جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۲

شارژ بی‌بی‌سی فارسی توسط حسام الدین آشنا +تصاویر

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 745319
نکته عجیب‌تر اینکه مشاور رئیس جمهور درحالی مرتبا به اخبار بی‌بی‌سی واکنش نشان می‌دهد که این شبکه در سال‌های اخیر در مدار افول قرار گرفته و حتی همان اعتبار سابق خودش را از دست داده است.
شارژ بی‌بی‌سی فارسی توسط حسام الدین آشنا +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: مشاور رئیس جمهور گویی همزمان جایگاه «واکنش به اخبار بی‌بی سی» را هم در اختیار گرفته است.

به گزارش جهان نيوز، روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد، طی گزارشی نوشت: حسام الدین آشنا شاید پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 جز برای افرادی که با نهادهای اطلاعاتی سروکار داشتند برای مردم عادی شناخته شده نبود اما با پیروزی حسن روحانی در انتخابات او با نام مشاور فرهنگی رئیس جمهور در محافل سیاسی و رسانه‌ای شناخته شد و حالا تقریبا بخشی از جامعه نیز با مشاور رئیس جمهورآشنا شده اند. حسام‌الدین آشنا یکی از چهره‌های با نفوذ در دولت روحانی بوده و برخی او را از معماران ستادهای انتخاباتی روحانی در سال‌های 92 و 96 می‌دانند. در پرونده این مشاور رئیس جمهور اما دو موضوع را می‌توان یافت.

نخست اینکه او تقریبا به همه انتقاد کرده است. در روزها و هفته‌هایی که «یک ایران» به دولت روحانی انتقاد دارد اما آشنا بدون کوچکترین تلنگری به دولت تنها به انتقاد از دیگران می‌پردازد. اگر کلیدواژه‌های «انتقاد» و «حسام الدین آشنا» را در گوگل سرچ کنیم مشاهده می‌شود که مشاور رئیس جمهور کسی را از قلم نیانداخته است. از محمد باقر قالیباف گرفته تا رئیس دولت اصلاحات از گزند انتقادات او در امان نبوده اند.

مثلا او درباره خاتمی گفته بود: «‏تعداد زیادی از جوانان عزیز نو اصلاح‌طلب، سودای نمایندگی مجلس دارند؛ این حقشان است. مشکل از اعتبار ریخته سیاستمداران بازنشسته‌ای است که مردم باید به ندای «تکرار می‌کنم» آنان پاسخ مثبت و به جوانان پرشور رای بدهند.» یا مثلا وقتی قالیباف به همراه زالی فرمانده ستاد کرونای تهران از بیمارستان امام خمینی و مرکز بیماران کرونایی دیدار کردند درحالی‌که بسیاری در کشور به انفعال روحانی انتقاد داشتند حسام‌الدین آشنا به این موضوع انتقاد داشت که چرا قالیباف از بیماران کرونایی عیادت کرده است.

بیشتر بخوانید:
مشاور رئیس جمهور یا تکنسین جنگ روانی؟
آشنا: روحانی با شهامت آمادگی ملاقات با ترامپ را داشت
تیر آشنا برای زخم بیشتر به سردار حاجی زاده به سنگ خورد
ناچار بودم «آشنا» را به وزارت اطلاعات ببرم


او در توئیتر نوشت: «اشکال فقط به کسی که بر خلاف مقررات و مصوبات شوآف می‌کند، وارد نیست. اشکال به مسئولانی هم هست که علیرغم اطلاع از نادرستی عمل و بدون مجوز او را همراهی و در پایان از او تشکر می‌کنند. اشکال به سازمانی هم هست که بر خلاف وظایف و صلاحیت‌های خود عمل کرده و برای او رپرتاژ آگهی می‌سازد.» همچنین حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در حساب توییتری خود در انتقاد به برخی سفر نمایندگان نوشت: «سفرها را چند ماه زود شروع نکرده‌اید! این سفرها برای دیدن است یا دیده ‌شدن؟ این سفرها نظارتی است، زیارتی است، نمایشی است یا انتخاباتی؟» در لیست انتقادهای آقای مشاور نهادهایی همچون بنیاد مستعضعفین و سازمان صداوسیما نیز دیده می‌شود.

اما به نظر می‌رسد در کنار انتقاد به زمین و زمان شغل دوم حسام‌الدین آشنا پیگیری 24 ساعته اخبار شبکه بی‌بی‌سی فارسی است. گویی هر خبری که از این رسانه پخش می‌شود به فاصله اندکی با جوابیه‌های آشنا به بی‌بی سی همراه است.

