کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کج فهمی عامدانه اصلاح طلبان از تاریخ اسلام؟

اظهارات روحانی استناد به قرآن و روایات داشت!/ امام حسن دید مردم جنگ نمی‌خواهند صلح کرد/ الان هم نخبگان صلح با دنیا را می‌خواهند/ امام رضا هم برای مصلحت جامعه ولایتعهدی را پذیرفت

27 مهر 1399 ساعت 10:15

در ارتباط با صلح امام حسن (ع) با معاویه نیز امام حسن مجتبی فرمودند در شرایطی که مردم جنگ را نمی‌خواهند و آمادگی نبرد با دشمن را نیز ندارند همچنین به دلیل حفظ شیعیانم، تن به صلح دادم.


گروه سیاسی جهان نیوز: «غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب برای حمایت از اظهارات عجیب روحانی درباره صلح امام حسن مجتبی(ع) پا به میدان گذاشته و نشان داده که اساسا اصلاح طلبان یا با تاریخ صدر اسلام و سیره ائمه معصومین به طور کلی بیگانه هستند و یا اینکه عامدانه در حال تحریف این مسائل مهم هستند. انصاری پا را از روحانی فراتر گذاشته و این انحراف تفسیر را به ماجرای سکوت امیرالمومنین(ع) بعد از ماجرای غصب خلافت در توطئه سقیفه بنی ساعده و پذیرش ولایتهدی مامون توسط امام رضا(ع) کشانده است. ظاهرا در قاموس این جریان فکری، بازی های کثیف سیاسی هیچ خط قرمزی ندارد.

گفتنی است غلامرضا انصاری همان کسی است که در دی ماه سال گذشته با ادعای اینکه اصلاح‌طلبان صاحب اصلی انقلاب هستند، آنها را مثل مادری دانسته بود که تا لحظه آخر برای حفظ بچه سرطانی‌اش تلاش می‌کند!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات انصاری را در ادامه خواهدی خواند:

*در ارتباط با صلح امام حسن (ع) با معاویه نیز امام حسن مجتبی فرمودند در شرایطی که مردم جنگ را نمی‌خواهند و آمادگی نبرد با دشمن را نیز ندارند همچنین به دلیل حفظ شیعیانم، تن به صلح دادم.

*اگر به قیام امام حسین (ع) نگاه کنیم این اقدامات در راستای زنده نگه داشتن اسلام بود. در ارتباط با ماجرای غدیر به عنوان پیروان علوی و معتقدین به علی (ع)، بر این باوریم که پیامبر اسلام جانشینی و ولایت خود را به حضرت علی تفویض کردند و مردم در همانجا نیز بیعت کردند که مانند رأی دادن امروزی بود اما وقتی فضای عمومی جامعه مناسب نبود در تاریخ شاهدیم علی(ع) 25 سال سکوت کردند هرچند درباره عدول از ارزش‌های اخلاقی و قانونی، نکاتی را گوشزد می کردند.

*مذاکره و صلح با کشورهای خارجی و ارتباط حسنه داشتن با کشورهای دیگر به عنوان یکی از چالش‌های جدی سیاست خارجی بین نخبگان و دست اندرکاران مطرح است. در واقع یکی از اصول قانون اساسی بحث رفراندوم است؛ آقایانی که معتقدند مردم این را می‌خواهند چه ایرادی دارد رفراندوم برای بسته بودن شرایط انتخابات و بالا بردن اختیارات شورای نگهبان برای حذف مخالفان سیاسی خود برگزار کنند و نظر مردم را نیز جویا شوند!

 
*بنابراین اینها راهکارهای قانونی است که آقایان اجازه دهند و آن را به حساب این قضیه بگذارند که خواست ملت است به بیانی دیگر آقایان رفراندم برگزار کنند تا ببینند، خواسته ملت چیست تا آن را عملی کنند. 

*از این رو اظهارات روحانی استناد به رخدادهای قرآن، احادیث، روایات و تاریخ است. اگر به ولایتعهدی امام رضا دقت کنیم می بینیم که امام رضا با دستگاه جور عباسیان و مأمون هماهنگی و سنخیتی نداشتند اما برای مصلحت جامعه ولایتعهدی را می پذیرند و در همان فرصتی که برایشان رخ می‌دهد، به توده های مردم آگاهی می دهند.

*از این رو همانگونه که ائمه به مصالح عمومی جامعه توجه می کردند مسئولان و دست اندرکاران نظام نیز باید به این امر توجه کنند و اگر قرار بر درس آموزی از ائمه است، مسئولان حتی اگر با موضوعی که به نفع مصالح عمومی است مخالف باشند طبیعی است به آن تن داده و مصلحت امت را در نظر بگیرند.


کد مطلب: 742638

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/742638/اظهارات-روحانی-استناد-قرآن-روایات-امام-حسن-دید-مردم-جنگ-نمی-خواهند-صلح-الان-هم-نخبگان-دنیا-می-خواهند-رضا-مصلحت-جامعه-ولایتعهدی-پذیرفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com