جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۸۸
فائزه هاشمی مطرح کرد

بابا با قرآن و روایت ثابت کرده که زنان مي‌توانند در همه زمينه‌های جامعه حضور داشته باشند/ خاتمی به‌دنبال وزير زن هم نبود؛ چه برسد رياست‌جمهوري زنان/ در انتخابات مجلس رای ندادم ولی کاندید شدن برای ریاست جمهوری شرایط را می‌سنجم!/ رژيم صهيونيستی مشتاق عادی سازی روابط خود با کشور‌های مسلمان است

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 741665
در هيچ دوره‌اي مثل امروز فضا به اين اندازه براي طرح جدي رياست‌جمهوري زنان باز نشده بود
بابا با قرآن و روایت ثابت کرده که زنان مي‌توانند در همه زمينه‌های جامعه حضور داشته باشند/ خاتمی به‌دنبال وزير زن هم نبود؛ چه برسد رياست‌جمهوري زنان/ در انتخابات مجلس رای ندادم ولی کاندید شدن برای ریاست جمهوری شرایط را می‌سنجم!
گروه سیاسی جهان نيوز: فائزه هاشمی، دختر جنجالی آیت الله هاشمی که طی سالهای اخیر برای زنده ماندن در افکار عمومی از اظهارنظرهای شاذ سیاسی و مذهبی دریغ نکرده، چندی وقتی است که تلاش می کند اینبار به بهانه طرح ریاست جمهوری زنان، نگاه های را به خود جلب کند.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات این فعال سیاسی اصلاح طلب به شرح ذیل است:

*رياست‌‌جمهوري زنان بحثي است که هميشه وجود داشته است. بابا حول و حوش انتخابات 92 بود که گفت: «با استناد به مدارک قرآني و روايي ثابت کردم که زنان مي‌توانند در همه زمينه‌هاي جامعه حضور داشته باشند. وي در پاسخ به تقاضاي تفسير واقعي از کلمه «رجل» در مباحث سياسي کشور گفت: دکتر بهشتي که رئيس مجلس خبرگان بررسي قانون اساسي بود، بعدها اعلام کرد که منظور از کلمه «رجال سياسي» اعم از زن و مرد است.» رجل به معني چهره شناخته شده سياسي و به معني بشر است و فقط به معني مرد نيست و زنان هم بايد بتوانند کانديداي رياست‌جمهوري شوند. در سال 88 هم آقاي کدخدايي گفته بود براي رياست‌جمهوري زنان منعي نداريم، اخيرا نيز ايشان به عنوان سخنگوي شوراي نگهبان به اين موضوع اشاره کرده و گفته رياست‌جمهوري خانم‌ها منع قانوني ندارد. خوشبختانه فضاي خوبي ايجاد شده، زن و مرد و اصلاح‌طلب و اصولگرا و کارشناسان ار اين موضوع حمايت مي‌کنند.

* نکته اصلي اين است که مرد نبودن مــعناي رجــل سياسي بايد تبديل به تفسير رســمي‌ شود تا نهادينه شود، تفسير رسمــي ‌با گــفت‌وگو فرق مي‌کند. طبق آيين‌نامه شوراي نگهبان، رئيس‌جمهور، رئيس مجلس يا حداقل يکي از اعضاي شوراي نگهبان مي‌توانند تقاضاي اين تفسير را کنند، بنابراين انتظار از آقاي‌ روحاني اين است که طبق وظيفه خود در يک روند حقوقي به‌دنبال اخذ تفسير در اين زمينه از شوراي‌نگهبان باشد و موضوع را حل کند.

* در قانون اساسي ويژگي‌هايي براي رئيس‌جمهور ذکر شده که هر کانديدايي اعم از زن و مرد بايد آنها را دارا باشد.به ياد ندارم در گذشته در اين خصوص تلاشي جدي شده باشد و رئيس دولت اصلاحات به‌دنبال وزير زن هم نبود؛ چه برسد رياست‌جمهوري زنان. در هيچ دوره‌اي مثل امروز فضا به اين اندازه براي طرح جدي رياست‌جمهوري زنان باز نشده بود، امروزه در رسانه‌ها به‌طور مرتب در مورد اين موضوع صحبت مي‌شود و به‌نظرم به يک موضوع فراگير تبديل شده است. اگر آقاي قاليباف هم وارد اين موضوع شود، خيلي خوب است، خوشبختانه خانم‌هاي اصولگرا نيز از رياست‌جمهوري زنان حمايت کرده‌اند، به نظر مي‌رسد در اين مورد اختلافي ميان اصولگرايان و اصلاح‌طلبان وجود ندارد و خواسته‌اي عمومي ‌است. همين که فضا به نحوي است که درباره اين موضوع به اين وسعت گفت‌وگو مي‌شود، کار بزرگي است؛ اينکه رئيس‌جمهور زن داشته باشيم يا نه بحث ديگري است. اتفاق مبارکي است که طبق گفته آقاي کدخدايي کانديدا بودن زنان منع قانوني ندارد.

