چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۱
بعد از ظریف نوبت به وزیر نیرو رسید

اردکانیان هم گمانه زنی‌ها را تمام کرد/ کاندیدای ریاست جمهوری نیستم/ اینکه اسم من را جزو کاندیداها می‌گذارند یعنی اعلام رضایت از عملکرد وزارت نیرو!

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 742166
نه تنها تصميم ندارم كه كانديدا بشوم، بلكه تصميم دارم كه كانديدا نشوم.
اردکانیان هم گمانه زنی‌ها را تمام کرد/ کاندیدای ریاست جمهوری نیستم/ اینکه اسم من را جزو کاندیداها می‌گذارند یعنی اعلام رضایت از عملکرد وزارت نیرو!
گروه سیاسی جهان نيوز: اواخر مردادماه سال جاری بود که حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور با نام بردن از اردکانیان، او را یکی از گزینه های خوب ریاست جمهوری معرفی کرد. آشنا گفته بود: «دکتر اردکانیان یک دلبسته به انقلاب اسلامی و یک مدیر بسیار توانمند است که دنیا را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند بدون ایجاد تنش، اهداف را جلو ببرد».

اواخر شهریور ماه هم روزنامه آرمان در گزارشی پیرامون گزینه های محتمل کاندیداتوری ریاست جمهوری، نام اردکیانیان 63 ساله و از اصلاح طلبان نزدیک به خاتمی را پیش کشید و نوشت: «وزیر نیروی دولت از کسانی است که در آینده از او بیشتر خواهیم شنید و وی، چهره مدنظر و مورد حمایت رییس‌جمهوری برای انتخابات پیش رو است و به واسطه همین حمایت‌ها بوده که اردکانیان شعار برق رایگان را سر داده و روحانی نیز این ایده را مطرح کرده است».

در همین باره، امروز روزنامه اعتماد در گفتگوی مفصلی که با اردکانیان داشته است این موضوع را از وی پرسیده و آقای وزیر هم صریحا گفته است: «نه تنها تصميم ندارم كه كانديدا بشوم، بلكه تصميم دارم كه كانديدا نشوم».


در ادامه خبرنگار اعتماد پرسیده است: «آيا پاسخ «خير»ي كه (در خصوص عدم تمايل‌تان براي كانديداتوري رياست‌جمهوري سال 1400) ارايه كرديد، قطعي است يا اينكه ممكن است شش ماه بعد احساس تكليف كنيد؟ يا اگر به شما تكليف كنند احتمال دارد قبول كنيد؟! چون اخيرا در برخي مطالب شما را به عنوان يكي از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري آتي معرفي مي‌كنند. حتي اين گمانه هم زده مي‌شود كه برخي كارهاي شما در اين دوره، از جمله كمپين «الف- ب - ايران» ممكن است نمايش تبليغاتي براي كانديداتوري احتمالي شما در انتخابات رياست‌جمهوري باشد».

اردکانیان در پاسخ گفته است: «من هم اين بحث‌ها را هر از گاهي شنيده‌ام. ولي اين اولين ‌باري است كه توسط يكي از همكاران رسانه‌اي مورد سوال واقع مي‌شوم. آخرين باري هم خواهد بود كه به اين سوال جواب مي‌دهم. به اين معنا كه اگر احيانا باز هم مورد سوال واقع شوم، در جواب، به همين پاسخي ارجاع خواهم داد كه الان خدمت شما عرض مي‌كنم. ابتدا چند نكته را عرض مي‌كنم. اول اينكه در كشور ما متاسفانه به دليل عدم كاركرد مستمر و غيرفصلي احزاب، سيستم‌هاي ارزيابي عملكرد متداول و مستمري نيست كه بر اساس مترهاي مورد قبول جامعه، كاركردها را ارزيابي كنند. لذا ممكن است گاهي افرادي از عملكرد فرد يا دستگاهي احساس رضايت كنند، بعد شيوه‌اي كه براي ابراز رضايت‌شان انتخاب مي‌كنند اين طور است كه آن فرد را به عنوان كانديداي منصبي معرفي مي‌كنند. بنابراين تلقي من و برخي همكارانم اين است كه برخي از اين گمانه‌زني‌ها، صرفا به منزله ابراز رضايت نسبي از كار وزارت نيرو است.»

