پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲۵
صحبت‌های صریح زاکانی درباره انتخابات ریاست جمهوری؛

اگر هرکس در جای خودش خوب کار کند ایران گلستان می‌شود/ تب کاندیداتوری برای ریاست جمهوری خیلی زیاد شده/ حتی عده‌ای بخشی از ظرفیت مسئولیت فعلی را صرف آمادگی برای ریاست جمهوری می‌کنند/ باید نهضت نیامدن راه بیفتد/ با آرزوهایشان وقت مردم را نگیرند/در این شرایط خطیر وقت‌گذاشتن برای این کارها حرام است

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 741677
در برخی از نقل قول ها از بنده هم برای حضور در انتخابات اسم برده بودند، فکر می‌کنم مهمترین کار بنده این است که در مرکز پژوهش ها تلاش کنم.
اگر هرکس در جای خودش خوب کار کند ایران گلستان می‌شود/ تب کاندیداتوری برای ریاست جمهوری خیلی زیاد شده/ حتی عده‌ای بخشی از ظرفیت مسئولیت فعلی را صرف آمادگی برای ریاست جمهوری می‌کنند/ باید نهضت نیامدن راه بیفتد/ با آرزوهایشان وقت مردم را نگیرند/در این شرایط خطیر وقت‌گذاشتن برای این کارها حرام است
گروه سیاسی جهان نيوز: دکتر علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار ویدئویی به بهانه خیز برخی از چهره ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نکات مهمی را مطرح کردند که در ادامه خواهید خواند:

*وقتی وضع کشور را نگاه می‌کنید، هیچ تناسبی با اسلام و مشی مقام معظم رهبری و حضور مردم، نخبگان در عرصه های مختلف با توجه به امکانات و اقتضائات کشور ندارد. ناکارآمدی دولت، مجلس و دستگاه قضایی سبب نگرانی ها در جامعه شده است.
 
*جناب آقای رئیسی با یک همتی اصلاح دستگاه قضایی را دنبال می‌کند و ان‌شاءالله بدنه دستگاه قضایی هم با ایشان همراهی کند و همه کمک کنند تا  اصلاحات اساسی در دستگاه قضایی در جهت خدمت به مردم شکل گیرد.
 
*دولت هم سال پایانی خودش را طی می‌کند و ما وظیفه خود می‌دانیم تا به دولت کمک کنیم برای اینکه سطح خدمتگزاری این نهاد بالا رود، البته این اتفاق با نظارت و دقت لازم برای جلوگیری از برخی از ندانم کاری ها که آثار تخریبی بسیاری در جامعه دارد، باید انجام شود و وظیفه اصلی ما کمک در جهت افزایش سطح خدمتگزاری است.
 
*وظیفه عمده مجلس این است که بین امور مختلف به مهم ترین امور بپردازد و در  موضوع قانونگذاری و نظارت بتواند یک تغییر و تحولی را ایجاد کند چراکه مردم در این شرایط امید زیادی به مجلس یازدهم دارند.
 
*تا چشم به هم بزنیم و بخواهیم کار کنیم به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم. یکی از نکات بسیار مهم این است که بتوانیم در انتخابات ریاست جمهوری با ارتقای سواد اجتماعی یک مشارکت جدی و فعال از مردم عزیزمان داشته باشیم. نخبگان سیاسی و اجتماعی وارد عرصه شده و شرایط را به سمتی ببریم که نتیجه آن یک انتخابات پرشور شود و این انتخابات به عنوان نقطه اتکای حرکت دولت آینده باشد و حرکت کلی جمهوری اسلامی بر مدار تکیه بر مردم و مشارکت بالای مردم رقم بخورد.

*راه حل حضور در صحنه و تلاش و کوشش است، اما بهترین تلاش و کوشش حضور هر کسی در نقطه کاری خودش و انجام اقدامات مناسب و پاسخ معتبر به انتظاراتی است که هر کسی در مقام و مسئولیت خودش باید این پاسخ معتبر را ارائه کند.