* وقتي ثبت‌نام و حضور گسترده باشد، احتمالا نتيجه هم بهتر است. اگر منِ نوعي که شرايط لازم را دارم يا ندارم ثبت‌نام کنم و مثلا 100 خانم ديگر هم ثبت‌نام کنند، يک حرکت مدني و نمادين رخ مي‌دهد که نشان مي‌دهد طالب چه هستيم و به‌نظرم حرکت خوبي است. بعد از فوت اعظم طالقاني خانمي ‌پيشنهاد داده بود که به ياد ايشان زنان بسياري براي رياست‌جمهوري ثبت‌نام کنند و راه ايشان را دنبال کنيم.

* خود من راي ندادم، در چندين گفت‌وگو هم دلايل رأي ندادن را بيان کردم. به عقيده من اگر سياست‌هاي فعلي و عملکرد نامناسب مديران در بخش‌هاي مختلف به همين صورت ادامه يابد، دليلي براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري مشابه انتخابات مجلس وجود ندارد. در حال حاضر در اين تعارض گير کــرده‌ام. آيــا فارغ از هــدف حل شدن رياست‌جمهوري زنان، بايد ما زنان ثبت‌نام کنيم يا نه؟ اگر اين کار بدون تحليل درست انجام شود ممکن است پيام وارونه‌اي به جامعه بدهد. شايد براي حرف زدن در اين رابطه کمي ‌زود باشد. من و بسياري از اعضاي حزب کارگزاران در همان زمان مخالف ارائه ليست بوديم. من شخصا گفت‌وگو‌هاي زيادي داشتم و اعلام کرده بودم که حضور ما نه‌تنها دليلي ندارند بلکه مي‌تواند تقويت‌کننده سياست‌ها وضع موجود باشد. من به عنوان يک شخص و نه عضو کارگزاران، نيامدم.

* وی در پاسخ به این سوال که کاندیدا ریاست جمهوری می شود نیز گفته است: به اين موضوع فکر نکرده‌ام. بايد کمي‌جلوتر برويم و شرايط را بسنجيم ولي در کليت قضيه من موافق ثبت‌نام زنان در انتخابات رياست‌جمهوري هستم. شرايط جامعه هم مهم است و بايد در آن زمان تصميم گرفت.

* فائزه درباره نظر آیت الله هاشمی برای حضور زنان در قامت ریاست جمهوری نیز مدعی شده است: ايشان تعيين سهميه براي حضور زنان در مجلس را به مجمع برد. زماني که سياست‌هاي کلان انتخابات نوشته مي‌شد اين پيشنهاد مطرح شد که بابا حامي‌آن بود ولي راي نياورد. براي رياست‌جمهوري زنان صحبت ايشان را به خاطر دارم که در ابتداي گفت‌وگو به آن اشاره کردم. ظرش مثبت بود، اعلام هم کرد. با حضور زن‌ها در صحنه‌هاي اجتماعي و سياسي موافق بود، تاکيدي که هميشه به خانم‌ها داشت اين بود که درس بخوانيد و مطالعه کنيد تا از لحاظ محتوايي پر و حرفي براي گفتن داشته باشند. بابا هميشه مي‌گفت که خود خانم‌ها مقصر هستند، اگر خودتان به خودتان راي بدهيد حتي مي‌توانيد تمام مجلس را بگيريد.