*برخی تريبون‌دارها به‌رغم شعاري كه در خصوص لزوم خدمت‌رساني به مردم طرح مي‌كنند، خدمت‌رساني به مردم به خاطر شايستگي‌شان را يك وظيفه تلقي نمي‌كنند و فكر می‌كنند اگر مسئولي وظيفه‌اش در خدمت‌رساني را درست انجام داد، احتمالا به دنبال سمت و منصب ديگري است!

*دوم شهريور امسال به مناسبت هفته دولت، جلسه هيات دولت به شكل مجازي در حضور رهبر معظم انقلاب تشكيل شد. ايشان در فرمايشات‌شان قريب به مضمون فرمودند كه «اين كار خوبي كه وزارت نيرو انجام مي‌دهد و هفته به هفته طرح‌هايش را مطابق برنامه افتتاح مي‌كند بايد به اين قول تا آخر عمل كرد و بايد با جديت به آن عمل كند.» اين يك بايد است. در اين شرابط تحريمي، ايفاي اين تعهد كار ساده‌اي نيست. حتي اگر همه‌ چيز فراهم باشد براي انجام اين تعهد به وقت و زمان نياز داريم. در وزارت نيرو واقعا توجيهي نداريم براي اينكه وقت‌مان را به كار ديگري اختصاص دهيم.

بیشتر بخوانید:
نزدیکان دولت دم از وخامت اوضاع و کار سخت رئیس جمهور آینده می‌زنند


گفتنی است محمد جواد ظریف دیگر وزیر کابینه روحانی هم چند روز پیش برای بار دوم اعلام کرد که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

محمود واعظی، نزدیک ترین چهره به روحانی و رئیس دفتر رئیس جمهور هم در پاسخ به احتمال کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری گفته بود: «مگر من بیکار هستم»!

لازم به ذکر است محسن هاشمی، فرزند ارشد آیت الله هاشمی و رئیس کنونی شورای شهر تهران از نیاز کشور به یک «سوپرمن» برای ریاست جمهوری خبر داده و کاندیداتوری برای ریاست جمهوری را در این مقطع اقدامی غیرعاقلانه نامیده است. البته محسن هاشمی ابراز امیدواری کرده بود که فریب نخورد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر شاید مورد تاییدد هم فکرهای خود وحزبش باشد ولی آیا نظرمردم هم همین است ...؟!!
Iran, Islamic Republic of
قربون اون اعتماد به نفس شما ها برم!!!.
محمود
Iran, Islamic Republic of
تو دولت در قرنطینه(ببخشید تدبیر و امید سابق) تو یدونه ای. همه خودشان را قبول دارند اما تو محو فضائل خود شده ای.!!
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
زیاد ذوق نکنید
الان می بایست همه بگویند نمی آییم ولیکن در زمان مقرر به فضل الهی همه می آیند فقط 6 ماه صبر لازم است.
Iran, Islamic Republic of
پس ما به کی رای بدیم
تو نمیای
ظریف نمیاد
حداقل جهانگیری کاندید یشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خودش از خودش رضایت داره
United States
چندسالی است که بنا به شغلم از فاصله نسبتا نزدیک با دکتر اردکانیان کار می کنم. ایشان فردی صادق، مقتدر، پرتلاش و دلسوز نظام هستند و معتقدند همان جایی که هستد باید بی وقفه برای مردم تلاش کنید.
Iran, Islamic Republic of
البته در زمان دولت احمدی نژاد در آلمان بودن و اکنون خانواده هنوز آنجا هستن
شهریار
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله