي و نرمال بازگرداند.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسین مرعشی، فعال اصلاح طلب و سخنگوی حزب کارگزاران که قبل از انتخابات آمریکا مدعی شده بود که ایران مایل به گفتگو با آمریکا است و بایدن و ترامپ تفاوتی ندارد، اکنون و بعد از مشخص شدن پیروز انتخابات امریکا، دوران پیش رو را دروران همکاری نامیده و گفته است: «فردي بايد در ايران به رياست‌جمهوري برسد که بتواند از اين فضا به سود منافع ملت ايران استفاده کند و گل‌هاي زيادي براي مردم ايران بچيند». همان طور که در گزارش ها قبل ذکر شده بود هدف اصلاح طلبان صرفا ناظر به پیروزی در انتخابات 1400 و تمدید حضور در قدرت است.

مرعشی همچنین روحانی را دارای اراده کافی برای حل مشکلات اقتصادی معرفی کرده در حالی که حدود یک ماه پیش گفته بود «روحانی اگر نمی تواند کشور را اداره کند کنار برود».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات مرعشی را در ادامه خواهید خواند:

*فضاي که پس از شکست ترامپ در عرصه بين‌المللي به وجود آمده و مخاصمات ترامپ با ايران جاي خود را به فرصت همکاري داده است که بايد مغتنم شمرده شود. اين فرصت همکاري نيز تنها مختص به ايران نيست؛ بلکه براي کشورهاي اروپايي نيز به وجود آمده است. حتي فرصت همکاري بين غرب و شرق نيز بيشتر از گذشته خواهد شد. به همين دليل فردي بايد در ايران به رياست‌جمهوري برسد که بتواند از اين فضا به سود منافع ملت ايران استفاده کند و گل‌هاي زيادي براي مردم ايران بچيند. بدون ترديد اين دوره را بايد دوره همکاري ناميد.

درباره «حسین مرعشی» بیشتر بخوانید:
باید مجسمه نعمت زاده را از طلا بسازیم و در میادین نصب کنیم
در دولت روحانی بهترین‌ها نادر هستند مثل ظریف

احمدی نژاد برای نظام زحمت درست کرد
هدف ما از انتخاب روحانی ترمیم رابطه با رهبری بود!

نظر موافق رهبری باعث تصویب برجام شد!
زندگی شخصی کوچکی دارم؛ ۱۴ هکتار باغ پسته در رفسنجان

با سانسور می‌خواهند جلوی گسترش اندیشه هاشمی را بگیرند

*آقاي روحاني از انگيزه کافي برخوردار است که کشور را در ماه‌هاي پاياني به وضعيت عادي و نرمال بازگرداند. از سوي ديگر آقاي روحاني اراده جدي براي احياي برجام دارد و در اين زمينه نيز تلاش‌هاي لازم را انجام خواهد داد. روحاني براي حل مشکلات اقتصادي مردم نيز داراي اراده کافي است و اين مسأله را به خوبي نشان داده است. رئيس‌جمهور به صورت طبيعي همواره از انگيزه کافي براي حل مشکلات مردم برخوردار است. قرار نبود آقاي روحاني و ملت ايران در مقابل ترامپ سرتعظيم فرود بياورند؛ بلکه در شرايطي که ترامپ از حربه تهديد و فشار استفاده مي‌کرد بايد قاطعانه در مقابل وي ايستاد. هر رئيس‌جمهور ديگري نيز به جاي آقاي روحاني سر کار بود نمي‌توانست در مقابل کسي که با زبان تهديد صحبت مي‌کند شرف و عزت ايران را بفروشد. آقاي روحاني بايد در مقابل زياده‌خواهي‌هاي ترامپ ايستادگي مي‌کرد. آقاي روحاني نيز با توجه به مصلحت و منافع ملي چنين رويکردي را در مقابل ترامپ اتخاذ کرده است. در نهايت نيز خداوند متعال شر ترامپ را از سر ملت ايران کم کرد.

*جريان اصلاحات در مناسبات تاريخي و اجتماعي جامعه ايران با محوريت مردم نقش مهمي ايفا کرده است. در نتيجه اگر قرار است همچنان مردم محور تصميمات مديران جامعه باشند بايد دغدغه‌هاي بخش مهمي از مردم که از جريان اصلاحات حمايت مي‌کنند مورد توجه قرار بگيرد.بدون‌شک جريان اصلاحات به عنوان يک جريان پويا و تفکر‌ساز همچنان زنده است و در مناسبات زندگي مردم ايران تأثير خواهد گذاشت.


کد مطلب: 745366

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/745366/روحانی-حل-مشکلات-اقتصادی-مردم-اراده-کافی-دوره-بایدن-همکاری-جلوی-ترامپ-سر-تعظیم-فرود-نیاورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com