* سياست‌هاي ما گاه دچار تناقض شده. به عنوان نمونه ورزشکاران ما با رژيم صهيونيستي مبارزه نمي‌کنند، ولي خودشان با آنها بازي مي‌کنند. گويي ما بيشتر حساسيت داريم. در مورد عادي‌سازي روابط نيز آنچنان که ما عکس‌العمل نشان داديم، آنها واکنش نشان ندادند. فکر مي‌کنيم اگر تغيير کند زير سوال مي‌رويم، که اين نيز يک سياست دقيقي نيست. بابا گفته بود در جايي که منافع ما ايجاب مي‌کند بايد وارد شد. گاهي يا سياست‌هايي هرچند متعارض با نفع منافع ملي مي‌توان تعامل کرد. ولي اگر سياستي به نفع منافع ملي ما باشد بايد بر آن اصرار کنيم. بعد از توافق امارات و رژيم صهيونيستي، قطر بين حماس و رژيم صهيونيستي ميانجيگري کرد و آن دو با هم توافقاتي داشته‌اند. قطر و عمان توافق امارات و بحرين را تاييد کردند، ما با قطر و عمان روابط خوبي داريم. بايد سياست‌ها اقناع کننده باشد.

*مگر رژيم صهيونيستي در حال حاضر در خاورميانه نيست؟ براي زدن ما آيا نياز است که همسايه و در مرز ما باشد؟ شايد عادي‌سازي روابط نتيجه براي خودشان داشته باشد. رژيم صهيونيستي شرط امارات را پذيرفته و الحاق سرزمين‌ها و شهرک‌سازي را فعلا متوقف کرده است. رژيم صهيونيستي مشتاق عادي‌سازي روابط خود با کشور‌هاي مسلمان است. نگاه ما بايد اين‌گونه باشد که هدف‌مان حفظ منافع ملي و حقوق مردم و منابع ملي باشد. در يک جمله «حفظ نظام اوجب واجبات است» و حفظ اهداف آن هم واجب است. بايد همه موضوعات بر اساس منابع و منافع ملي و حقوق مردم به روز شود. سياست کدام کشور ثابت مانده؟ هر موضوعي بايد به‌روز شود . فقه و فتوا‌ها نيز نياز به، به‌روز شدن دارند وگرنه پيروان خود را از دست مي‌دهند.
برچسب ها: فائزه هاشمی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابات خیلی کار کرد
کاش میتونست برگرده برات یه توضیحی میداد که اونجا مثل اینور نیست که بی حساب باشه
Iran, Islamic Republic of
بابای خیلی چیزا رو ثابت کرده فائزه خانم نیاز نیست همش رو بگید.
Iran, Islamic Republic of
با چه رویی می خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند؟
Iran, Islamic Republic of
ایشون مصداق کامل رجل ! سیاسی هستند.
Iran, Islamic Republic of
ای بابا!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بابات اگه اینو ثابت کرده چرا خودش در ۸سال ریاست جمهوری وزیر زن نداشت
Iran, Islamic Republic of
چه عرض کنم خودشون باید جواب بدن
Iran, Islamic Republic of
ساندویچ زده هذیون میگه
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی بعد مرگش چه حرفهای قشنگی می زنه!!!
ب
Iran, Islamic Republic of