معلوم نیست هدف از این جوابیه‌ها چیست اما تنها نکته قابل فهم این است که واکنش‌های یک مقام دولتی به اخبار بی‌بی سی خود عاملی برای اعتبار بخشی به این رسانه است! گویی حسام الدین آشنا چندان میلی به پیگیری اخبار از رسانه‌های متعدد داخلی ندارد! تقریبا چنین واکنش‌هایی از سوی یک مقام رسمی به رسانه‌ای مانند بی‌بی سی بیسابقه است.


در همین چند ماه اخیر او در چندین مورد به اخبار این شبکه واکنش نشان داده است. مثلا آخرین مورد آن همین دو روز پیش بود که وقتی این شبکه مستقر در لندن اعلام کرد که حسن روحانی مخالف تعطیلی تهران است حسام الدین آشنا پای کار آمد تا پاسخ آنها را بدهد! او در توئیتی نوشت: «‏قابل توجه: مدت‌هاست که جلسات ستاد ملی کرونا در اواسط هر هفته از شبکه خبر پخش‌می‌شود. لازم نیست بی‌بی‌سی برای اخبار جعلی به منابع دم‌دستی خود هزینه اضافی بپردازد.»


یا کمی قبل‌تر پیش از انتخابات آمریکا این شبکه خبری، گزارشی درباره گزینه‌های ایران در ارتباط با آمریکا پخش کرد و در آن مورد نیز «حسام الدین آشنا» در توییتر و در جواب تحلیل شبکه خبری بی‌بی سی نوشت:«حال که همه فهمیده‌اند راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است و ایرانیان در برابر تحریم همه جانبه هم استقامت می‌کنند؛ ترامپ و بایدن هم به همان نتیجه‌ای می‌رسند که اوباما رسید. ایران بازیچه نیست، بازی گردان است.»


بازهم کمی به عقب‌تر برویم در مهر ماه وقتی بی‌بی سی یک مستند درباره جنگ هشت ساله ایران و عراق ساخت مشاور رئیس جمهور در سلسله پاسخ‌هایی به این شبکه در توئیتر خود واکنش نشان داد. «حسام‌الدین آشنا» درباره مستند اخیر بی‌بی‌سی‌ فارسی در مورد جنگ تحمیلی گفت: «کاری که انجام شد، یکی از نمونه‌های خیانت به ملت ایران و جاسوسی جنگی است. واقعیت این است که ده‌ها و صدها جلسه محرمانه و دارای طبقه‌بندی‌های مختلف در دوران دفاع مقدس در قرارگاه‌ها، ستادهای فرماندهی و در ستادهای سپاه در سراسر کشور برگزار شده است.» وی ادامه داد: «مباحثات بسیار عمیق، تند، جدی و صریحی میان فرماندهان، رزمندگان، سیاستمداران و مسئولان جنگ انجام شده اما سرقت اسناد جنگ و سرقت اسناد نظامی و نمایش آنها به مثابه یک افتخار حتما یک خیانت است.»

این میزان از توجه به یک شبکه مستقر در خارج از کشور که سابقه و اهداف آن بر همه عیان است در نوع خود عجیب است. نکته عجیب‌تر اینکه مشاور رئیس جمهور درحالی مرتبا به اخبار بی‌بی‌سی واکنش نشان می‌دهد که این شبکه در سال‌های اخیر در مدار افول قرار گرفته و حتی همان اعتبار سابق خودش را از دست داده است. بسیاری از خبرنگاران آن از این شبکه استعفا داده‌اند و حتی یکی از همین خبرنگاران به تازگی گفته بود وضعیت بی‌بی‌سی را که می‌بیند نمی‌داند چه بلایی برسر این شبکه آمده است. بنابراین در زمانی که بی‌بی سی حتی در میان حامیان سابق خود نیز دیگر اعتباری ندارد چه نیازی است که فردی در قامت مشاور رئیس جمهور به اخبار این شبکه بپردازد!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسلم زاده
Iran, Islamic Republic of
برای من هم خیلی آشنا میاد .!
شاعر
Iran, Islamic Republic of
من از بیگانگان هرگز ننالم / که هر چه با ما کرد این آشنا کرد.
Iran, Islamic Republic of
الحمد لله واکنش آقای آشنا به اخبار بی بی سی ، در راستای اهداف نظام وافشاگری بر علیه این شبکه خبری وابسته به استعمار پیر می باشد معلوم نیست جهان نیوز دنبال چه هدف شومی برای تخریب ایشان می باشد.!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برخی دلبستگان و وابستگان به آمریکا و آل سعود، برای التماس به دشمن برای مذاکره متاسفانه منزلت خود را خیلی پایین آورده اند و حتی راضی هستند که به چشم پادری کثیف اطاق رئیس جمهور آمریکا دیده شوند.!
شرفی
Iran, Islamic Republic of
زندگی دوزیستی شرافتمندانه نیست
..
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
مسئولان اگر سخنان حضرت آقا را گوش کنند و به کار ببندند برای خیلی از بینش سیاسی و بین المللی شان کفایت می کند.
دلارام
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....