کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان:

اگر براي روحانی تبليغ نمی‌کرديم، رای نمی‌آورد/ چاره‌ای غير از روحانی نداشتيم!/ اگر من جای جهانگیری می‌آمدم پوششی عمل نمی کردم

19 مهر 1399 ساعت 9:18

اگر براي روحاني تبليغ نمي‌کرديم، راي نمي‌آورد. با راي ما آمده اما دولت، دولتي اصلاح‌طلب نبوده است. ما چه کار ديگري مي‌توانستيم انجام دهيم.


گروه سیاسی جهان نیوز: مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب اصلاح طلب مردم سالاری و نماینده مجلس دهم که همراه با سایر اعضای لیست اصلاح طلبان تهران از حضور در مجلس یازدهم ناکام ماند، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان مدعی شده است که مردم به خاطر حوادث 96 و 98 بی اعتمادشده اند و «به اين نتيجه نرسيدند که حضورشان در انتخابات فايده‌اي دارد». کواکبیان همچنین از دولت روحانی و مجلس دهم به عنوان عوامل نارضایتی یاد کرده است اما هیچ کدام از این دو را اصلاح ططلب ندانسته است! فی الواقع اصلی ترین و مهم ترین دلیل کاهش حضور مردم ناراحتی از عملکرد دولت مملو از عناصر اصلاح طلب و  مورد حمایت اصلاح طلبان و همچنین ناکارآمدی مجلس دهم با میدان داری فراکسیون امید است. مجلسی که در کارنامه خود استفاده از تریبون متعلق به مردم برای دفاع از پدر نجومی بگیر و سلفی با موگرینی را قرار داد. مجلسی که به خاطر منافع سیاسی، وکیل الدولگی را به حریت و پیگیری منافع یک ملت ترجیح داد.

کواکبیان علی رغم اعتراف به اینکه «اگر برای روحانی تبلیغ نمی کردیم رای نمی آورد»، گفته است: «دل خوشی از دست روحانی نداریم» و گمان نموده با این جمله انگشت اتهام مردم که به سمت بانیان وضع اسف بار کنونی گرفته شده به سمت دیگری منحرف خواهد شد.



تیتر روزنامه کواکبیان از جهت گیری مجلس دهم

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات کواکبیان را در ادامه خواهید خواند:

*بالاخره مردم به خاطر حوادث دي 96، آبان 98 و ماجراي سقوط هواپيماي اوکرايني، به اين نتيجه نرسيدند که حضورشان در انتخابات فايده‌اي دارد. بحث ديگر، وضعيت معيشتي مردم است. بي‌اعتمادي به کل سيستم تضعيف شده است. بچه‌هاي روزنامه ما گفتند که دکترجان ما دوستت داريم اما ما راي نمي‌دهيم. اين قضيه واقعا مشکل بزرگي است.

*مردم ديگر برايشان مهم نيست که چه کسي اصلاح‌طلب است، اصولگراست يا اعتدال‌گرا. اعتماد عمومي مردم به کل سيستم کاهش پيدا کرده است.

*عملکرد مجلس دهم طوري نبود که مردم احساس رضايت داشته باشند. اين هم به آن دليل است که ما اکثريت مجلس را نداشتيم. اين بزرگ‌ترين تهمت به اصلاح‌طلبان است که بگويند اکثريت مجلس دهم را داشته‌ايم. چه کسي چنين حرفي زده است؟ ما حداکثر 90 نفر بوديم. بله، اگر طيف علي لاريجاني با ما رفاقت مي‌کردند، اکثريت مي‌شديم.

*سومين موضوع اينکه عملکرد دولت بدتر از مجلس بود. به صراحت مي‌گويم که نه مجلس دهم اصلاح‌طلب بود و نه دولت يازدهم و دوازدهم اصلاح‌طلب بود اما چوبش را ما مي‌خوريم. من در آذر 96، دقيقا يک ماه پيش از حوادث دي‌ماه، نطق مفصلي در مجلس داشتم که عنوانش اين بود: «همشهري عزيز بجنب».که گفتم من به 43 شهر رفتم و شهر به شهر براي تو تبليغ کردم اما امروز خجالت مي‌کشم که بگويم از تو حمايت کرده‌ام البته از اين بابت پشيمان نيستم. بالاخره شرايط آن دوران اقتضا مي‌کرد که از بين گزينه‌ها به او راي بدهيم. ما از راي دادن پشيمان نيستيم اما از عملکرد دل خوشي نداريم.

*اگر براي روحاني تبليغ نمي‌کرديم، راي نمي‌آورد. با راي ما آمده اما دولت، دولتي اصلاح‌طلب نبوده است. ما چه کار ديگري مي‌توانستيم انجام دهيم.

*ما چاره‌اي غيراز روحاني نداشتيم. اسحاق جهانگيري هم براي حمايت روحاني آمده بود. من خودم اما اگر تاييد مي‌شدم، حتما پوششي عمل نمي‌کردم.

*آيا معنا دارد که رئيس‌جمهور بگويد :«آي مردم، آدرس مشکلات را از واشنگتن دي سي بگيريد»؟ رئيس‌جمهور با اين حرف جواب آنهايي را مي‌دهد که مي‌گويند تحريم‌ها تاثيري ندارد و دليل مشکلات از نحوه مديريت دولت است اما ما مي‌گوييم که دليل، هم ناکارآمدي دولت و هم تحريم‌ها است.


کد مطلب: 741913

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/741913/اگر-براي-روحانی-تبليغ-نمی-کرديم-رای-نمی-آورد-چاره-ای-غير-نداشتيم-جای-جهانگیری-می-آمدم-پوششی-عمل-نمی-کردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com