مردم از شماها خسته شدند این را به چه زبانی می شود حالی شماها کرد؟؟؟؟؟؟!!
ح
Iran, Islamic Republic of
شاید قصد اینها هم خسته کردن مردم باشه .
Iran, Islamic Republic of
حرف حق جواب نداره
Iran, Islamic Republic of
برای این رای نمی دهی چون فکر نمی کنم اون ساندویچی فروشی که رفته بودی دیگه باز باشه...
جواد
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مشکلات امروز طبقاتی در کشور مدیون زحمات بابای شماست!!
Iran, Islamic Republic of
خوب چرا در زمان دولت خودش در دوران سازندگی اینکارو نکرد؟!
Iran, Islamic Republic of
مردم از حرف هاي بابا عبور كردند ..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بابا كجاي قيمت پرايد قرار داره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....!!
Iran, Islamic Republic of
قیمت پراید رو بی خیال.مال پواداراست الان.ما که بی خیالش شدیم..
Iran, Islamic Republic of
مسبب تمام بدبختی ها،عقب ماندگی ها پدر شماست!!! خانم.
Iran, Islamic Republic of
تو چه کاره که بخوای از طرف ما تصمیم گیری و رای نظر بدی!!!!؟.
میرپورفرد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز بزرگوار محبت نمایید افکار افرادی که نقش بارزی در فتنه ی 88 داشته و در ایجاد دولت غرب گدا نقش بارزی داشتند را زنده ننمایید.
Iran, Islamic Republic of
اين نون را بابات تو دامن ما گذاشت
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم اگر كانديد رياست جمهوري بشه هم اسرائيل و ام انگليس و هم آلمان و فرانسه و امريكا ازش حمايت كنند و تمام امكانانشان را براي موفق شدنش بسيج كنند البته اگر شوراتي نگهبان صلاحيتش را تاييد كنند ؟؟...
Iran, Islamic Republic of
بابات خیلی کار کرد
کاش میتونست برگرده برات یه توضیحی میداد که اونجا مثل اینور نیست که بی حساب باشه و..... ...
Iran, Islamic Republic of
...
اصلاحاتی پشیمان
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فایزه خانم کدخدایی گفته خانمها هم میتوانند درانتخابات جمهوری شرکت کنندمثل هزاران نفر متفرقه که شرکت و۹۹درصدانها رد میشوند،افتاد!
Iran, Islamic Republic of
. برو از مجلسي ها يك واكسن بگير بزن و در خانه بمان و چاي نبات داغ بخور كرونا خطريه كاري به بابا بابا نداره!!
Iran, Islamic Republic of
فایزه بابا نگفت حضور خانمها دردولت ومجلس صرفا یک حضورمینیاتوری وتشریفاتی وجهت تلطیف فضای مردانه وملتحظات سیاسی وبین اللملی است
Iran, Islamic Republic of
اگر خانمها باهمین فرمون برن دور بعدادعای رهبری میکنند!!
Iran, Islamic Republic of
نظر من هم همینه
Iran, Islamic Republic of
بابای شما یک شخص سیاسی بود.
کوشکی
Iran, Islamic Republic of
بابا راجع به ترورشان و اینکه چگونه مادرتون توانست از پس چند تروریست براید توضیحی ندادند؟؟؟؟
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
فرمانده ای که دستور ریختن تو خیابانها را میدهد،.
Iran, Islamic Republic of
عروسان لاهوتی....
یامهدی
Iran, Islamic Republic of
کسی که در انتخابات مجلس شرکت نکند ایا اعتقادی به این نظام دارد که کاندید ریاست جمهوری شود؟
Iran, Islamic Republic of
پارسال افاضه فرمودید که نظام در حال فروپاشی است!!! حالا می خواهید کاندیدای ریاست جمهوری نظامی بشید که به زعم شما قرار بود پارسال فرو بپاشه؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر به ایشون پست ریاست جمهوری رو پیشنهاد کنن شاید نظرش در مورد فروپاشی نظام عوض بشه! خخخ ...
علی
Iran, Islamic Republic of
من که دوست ندارم جای تو و یا بابات باشم
Iran, Islamic Republic of
...
اشتباه پدر شما این بود از روحانی حمایت کرد .
۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز ، سوژه کم داری ؟ .
منتظر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
کشاورزالبرزی خادم سردارسلیمانی
Iran, Islamic Republic of
فائزه خانم بهتون حق میدم اوضاع مملکت رو دیدی و عین روحانی احساس تکلیف کردی، خدا باباتو رحمت کنه خیلی روایت خاطره دار تعریف میکردند.
امیر
Iran, Islamic Republic of
فقط ساندویچ فروشی ها را زیاد کنید ممنون می شویم
Australia
اگر مجرمین سابقه دار تایید صلاحیت بشن که دیگه مملکت کارش بدتر از دوران اصلاح طلبهای بنفش و سبز میشود
Australia
روحانی نامزد پوششی بابات بود یادت رفت؟!!!
Iran, Islamic Republic of
دیگر کسی دیگر نمی توانست از قرآن و احادیث ا استنباط کند فقط پدر شما توانست این کار را انجام دهد . .
فراجناحی
Iran, Islamic Republic of
برخلاف جوسازی ها زنان در ایران خیلی هم موفق و برابرند.
شجاع