*به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر کسی هر کجا می‌باشد باید آنجا را مرکز عالم بداند و تمام تلاش و کوشش خودش را بر این موضوع بگذارد که بتواند با یک جدیت و همت بالا گره از زندگی مردم باز کند.
 
*اگر من مسئول، غیرت دینی و درد دینی و اهتمام امور مردم را نداشته باشم، در مسئولیت خودم هم نمی‌توانم موفق باشم و نمی‌توانم بار مردم را به دوش بکشم.
 
*کشور نیازمند این است که یک نهضتی برای خدمتگذاری و تلاش در جهت مقابله با خواست دشمنان و مجاهدت در گره گشایی از زندگی مردم را در دستور کار بگذارد، در مجلس اهتمامان به این سمت و سو است به فضل الهی، به همین جهت است که خود را مکلف می دانیم برای کمک به دستگاه قضایی و دولت در جهت خدمت به مردم.

*هر کسی هر کجا می باشد باید خوب کار و تلاش کند و وظیفه خود را به درستی  انجام دهد. البته این موضوع فقط به مسئولین بر نمی‌گردد و شامل عموم مردم هم می شود یک کاسب، معلم، پزشک، نماینده مجلس، قاضی و وزیر در جایی که می باشد باید خوب کار کند و بتواند خدمت خوب ارائه کند، در کل هر کسی هر جا که می باشد خوب کار کند ایران گلستان می شود.
 
*اما متاسفانه آن چیزی که مشاهده می‌شود این است که تب حضور و داوطلبی برای ریاست جمهوری آنقدر زیاد شده که به نوعی افراد در کار خودشان هم که هستند بخشی از ظرفیت خودشان را مصروف برای آمادگی و حضور در انتخابات  ریاست جمهوری می‌کنند. به اعتقاد بنده این کار درست و شایسته‌ای نیست. افراد به جای حرکت و تلاش برای حضور در عرصه رقابت ریاست جمهوری به اعتقاد من و طبق روش دینی باید یک نهضت نیامدن راه اندازی کنند و وارد این عرصه نشوند، اگر هم برای این مسئولیت قابل باشند به سراغشان می‌آیند و اگر قابل نباشند حضور آنها نه تنها خیر و برکتی برای جامعه ندارد بلکه آسیب و ضرر می‌زنند.
 
*جریان انقلاب هم باید فارغ از سهم خواهی ها و زیاده خواهی ها، یک قوه عاقله خوب و با تدبیر بالا برای خودش ایجاد کند و دقت کند که چه کسی به درد کشور می‌خورد، از روی هوس و با احساس نمی‌شود با موضوعات کشور رفتار کرد و به میدان آمد. بنابراین بنده معتقدم که حتما باید یک نهضت نیامدن شکل بگیرد.

*در برخی از روزنامه‌ها و در برخی از نقل قول‌ها از بنده هم برای حضور در انتخابات اسم برده بودند، فکر می‌کنم مهمترین کار بنده این است که در مرکز پژوهش ها تمام تلاش و وقتم را صرف کار کنم تا بتوان گره‌ای از زندگی مردم عزیزمان باز کنم و در این نهادی که به عنوان عقل منفصل مجلس از او یاد می‌شود با تحولی که ایجاد می‌شود، خدمتی به نمایندگان عزیز و سایر مسئولین عزیز کشور در دولت و دستگاه قضایی کنیم و بتوانیم کار مردم و این مجموعه را پیش ببریم، هم مشکلات مردم را رفع شود و هم چرخ تولید، تلاش و کار و کوشش را در جامعه فعال کرد و در نهایت هم توطئه دشمنان را خنثی کرد.
 
*لذا باید نهضت نیامدن راه افتاد و بنده به عنوان کمترین این را پیشنهاد را می‌دهم. خود هم به دلیل اینکه اسم بنده در برخی از جاها آورده شده این موضوع را صرحتا نفی می‌کنم. این جریان انقلاب است که باید بنشیند و فکر کند که چه کسی را برای این عرصه انتخاب کند و الحمدلله برای این موضوع مابه ازا هستند و بگردند و پیدا کنند. 
 