Iran, Islamic Republic of
این خانواده اینقدر بابام بابام میکنند .....
آنتی بابا
Iran, Islamic Republic of
..بابا خدا رحمتش کنه ویوم الحساب جواب این همه شهید رو باید بده ..!
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
وقتی ادبیات های بکار رفته در کامنت ها را نگاه میکنم و اینکه بیشتر این کامنت ها از طرف افراد به ظاهر متدین است ، یشتر متوجه سقوط ارزش ها ، اخلاق و انسانیت و تدین می شوم ...
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
شما برادر عزیز و بزرگوار را به قران ارجاع میدم چرا که من توقعی از ایشون ندارم از شما برادران متدین متوقع هستم.
وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذينَ يَمْشُونَ عَلَي الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً
بندگان واقعى خداى رحمان کسانى اند که روى زمین با خشوع گام برمى دارند ( در معاشرت با مردم فروتنى مى کنند و در برابر خدا خاضع هستند ) و هنگامى که نادانان با سخنى جاهلانه آنان را خطاب مى کنند، در پاسخ، سخنى مسالمت آمیز بر زبان مى آورندو یا به سلامت از او عبور می کنند.
چنانچه سوال و نقد ی هم هست که باید باشد باید در نهایت ادب و احترام و منطقی باشد . برادر جان غیر این باشد ما نیز جز ظالین هستیم قران مبنا دارد و چارچوب به اسم مسلمان بودن کسی را به بهشت راه نخواهند
داد. ایا قبول ندارید که ما باید خود را با این آیه قیاس کنیم و ببینیم عباد الرحمن هستیم یا خیر ؟؟!!!یا علی
Iran, Islamic Republic of
ما تفسیر قرآن را از کسی که میگوید جواب دشمنان را پشیمان کننده بدهید می اموزیم ...
Iran, Islamic Republic of
ایشون ماموریت دارن برن رو اعصاب ملت!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
جناب سید هادی
ادبیات خانم هاشمی مشکلی نداره که متاسف نشدی
Iran, Islamic Republic of
رای ندادی که !!!
Japan
فائزه بابا برای هیچ کس نمی ماند اینقد بابا بابا نکن گریه ام می گیره
Japan
ولی بابات به خوابت نیامد بگه قیمت برنج آنجا چقدره؟پراید چطوره؟
United States
.............
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
سنگ پای قزوین هم پیش این جماعت کم میاره
Iran, Islamic Republic of
این خانم عجب اعتماد بنفسی دارد .
Iran, Islamic Republic of
بابات توی کاخ فرح مرد و تمام شد ولی تو هنوز دست بردار نیستی؟؟؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
ببین چطور از قرآن و اسلام حرف میزنند؟؟؟؟!!!!!!.
!!
Iran, Islamic Republic of
.....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی ؛ سرسلسله اشرافیت بعد از انقلاب !!
United Arab Emirates
بابات خاطرات جالبی تعریف میکرد
Iran, Islamic Republic of
حاج خانم شما نمیخواهی در مورد شوهرت که چرا اعدام شد؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا از دزدی ها وتخلفات داداش مهدی هم کمی بگو
Iran, Islamic Republic of
خانم هاشمی....اگرازهفت خوان شورای نگهبان.....بگذری..... رییس‌جمهور....شدن شما....عالی است....
یک جانبازجنگ تحمیلی
Iran, Islamic Republic of
جناب فائزه خانم!بفرمائیدکدام مسئول ویاکدام نهادیاکدام شوری میخواهدحضرتعالی راجهت انتخابات تایید فرماید؟؟خواهشابه همین مقدارجایگاهی که داری بسنده کن وبیش ازاین خودراودیگران رابزحمت ودردسرنیانداز!!.
Australia
احسنت - به صلاح ما مردم و این خانم پر مدعا می باشد که اینقدرحرافی شاذ نکند.
حامد
United States
....
Iran, Islamic Republic of
.
اگه دخترم رای نیاورد بریزید تو خیابونا.!!!!
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
کاش بابا برات قران میخوند وبهت مفهوم میکرد زن توخونه غذا درست کن بخور توشلوغی نرو ساندویچ بخور.....
راضیه
Iran, Islamic Republic of
تو که قانون اساسی وولایت فقیه رو قبول نداری ومحکوم امنیتی هستی میخواهی کاندید بشی. ؟!
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
بابا نان داد. را فقط برای آقای هاشمی گفتند....
Iran, Islamic Republic of
میشه خواهش کنیم بیایید .....
التماس چطور .......
منصور
Iran, Islamic Republic of
چی میگی
....
Iran, Islamic Republic of
بابات توی : استخر- سونا- جکوزی (کاخ فرح پهلوی ) مرد و تمام شد . تو هنوز از سر مردم دست بردار نیستی ؟؟؟!!!!!!
سینا
Iran, Islamic Republic of
خدا همه مریضا رو شفا بده
اللهی امین
Iran, Islamic Republic of
اشتب زدی، تورات بود...
ایلچی
Iran, Islamic Republic of
خانم هاشمی
بابا با استناد به قرآن و حدیث برای شما اثبات نکرده
که حد و حدود خود را در هنگام حضور در مجامع بدانید و
با بهائی ها مراوده نداشته باشید...