*در این زمان که چنین مسئولیت خطیری بر عهده‌مان است به اعتقاد بنده وقت گذاشتن برای این کارها حرام است. امیدوار هستم دوستان دیگر هم به این حرکت بپیوندند و با آرزوهایشان وقت مردم را نگیرند ان شاءالله که این اتفاق بیافتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این تلاش‌های تبلیغاتی برای این است که اصولگرایان به دنیا و جامعه ایران نشان دهند که انتخابات آزاد است و همه در آن شرکت می‌کنند."
Iran, Islamic Republic of
جناب شما که میفرماید باید نهضت نیامدن راه بیفته و با آرزوهایشان وقت مردم را نگیرند ، میشه بفرمایید چرا خودتون تا بحال دو نوبت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اید؟(هر چند شورای نگهبان شما را تایید نکرده است )
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
و خیلی جالبتر که خودشان در مسندی هستند که با رای 20درصدی آن را اشغال کرده اند پس بهتر نیست از خودشان شروع کرده و استعفا دهند تا کسانی امده که بیش از 50 درصد رای بیاورند.
Iran, Islamic Republic of
20 درصد 20 درصد یعنی 4درصد
حمید
انصافاً ریاست جمهوری بهش میاد
Iran, Islamic Republic of
حیف که شورای نگهبان تایید صلاحیتش نمیکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی در این مملکت بدلیل نبود کنترل و حسابرسی از مسئولان هر کس و ناکس و بی تدبیر و نااهل و خائن به ریاست می رسد باید هم وضعیت مملکت این باشه!!
Iran, Islamic Republic of
عزیز برادر پس شورای نگهبان چکاره است که این قدر بد وبیراه گفتی
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
من همچنان منتظر موضع جناب زاکانی در مورد انتصاب رئیس دیوان محاسبات و صحبت های آقای میر سلیم در مورد شهرداری تهران هستم
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت صحبتی نخواهند کرد. امثال زاکانی و توکلی و رئیسی که دست خودشان را گاز نمی گیرند.
Iran, Islamic Republic of
صندلي دنا پلاس راحت نيست ياد شورلت بخير
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مسئولان اصلا کاری بلد نیستند .
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
الان هر کس سر جای خودش هست. ...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
در این سه چهار ماهه عمر مجلس تلاشتان را به عینه می بینیم گرانی ،فقر و.........
Iran, Islamic Republic of
ببینیم و تعریف کنیم بعدا
Iran, Islamic Republic of
اولبن جا
خود زاکانی است که اشتباه قرار گرفته تو این جایگاه ، نماینده کدوم مردم هین ایشون ؟ چند درصد
Iran, Islamic Republic of
.....
عبدالله حق پرست
Iran, Islamic Republic of
این مطلب را می نویسم که بگویم ما هم می دانیم نه اینکه شما نمی دانید و می خواهیم به شما یاد بدهیم و آن اینکه جناب زاکانی شما را به همه مقدسات عالم و به هر چه دوست دارید و می پرستید قسم می دهیم که اگر جانتات هم بر سر این موضوع می رود که « باطل السحری » برای این نقشه های در هم تنیده این آقایان ، پیدا کنید حتما این کار را بکنید در این کشور باید همه دلسوزان و متعهدان بنشینند و ببینند که چه کسانی اقتصاد و مدیریت کشور را نه با سوء مدیریت که با تاکید می گویم با « مدیریت سوء » و با عمد و قصد به اینجا رسانده اند ..
United States
جمله خوبی گفتید هر کس باید در جای خودش کار کند ...
Netherlands
دکتر کار از خوب کار کردن گذشته..
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی ، صادقانه به مردم بگوئید که یک بار بخت خویش را آزموده اید !! یادآوری کنید که رد صلاحیت شده اید تا از شما نام نبرند !! همین !!!